速読速聴・英単語Business 1200松本 茂,ゲイル・K. オーウラ,ロバート・L. ゲイナーZ会このアイテムの詳細を見る |
ドットコムバブルの崩壊後のWEB企業によるマーケティング手法の進化を描いた面白い記事です。
下記は、ドットコムバブルが2003年にはじけたことに対して、描かれている一文から始まります。
However, the Internet itself continued to grow, along with the online presence of consumers and companies.
★It wasn't long before it became apparent that online advertisements would be the bread and butter of post bubble dotcoms, with search companies such as Yahoo! and Google leading the way.
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Yahoo!、GoogleがOnline advertisementでそうであるように、次の広告・マーケティングの主軸となってきている。
【Online marketingの可能性の拡充】
they began targeting ads to the interests of individual consumers based on archives of their Internet searches.
⇒検索連動型広告の誕生
【SNS-data minig⇒検索連動型広告の可能性の更なる拡充】
Another development that has expanded the potential for this kind of data mining is the rise of online social network such as Myspace,Friendster,Facebook,and the like.
↓SNSがdata minigによるマーケティング手法進化をもたらした背景
①All of these require that users create individual profile that can be seen by public at least to some extent.
②Members can also broadcast their activies in a public forum.
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★All of this information allows business and advertisers access to invaluable data related to consumer behavior and comsumption patterns.
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SNSの発達も加え、企業の大小を問わず、インターネットによるマーケティングの可能性、顧客発見、創造・維持の可能性が劇的に進化したという記事です。
体系だっていて非常に興味深い記事ですね。