本の読み方の設計図。

本の構造を明らかにしていく。
論拠・主張

論証=事例、引用。

Marketing 手法の進化 : Primero⇒independencia#171

2009-12-14 13:47:33 | Primero⇒independencia
速読速聴・英単語Business 1200
松本 茂,ゲイル・K. オーウラ,ロバート・L. ゲイナー
Z会

このアイテムの詳細を見る


ドットコムバブルの崩壊後のWEB企業によるマーケティング手法の進化を描いた面白い記事です。
下記は、ドットコムバブルが2003年にはじけたことに対して、描かれている一文から始まります。
However, the Internet itself continued to grow, along with the online presence of consumers and companies.

★It wasn't long before it became apparent that online advertisements would be the bread and butter of post bubble dotcoms, with search companies such as Yahoo! and Google leading the way.

Yahoo!、GoogleがOnline advertisementでそうであるように、次の広告・マーケティングの主軸となってきている。

【Online marketingの可能性の拡充】
they began targeting ads to the interests of individual consumers based on archives of their Internet searches.
⇒検索連動型広告の誕生

【SNS-data minig⇒検索連動型広告の可能性の更なる拡充】
Another development that has expanded the potential for this kind of data mining is the rise of online social network such as Myspace,Friendster,Facebook,and the like.
↓SNSがdata minigによるマーケティング手法進化をもたらした背景
①All of these require that users create individual profile that can be seen by public at least to some extent.
②Members can also broadcast their activies in a public forum.

★All of this information allows business and advertisers access to invaluable data related to consumer behavior and comsumption patterns.

SNSの発達も加え、企業の大小を問わず、インターネットによるマーケティングの可能性、顧客発見、創造・維持の可能性が劇的に進化したという記事です。
体系だっていて非常に興味深い記事ですね。
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Corporate identityの重要性 :Primero⇒independencia#170

2009-12-14 13:26:11 | Primero⇒independencia
速読速聴・英単語Business 1200
松本 茂,ゲイル・K. オーウラ,ロバート・L. ゲイナー
Z会

このアイテムの詳細を見る


IBMの事例も交えつつ、Corparate Identityとは何か?本質を知ることが出来、
理念経営にも通じる洞察が得られる記事です。

Corporate identity is the term most commonly used to dedine the programme of communication and change that a undertakes in conjuction with external consultancy.
従来は外部のコンサルとの「外部への情報伝達」とコンサルがそれを変革するときに用いられていたことばがいわゆるCI。

【CIの実態】
★An organization's identity is its sence of self-much like our own individual sence of identity.
【Corparate Identityの本質】
:it is unique.Idendity is formed by an organizasion's history,its beliefs and philosophy, the personality of its leaders,its ethical and cultural values and its strategies.

【IBMの事例】
創業当時からの≪ubiquitous culture≫が今日の成功にも大きく影響。
:In his book of IBM,
David Mercer notes that the beliefs of the modern founder of the company,Thomas J Watson, created a ubiquitous culture which is very essence of companny's success even today.

【IBMの成長・変革の原動力はCorparote Identityの力】
★The one common factor that holds IBM together in a very rapidly chaging word is not its technology, but its unique ethics and culture.
★It cannnot be stressed too strongly just how important are the beliefs as the main driving force of IBM,as they will be for other companies seeking to emulate its particular style of management.

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

脳内マッサージ : Primero⇒independencia#169

2009-12-14 13:17:30 | Primero⇒independencia
Realize

Six Degrees

このアイテムの詳細を見る


「今日の激変する世界で成功を左右するのは、
 何をしっているかではなく、どれだけ速く学べるかである。」
-ジェフ・イメルト

体は疲れるとマッサージで癒せます。
では、脳は?精神科の薬?あまりよくありませんね。
音楽がやはり一番よいのではないでしょうか?
今回紹介するのは、Karsh Kaleという人の音楽。

おそらく、アラブ系の方だと思うのですが、相当脳内をマッサージしてくれます。
おそらく、脳を活性化し、動的な状態にしながら、疲労を軽減してくれる音楽です。

いかに、速く学ぶか?
を実践する上で、ぜひ、聞いていただきたい音楽です。
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする