以下は前章の続きである。
南北朝鮮の建国そのものがフィクションで成り立っている
繰り返しますが、日韓併合以後の36年間、日本統治下の朝鮮半島では近代的な国家建設が進みました。
朝鮮の人たちも一流国の国民になれたことを喜んで、生活水準も上がり、人口も増えていった。
それが日本の敗戦で、日本を見限って、それまで日本人として生きてきたことを隠さなければならなくなった。
その時々に最も強いほうの属下に入る(事大主義)ことで生存をはかってきたので、日本にいた朝鮮人の一部は、戦勝国の側に立って、あたかも日本との戦争に勝った民族であるかのようにふるまった。
しかし、彼らは決して日本に勝ったわけではありません。
そこに戦後スタートした南北朝鮮の体制が抱える根本的な矛盾があるのです。
韓国では毎年8月15日を[光復節]として祝います。
1945年8月15日の日本の敗戦と同時に植民地から解放されて民族として独立したというのが「光復」の意味ですが、これは真っ赤なウソで、このとき独立などしていないのです。
朝鮮半島はヤルタ会談で決まったとおりに、北はソ連、南はアメリカの占領下に置かれます。
ところが、戦後すぐに米ソ冷戦がはじまり、東西の対立が激化していきます。
そこで韓国は南単独の選挙によって李承晩大統領を選出して1948年にアメリカからの独立を果たします。
決して日本から独立したわけではないのです。
韓国は独立戦争で勝ち取られた国ではないために、国家の正統性がありません。
そこで、ウソの「歴史認識」を捏造して自らをだまし続け、日本にもそれを認めさせようとやっきになるのです。
北朝鮮も韓国も、日本と戦って植民地支配を脱却して独立したというフィクションの建国神話で成り立っています。
そのフィクションに従えば、少なくとも反日パルチザン活動をしていたとされる金日成が建国した北朝鮮のほうに正統性があることになります。
いま韓国で親北派が勢力を伸ばしているのも、国家としての正統性は北のほうが優位だからです。
韓国の朴槿恵大統領が反日政策をとったのも、親日派とされる父親の朴正熈大統領のイメージを打ち消す必要があることと同時に、反日こそが国家の正統性を高めるからなのです。
だから誰が大統領になっても反日をやめられないのです。
北朝鮮も反日をやめられない。
反日が自国のアイデンティティの基礎になっているからです。
北朝鮮と韓国はどちらがより反日かによって正統性を競い合う構造になっているのです。
それはウソを競い合っているのと同じです。
よりウソをついたほうが正統というおかしなゲームのルールで両国は競争しているのです。
日本人ならば歴史の矛盾にすぐ気づいて対応をとるでしょうが、朝鮮半島ではウソでもなんでも主張したほうが勝ちの世界ですから、史実がどうだろうと関係ないのです。
韓国はいつも歴史認識問題を日本につきつけますが、彼らは本当の歴史になど興味はありません。
自分たちのほうが正しいということを主張するために歴史を持ち出しているだけなのです。
この稿続く。
以下は前章の続きである。
南北朝鮮の建国そのものがフィクションで成り立っている
繰り返しますが、日韓併合以後の36年間、日本統治下の朝鮮半島では近代的な国家建設が進みました。
朝鮮の人たちも一流国の国民になれたことを喜んで、生活水準も上がり、人口も増えていった。
それが日本の敗戦で、日本を見限って、それまで日本人として生きてきたことを隠さなければならなくなった。
その時々に最も強いほうの属下に入る(事大主義)ことで生存をはかってきたので、日本にいた朝鮮人の一部は、戦勝国の側に立って、あたかも日本との戦争に勝った民族であるかのようにふるまった。
しかし、彼らは決して日本に勝ったわけではありません。
そこに戦後スタートした南北朝鮮の体制が抱える根本的な矛盾があるのです。
韓国では毎年8月15日を[光復節]として祝います。
1945年8月15日の日本の敗戦と同時に植民地から解放されて民族として独立したというのが「光復」の意味ですが、これは真っ赤なウソで、このとき独立などしていないのです。
朝鮮半島はヤルタ会談で決まったとおりに、北はソ連、南はアメリカの占領下に置かれます。
ところが、戦後すぐに米ソ冷戦がはじまり、東西の対立が激化していきます。
そこで韓国は南単独の選挙によって李承晩大統領を選出して1948年にアメリカからの独立を果たします。
決して日本から独立したわけではないのです。
韓国は独立戦争で勝ち取られた国ではないために、国家の正統性がありません。
そこで、ウソの「歴史認識」を捏造して自らをだまし続け、日本にもそれを認めさせようとやっきになるのです。
北朝鮮も韓国も、日本と戦って植民地支配を脱却して独立したというフィクションの建国神話で成り立っています。
そのフィクションに従えば、少なくとも反日パルチザン活動をしていたとされる金日成が建国した北朝鮮のほうに正統性があることになります。
いま韓国で親北派が勢力を伸ばしているのも、国家としての正統性は北のほうが優位だからです。
韓国の朴槿恵大統領が反日政策をとったのも、親日派とされる父親の朴正熈大統領のイメージを打ち消す必要があることと同時に、反日こそが国家の正統性を高めるからなのです。
だから誰が大統領になっても反日をやめられないのです。
北朝鮮も反日をやめられない。
反日が自国のアイデンティティの基礎になっているからです。
北朝鮮と韓国はどちらがより反日かによって正統性を競い合う構造になっているのです。
それはウソを競い合っているのと同じです。
よりウソをついたほうが正統というおかしなゲームのルールで両国は競争しているのです。
日本人ならば歴史の矛盾にすぐ気づいて対応をとるでしょうが、朝鮮半島ではウソでもなんでも主張したほうが勝ちの世界ですから、史実がどうだろうと関係ないのです。
韓国はいつも歴史認識問題を日本につきつけますが、彼らは本当の歴史になど興味はありません。
自分たちのほうが正しいということを主張するために歴史を持ち出しているだけなのです。
この稿続く。
以下は前章の続きである。
南北朝鮮の建国そのものがフィクションで成り立っている
繰り返しますが、日韓併合以後の36年間、日本統治下の朝鮮半島では近代的な国家建設が進みました。
朝鮮の人たちも一流国の国民になれたことを喜んで、生活水準も上がり、人口も増えていった。
それが日本の敗戦で、日本を見限って、それまで日本人として生きてきたことを隠さなければならなくなった。
その時々に最も強いほうの属下に入る(事大主義)ことで生存をはかってきたので、日本にいた朝鮮人の一部は、戦勝国の側に立って、あたかも日本との戦争に勝った民族であるかのようにふるまった。
しかし、彼らは決して日本に勝ったわけではありません。
そこに戦後スタートした南北朝鮮の体制が抱える根本的な矛盾があるのです。
韓国では毎年8月15日を[光復節]として祝います。
1945年8月15日の日本の敗戦と同時に植民地から解放されて民族として独立したというのが「光復」の意味ですが、これは真っ赤なウソで、このとき独立などしていないのです。
朝鮮半島はヤルタ会談で決まったとおりに、北はソ連、南はアメリカの占領下に置かれます。
ところが、戦後すぐに米ソ冷戦がはじまり、東西の対立が激化していきます。
そこで韓国は南単独の選挙によって李承晩大統領を選出して1948年にアメリカからの独立を果たします。
決して日本から独立したわけではないのです。
韓国は独立戦争で勝ち取られた国ではないために、国家の正統性がありません。
そこで、ウソの「歴史認識」を捏造して自らをだまし続け、日本にもそれを認めさせようとやっきになるのです。
北朝鮮も韓国も、日本と戦って植民地支配を脱却して独立したというフィクションの建国神話で成り立っています。
そのフィクションに従えば、少なくとも反日パルチザン活動をしていたとされる金日成が建国した北朝鮮のほうに正統性があることになります。
いま韓国で親北派が勢力を伸ばしているのも、国家としての正統性は北のほうが優位だからです。
韓国の朴槿恵大統領が反日政策をとったのも、親日派とされる父親の朴正熈大統領のイメージを打ち消す必要があることと同時に、反日こそが国家の正統性を高めるからなのです。
だから誰が大統領になっても反日をやめられないのです。
北朝鮮も反日をやめられない。
反日が自国のアイデンティティの基礎になっているからです。
北朝鮮と韓国はどちらがより反日かによって正統性を競い合う構造になっているのです。
それはウソを競い合っているのと同じです。
よりウソをついたほうが正統というおかしなゲームのルールで両国は競争しているのです。
日本人ならば歴史の矛盾にすぐ気づいて対応をとるでしょうが、朝鮮半島ではウソでもなんでも主張したほうが勝ちの世界ですから、史実がどうだろうと関係ないのです。
韓国はいつも歴史認識問題を日本につきつけますが、彼らは本当の歴史になど興味はありません。
自分たちのほうが正しいということを主張するために歴史を持ち出しているだけなのです。
この稿続く。
O texto a seguir é de um livro que recomendaram que assinasse um amigo que é um dos principais leitores.
Foi escrito pela Sra. Miyawaki Junko, uma das maiores historiadoras do Oriente no mundo.
Ela foi apresentada a mim por Masayuki Takayama, o único jornalista do pós-guerra do mundo.
Seu marido, o falecido Sr. Hidehiro Okada, o mais importante historiador do mundo, foi mencionado muitas vezes pelo grande estudioso, Prof. Hiroshi Furuta, que nunca foi informado de sua existência pelo Asahi Shimbun.
Também acho que a Sra. Junko Miyawaki é uma das pessoas mais felizes do mundo.
Ela tem o olho certo para os detalhes.
É Alexis Dudden, que nada mais é do que um agente coreano que controla a Sociedade Histórica Americana.
E John Dower se tornou conhecido como um dos estudiosos anti-japoneses.
Mas quando ele estava no Japão pós-guerra, ele interpretou as mulheres japonesas como ele gostava.
Eles precisam aprender uma lição com ela.
Sua escrita brilhante e lúcida e, conseqüentemente, extrema legibilidade também a tornam uma estudiosa de primeira linha.
Este livro é uma leitura obrigatória, não apenas para o povo do Japão, mas para pessoas de todo o mundo.
O povo japonês deve assiná-lo agora em sua livraria local ou na Amazon.
Custa apenas 900 ienes para um livro repleto de realizações acadêmicas de verdadeiros estudiosos.
Capítulo 9: Por que os coreanos consideram o Japão um inimigo?
A Coreia sob o domínio japonês é a primeira vez que a consciência do coreano nasceu.
O Japão chamou as pessoas que viviam na península coreana, tanto antes quanto durante a guerra, de Chosenjin como grupo étnico, mas em inglês eram chamados de "coreanos".
A origem da palavra Coreia como nome de país é Goryeo, mas Goryeo se orgulhava de ser o sucessor de Goguryeo.
É a palavra inglesa para isso.
Marco Polo e outros que vieram da Europa para a Ásia durante o período Hubilai da dinastia Yuan introduziram o nome do país na Europa, bem como "Zipangu" no Japão, razão pela qual os europeus o chamam de Coréia, embora Goryeo tenha morrido .
Quanto a Chosun e Han, ambos aparecem nos registros históricos de caracteres chineses desde os tempos antigos.
No entanto, tanto "Chosun" quanto "Han" nos tempos antigos são nomes de um grupo de pessoas, não de uma nação que unificou a península.
Assim, o Sul e o Norte escolheram nomes diferentes dos de seus homólogos, o Sul se autodenominou República da Coréia (abreviatura de Coréia) e o Norte se autodenominou República Popular Democrática da Coréia.
Mas em inglês, ambos dizem que seus nomes étnicos são coreanos.
No entanto, como eu disse antes, os coreanos existem há 5.000 anos e desenvolveram sua história única, mas não foi o caso.
Após a anexação do Japão e da Coreia, os não japoneses nas terras que o Japão governava tornaram-se coreanos.
Até 1910, quando o Japão passou a governar, não havia consciência de que eram da mesma nacionalidade.
Uma pessoa da classe Yangban não pode pensar que são a mesma pessoa que escravos.
As pessoas que vivem na península coreana são estritamente divididas em cinco classes. Eles não tratam as classes mais baixas como seres humanos, por isso não têm consciência de serem um grupo étnico.
Após a anexação da Coreia pelo Japão, eles entenderam que não eram japoneses porque os japoneses governavam a península coreana.
O conceito de "nação" agora é dado como certo, mas, na verdade, é um conceito que só existiu desde a formação dos Estados-nação no final dos séculos 18 e 19.
A ideia de nacionalismo não existiria sem os Estados-nação.
O estado-nação era um sistema de estado que não existia em nenhum lugar do mundo até a Guerra Revolucionária Americana e a Revolução Francesa.
Já existem várias camadas de engano e mentiras aqui.
Como os coreanos nasceram como um conceito oposto ao Japão em primeiro lugar, eles veem o Japão como um rival, e derrotar o Japão tornou-se um meio de confirmar sua existência.
Da mesma forma, os chineses tiveram a mesma infelicidade de criar uma nação chamada China, alegando ser o "povo chinês descendente do Imperador Amarelo" em oposição ao "povo Yamato descendente de Amaterasu".
É apenas quando os japoneses são o inimigo que eles se unem como "nós, chineses", e quando o inimigo se vai, uma luta pelo poder começa.
Desse modo, é melhor você acreditar que as atividades antijaponesas da Coréia e da China continuarão para sempre enquanto seus países se mantiverem ou enquanto se considerarem uma nação.
Nunca houve um momento em que a península coreana pudesse estabelecer sua própria história.
Nunca houve um momento em que a história se baseasse apenas na península coreana e houve constantes mudanças em seu território e na classe dominante.
Como escreve Mitsuru Kurayama em seu livro "Uma História Moderna do Japão e da Coreia Cheia de Mentiras" (Fusosha Shinsho), a Península Coreana era um 'teatro', mas não um 'ator'.
Eles não tomaram a iniciativa de mover a história e mudar a sociedade.
No entanto, coreanos do pós-guerra e esquerdistas japoneses, influenciados pelo marxismo, dizem que a Coréia se desenvolveu de forma independente.
Eles interpretam que a península coreana hoje passou por seu próprio processo de desenvolvimento. Ainda assim, se você examinar a história, não existe tal fato, e é uma teoria completa da fantasia.
A península coreana tem apenas um histórico de ser intimidada por fatores externos, como sua ascensão e queda em relação às grandes potências vizinhas devido às condições geopolíticas.
A situação é complicada porque o Japão do pós-guerra não entendeu as origens e as contradições da história da Península Coreana.
Os políticos que foram forçados por eles a fazerem coisas irracionais não fizeram nada além de acalmar a situação, cedendo sem apresentar argumentos adequados. Além disso, a mídia japonesa, com o Asahi Shimbun liderando o caminho, tem incitado o sentimento anti-japonês ao se posicionar como anti-governo e anti-autoridade.
O agravamento atual das relações entre o Japão e a Coreia do Sul também é resultado de problemas autoinfligidos.
Das Folgende stammt aus einem Buch, das mir von einem Freund empfohlen wurde, der einer der führenden Leser ist.
Es wurde von Frau Miyawaki Junko geschrieben, einer der weltweit führenden Historiker des Orients.
Sie wurde mir von Masayuki Takayama vorgestellt, dem weltweit einzigen Journalisten der Nachkriegszeit.
Ihr Ehemann, der verstorbene Mr. Hidehiro Okada, der weltweit führende Historiker, wurde mehrfach von dem großen Gelehrten Prof. Hiroshi Furuta erwähnt, der vom Asahi Shimbun nie über seine Existenz informiert wurde.
Ich denke auch, dass Frau Junko Miyawaki eine der glücklichsten Menschen der Welt ist.
Sie hat das rechte Auge fürs Detail.
Es ist Alexis Dudden, der nichts weiter als ein koreanischer Agent ist, der die American Historical Society kontrolliert.
Und John Dower hat sich als einer der antijapanischen Gelehrten einen Namen gemacht.
Aber als er im Nachkriegsjapan war, spielte er japanische Frauen, wie er wollte.
Sie müssen eine Lektion von ihr nehmen.
Ihre helle, klare Schrift und folglich extreme Lesbarkeit machen sie auch zu einer erstklassigen Gelehrten.
Dieses Buch ist ein Muss, nicht nur für die Menschen in Japan, sondern für Menschen auf der ganzen Welt.
Das japanische Volk muss es jetzt in seinem örtlichen Buchladen oder bei Amazon abonnieren.
Es sind nur 900 Yen für ein Buch, das mit den wissenschaftlichen Errungenschaften echter Gelehrter gefüllt ist.
Kapitel 9: Warum betrachten Koreaner Japan als Feind?
Korea unter japanischer Herrschaft ist das erste Mal, dass das Bewusstsein des Koreanischen geboren wurde.
Japan nannte die Menschen, die vor und während des Krieges auf der koreanischen Halbinsel lebten, Chosenjin als ethnische Gruppe, aber auf Englisch wurden sie "Koreaner" genannt.
Der Ursprung des Wortes Korea als Ländername ist Goryeo, aber Goryeo war stolz darauf, der Nachfolger von Goguryeo zu sein.
Es ist das englische Wort dafür.
Marco Polo und andere, die während der Hubilai-Zeit der Yuan-Dynastie aus Europa nach Asien kamen, führten den Namen des Landes in Europa sowie "Zipangu" in Japan ein, weshalb die Europäer es Korea nennen, obwohl Goryeo ausgestorben ist .
Chosun und Han erscheinen beide in den historischen Aufzeichnungen chinesischer Schriftzeichen aus der Antike.
Sowohl "Chosun" als auch "Han" in der Antike sind jedoch Namen einer Gruppe von Menschen, nicht einer Nation, die die Halbinsel vereinte.
Der Süden und der Norden wählten also andere Namen als ihre Gegenstücke, und der Süden nannte sich die Republik Korea (kurz Korea), und der Norden nannte sich die Demokratische Volksrepublik Korea.
Aber auf Englisch sagen beide, dass ihre ethnischen Namen Koreaner sind.
Wie ich bereits sagte, gibt es die Koreaner seit 5.000 Jahren und sie haben ihre einzigartige Geschichte entwickelt, aber das war überhaupt nicht der Fall.
Nach der Annexion Japans und Koreas wurden die nichtjapanischen Menschen in dem von Japan regierten Land Koreaner.
Bis 1910, als Japan zu regieren begann, gab es kein Bewusstsein dafür, dass sie dieselbe Nationalität hatten.
Eine Person aus der Yangban-Klasse kann nicht glauben, dass sie dieselbe Person wie Sklaven ist.
Die Menschen auf der koreanischen Halbinsel sind streng in fünf Klassen unterteilt. Sie behandeln die unteren Klassen nicht als Menschen, deshalb hatten sie kein Bewusstsein dafür, eine ethnische Gruppe zu sein.
Nach der Annexion Koreas durch Japan verstanden sie, dass sie keine Japaner waren, weil die Japaner die koreanische Halbinsel regierten.
Das Konzept der "Nation" wird heute als selbstverständlich angesehen, aber tatsächlich existiert es erst seit der Bildung von Nationalstaaten im späten 18. und 19. Jahrhundert.
Die Idee des Nationalismus würde ohne Nationalstaaten nicht existieren.
Der Nationalstaat war ein Staatssystem, das es bis zum amerikanischen Unabhängigkeitskrieg und der französischen Revolution nirgendwo auf der Welt gab.
Es gibt bereits mehrere Ebenen der Täuschung und liegt hier.
Da die Koreaner in erster Linie als Konzept gegen Japan geboren wurden, sehen sie Japan als Rivalen, und die Niederlage Japans ist zu einem Mittel geworden, um ihre Existenz zu bestätigen.
Ebenso hatten die Chinesen das gleiche Unglück, eine Nation namens China zu gründen, und behaupteten, sie seien das "vom Gelben Kaiser abstammende chinesische Volk" im Gegensatz zu dem von Amaterasu abstammenden "Yamato-Volk".
Erst wenn die Japaner der Feind sind, werden sie als "Wir Chinesen" vereint, und wenn der Feind verschwunden ist, beginnt ein Machtkampf.
Auf diese Weise sollten Sie besser glauben, dass die antijapanischen Aktivitäten Koreas und Chinas für immer andauern werden, solange ihre Länder dies tun oder wenn sie sich selbst als Nation betrachten.
Es gab nie eine Zeit, in der die koreanische Halbinsel ihre eigene Geschichte aufbauen konnte.
Es gab nie eine Zeit, in der die Geschichte ausschließlich auf der koreanischen Halbinsel beruhte, und es gab ständige Veränderungen in ihrem Territorium und in der herrschenden Klasse.
Wie Mitsuru Kurayama in seinem Buch "Eine moderne Geschichte Japans und Koreas voller Lügen" (Fusosha Shinsho) schreibt, war die koreanische Halbinsel ein "Theater", aber kein "Schauspieler".
Sie haben nicht die Initiative ergriffen, um die Geschichte zu bewegen und die Gesellschaft zu verändern.
Nachkriegskoreaner und japanische Linke, die vom Marxismus beeinflusst wurden, sagen jedoch, dass sich Korea unabhängig entwickelt hat.
Sie interpretieren, dass die koreanische Halbinsel heute einen eigenen Entwicklungsprozess durchlaufen hat. Wenn Sie jedoch die Geschichte untersuchen, gibt es überhaupt keine solche Tatsache, und es ist eine vollständige Fantasietheorie.
Die koreanische Halbinsel wurde in der Vergangenheit nur durch äußere Faktoren wie ihren Aufstieg und Fall im Verhältnis zu den benachbarten Großmächten aufgrund geopolitischer Bedingungen gemobbt.
Die Situation ist kompliziert, weil Japan nach dem Krieg die Ursprünge und Widersprüche in der Geschichte der koreanischen Halbinsel nicht verstand.
Politiker, die von ihnen gezwungen wurden, unvernünftige Dinge zu tun, haben nichts anderes getan, als die Situation durch Kompromisse zu beruhigen, ohne angemessene Argumente zu liefern. Außerdem haben die japanischen Medien, mit dem Asahi Shimbun als Vorreiter, die antijapanische Stimmung aufgewühlt, indem sie sich als regierungs- und autoritätsfeindlich positioniert haben.
Die heutige Verschlechterung der Beziehungen zwischen Japan und Südkorea ist auch das Ergebnis selbstverschuldeter Probleme.
Lo siguiente es de un libro al que me recomendó suscribirme un amigo que es uno de los principales lectores.
Está escrito por la Sra. Miyawaki Junko, una de las principales historiadoras de Oriente en el mundo.
Me la presentó Masayuki Takayama, el único periodista mundial de la posguerra.
Su esposo, el fallecido Sr. Hidehiro Okada, el principal historiador del mundo, fue mencionado muchas veces por el gran erudito, el Prof. Hiroshi Furuta, quien nunca fue informado de su existencia por Asahi Shimbun.
También creo que la Sra. Junko Miyawaki es una de las personas más felices del mundo.
Tiene buen ojo para los detalles.
Es Alexis Dudden, que no es más que un agente coreano que controla la Sociedad Histórica Estadounidense.
Y John Dower se ha hecho un nombre como uno de los eruditos antijaponeses.
Pero cuando estuvo en el Japón de la posguerra, interpretó a las mujeres japonesas como le gustaba.
Necesitan aprender una lección de ella.
Su escritura brillante y lúcida y, en consecuencia, su extrema legibilidad también la convierten en una erudita de primer nivel.
Este libro es una lectura obligada, no solo para la gente de Japón sino para la gente de todo el mundo.
Los japoneses deben suscribirse ahora en su librería local o en Amazon.
Son solo 900 yenes por un libro lleno de los logros académicos de los verdaderos eruditos.
Capítulo 9: ¿Por qué los coreanos ven a Japón como un enemigo?
Corea bajo el dominio japonés es la primera vez que nació la conciencia de coreano.
Japón llamó a las personas que vivían en la península de Corea, tanto antes como durante la guerra, Chosenjin como grupo étnico, pero en inglés, se les llamó "coreanos".
El origen de la palabra Corea como nombre de país es Goryeo, pero Goryeo se enorgullecía de ser el sucesor de Goguryeo.
Es la palabra inglesa para ello.
Marco Polo y otros que llegaron a Asia desde Europa durante el período Hubilai de la dinastía Yuan introdujeron el nombre del país en Europa, así como "Zipangu" en Japón, por lo que los europeos lo llaman Corea, a pesar de que Goryeo se ha extinguido. .
En cuanto a Chosun y Han, ambos aparecen en los registros históricos de caracteres chinos de la antigüedad.
Sin embargo, tanto "Chosun" como "Han" en la antigüedad son nombres de un grupo de personas, no de una nación que unificó la península.
Entonces, el Sur y el Norte eligieron nombres diferentes a los de sus contrapartes, y el Sur se llamó a sí mismo República de Corea (Corea para abreviar), y el Norte se llamó a sí mismo República Popular Democrática de Corea.
Pero en inglés, ambos dicen que sus nombres étnicos son coreanos.
Sin embargo, como he dicho antes, los coreanos han existido durante 5.000 años y han desarrollado su historia única, pero ese no fue el caso en absoluto.
Después de la anexión de Japón y Corea, los no japoneses en la tierra que gobernaba Japón se convirtieron en coreanos.
Hasta 1910, cuando Japón comenzó a gobernar, no se sabía que eran de la misma nacionalidad.
Una persona de la clase Yangban no puede pensar que es la misma persona que los esclavos.
Las personas que viven en la península de Corea se dividen estrictamente en cinco clases. No tratan a las clases bajas como seres humanos, por lo que no tenían conciencia de ser un grupo étnico.
Después de la anexión de Corea por Japón, entendieron que no eran japoneses porque los japoneses gobernaban la península de Corea.
El concepto de "nación" ahora se da por sentado, pero de hecho, es un concepto que solo ha existido desde la formación de los estados-nación a fines del siglo XVIII y XIX.
La idea del nacionalismo no existiría sin los estados-nación.
El estado-nación era un sistema estatal que no existía en ningún lugar del mundo hasta la Guerra Revolucionaria Estadounidense y la Revolución Francesa.
Ya hay múltiples capas de engaño y mentiras aquí.
Dado que los coreanos nacieron como un concepto en oposición a Japón en primer lugar, ven a Japón como un rival, y derrotar a Japón se ha convertido en un medio para confirmar su existencia.
Asimismo, los chinos han tenido la misma desgracia de crear una nación llamada China, alegando que son el "pueblo chino descendiente del Emperador Amarillo" en oposición al "pueblo Yamato descendiente de Amaterasu".
Sólo cuando los japoneses son el enemigo se unen como "nosotros los chinos", y cuando el enemigo se va, comienza una lucha por el poder.
De esta manera, será mejor que crea que las actividades antijaponesas de Corea y China continuarán para siempre mientras sus países se mantengan, o mientras se consideren una nación.
Nunca hubo un momento en el que la península de Corea pudiera establecer su propia historia.
Nunca ha habido un momento en que la historia se haya basado únicamente en la península de Corea, y ha habido cambios constantes en su territorio y la clase dominante.
Como escribe Mitsuru Kurayama en su libro "Una historia moderna de Japón y Corea llena de mentiras" (Fusosha Shinsho), la península de Corea era un "teatro" pero no un "actor".
No tomaron la iniciativa de mover la historia y cambiar la sociedad.
Sin embargo, los coreanos de posguerra y los izquierdistas japoneses, influenciados por el marxismo, dicen que Corea se ha desarrollado de forma independiente.
Interpretan que la península de Corea hoy ha atravesado su propio proceso de desarrollo. Aún así, si examina la historia, no existe tal hecho en absoluto, y es una teoría de fantasía completa.
La península de Corea solo tiene un historial de ser intimidada por factores externos como su ascenso y caída en relación con las grandes potencias vecinas debido a las condiciones geopolíticas.
La situación es complicada porque el Japón de la posguerra no comprendió los orígenes y las contradicciones de la historia de la península de Corea.
Los políticos que han sido obligados por ellos a hacer cosas irracionales no han hecho más que calmar la situación comprometiéndose sin dar los argumentos adecuados. Además, los medios japoneses, con Asahi Shimbun a la cabeza, han estado agitando el sentimiento antijaponés al posicionarse como antigubernamentales y antiautoritarios.
El empeoramiento actual de las relaciones entre Japón y Corea del Sur también es el resultado de problemas autoinfligidos.
Quanto segue è tratto da un libro a cui mi è stato consigliato di iscrivermi da un amico che è uno dei principali lettori.
È scritto dalla signora Miyawaki Junko, una delle più importanti storiche dell'Oriente al mondo.
Mi è stata presentata da Masayuki Takayama, l'unico giornalista al mondo del dopoguerra.
Suo marito, il defunto Sig. Hidehiro Okada, il più importante storico del mondo, è stato menzionato molte volte dal grande studioso, il Prof. Hiroshi Furuta, che non è mai stato informato della sua esistenza dall'Asahi Shimbun.
Penso anche che la signora Junko Miyawaki sia una delle persone più felici al mondo.
Ha l'occhio giusto per i dettagli.
È Alexis Dudden, che non è altro che un agente coreano che controlla l'American Historical Society.
E John Dower si è fatto un nome come uno degli studiosi anti-giapponesi.
Ma quando era nel Giappone del dopoguerra, interpretava le donne giapponesi come gli piaceva.
Devono prendere una lezione da lei.
La sua scrittura brillante e lucida e di conseguenza l'estrema leggibilità la rendono anche una studiosa di prim'ordine.
Questo libro è una lettura obbligata, non solo per il popolo giapponese ma per le persone di tutto il mondo.
I giapponesi devono abbonarsi subito alla libreria locale o ad Amazon.
Sono solo 900 yen per un libro pieno di risultati accademici di veri studiosi.
Capitolo 9: Perché i coreani considerano il Giappone un nemico?
La Corea sotto il dominio giapponese è la prima volta che è nata la coscienza del coreano.
Il Giappone chiamava le persone che vivevano nella penisola coreana, sia prima che durante la guerra, Chosenjin come un gruppo etnico, ma in inglese erano chiamati "coreani".
L'origine della parola Corea come nome di un paese è Goryeo, ma Goryeo si vantava di essere il successore di Goguryeo.
È la parola inglese per questo.
Marco Polo e altri che sono venuti in Asia dall'Europa durante il periodo Hubilai della dinastia Yuan hanno introdotto il nome del paese in Europa, così come "Zipangu" in Giappone, motivo per cui gli europei lo chiamano Corea, anche se Goryeo si è estinto .
Per quanto riguarda Chosun e Han, entrambi appaiono nei documenti storici dei caratteri cinesi dei tempi antichi.
Tuttavia, sia "Chosun" che "Han" nei tempi antichi sono nomi di un gruppo di persone, non di una nazione che unificò la penisola.
Quindi il Sud e il Nord hanno scelto nomi diversi rispetto alle loro controparti, e il Sud si chiamava Repubblica di Corea (Corea in breve), e il Nord si chiamava Repubblica Democratica Popolare di Corea.
Ma in inglese, entrambi dicono che i loro nomi etnici sono coreani.
Tuttavia, come ho detto prima, i coreani esistono da 5.000 anni e hanno sviluppato la loro storia unica, ma non è stato affatto così.
Dopo l'annessione del Giappone e della Corea, i non giapponesi nel paese governato dal Giappone divennero coreani.
Fino al 1910, quando il Giappone iniziò a governare, non c'era la consapevolezza che fossero della stessa nazionalità.
Una persona di classe Yangban non può pensare di essere la stessa persona degli schiavi.
Le persone che vivono nella penisola coreana sono rigorosamente divise in cinque classi. Non trattano le classi inferiori come esseri umani, quindi non avevano coscienza di essere un gruppo etnico.
Dopo l'annessione della Corea da parte del Giappone, capirono di non essere giapponesi perché i giapponesi governavano la penisola coreana.
Il concetto di "nazione" è ora dato per scontato, ma in realtà è un concetto che è esistito solo dalla formazione degli stati-nazione alla fine del XVIII e XIX secolo.
L'idea del nazionalismo non esisterebbe senza gli stati-nazione.
Lo stato-nazione era un sistema statale che non esisteva in nessuna parte del mondo fino alla guerra rivoluzionaria americana e alla rivoluzione francese.
Ci sono già più livelli di inganno e bugie qui.
Poiché i coreani sono nati come concetto in primo luogo in opposizione al Giappone, vedono il Giappone come un rivale e sconfiggere il Giappone è diventato un mezzo per confermare la loro esistenza.
Allo stesso modo, i cinesi hanno avuto la stessa sfortuna di creare una nazione chiamata Cina, sostenendo di essere il "popolo cinese disceso dall'Imperatore Giallo" in opposizione al "popolo Yamato disceso da Amaterasu".
È solo quando i giapponesi sono il nemico che sono uniti come "noi cinesi", e quando il nemico se ne è andato, inizia una lotta per il potere.
In questo modo, faresti meglio a credere che le attività anti-giapponesi di Corea e Cina continueranno per sempre finché i loro paesi manterranno, o finché penseranno a se stessi come una nazione.
Non c'è mai stato un tempo in cui la penisola coreana sia stata in grado di stabilire la propria storia.
Non c'è mai stato un tempo in cui la storia fosse basata esclusivamente sulla penisola coreana e ci sono stati continui cambiamenti nel suo territorio e nella classe dirigente.
Come scrive Mitsuru Kurayama nel suo libro "Una storia moderna del Giappone e della Corea piena di bugie" (Fusosha Shinsho), la penisola coreana era un "teatro" ma non un "attore".
Non hanno preso l'iniziativa di spostare la storia e cambiare la società.
Tuttavia, i coreani del dopoguerra e la sinistra giapponese, influenzati dal marxismo, affermano che la Corea si è sviluppata in modo indipendente.
Interpretano che oggi la penisola coreana ha attraversato il proprio processo di sviluppo. Tuttavia, se si esamina la storia, non esiste affatto un fatto del genere, ed è una teoria fantasy completa.
La penisola coreana ha solo una storia di bullismo da fattori esterni come la sua ascesa e caduta in relazione alle grandi potenze vicine a causa delle condizioni geopolitiche.
La situazione è complicata perché il Giappone del dopoguerra non ha compreso le origini e le contraddizioni nella storia della penisola coreana.
I politici che sono stati da loro costretti a fare cose irragionevoli non hanno fatto altro che calmare la situazione scendendo a compromessi senza fornire argomenti adeguati. Inoltre, i media giapponesi, con Asahi Shimbun in testa, hanno suscitato il sentimento anti-giapponese posizionandosi come anti-governativo e anti-autorità.
L'attuale peggioramento delle relazioni tra Giappone e Corea del Sud è anche il risultato di problemi autoinflitti.
以下は、有数の読書家である友人から是非にと購読を勧められた本からである。
世界有数の東洋史学者の一人である宮脇淳子さんの著作である。
彼女の存在を教えてくれたのは、戦後の世界で唯一無二のジャーナリストである高山正之である。
彼女のご主人であった故・岡田英弘氏は世界最高峰の歴史学者であると、朝日新聞が決して、その存在を知らせなかった碩学の古田博司大教授は何度も言及している。
私は宮脇淳子さんは世界有数に幸福な人生を歩んでいる人だとも思う。
その慧眼については言うまでもない。
米国の歴史学会を支配している韓国のエージェント以外の何者でもないアレクシス・ダデンや、終戦直後の日本で日本女性を好きにもて遊びながら、反日学者の一人として名を売っているジョン・ダワー達は、彼女の爪の垢を煎じて飲まなければならない。
明確、明晰な文章、その結果として極めて読みやすい事も、彼女が超一級の学者である事を証明している。
この本は、日本国民のみならず世界中の人たちが必読である。
日本国民は、今すぐに最寄りの書店なりアマゾン等で購読しなければならない。
これだけの、本物の学者の学問的業績が満載された本が、たったの900円なのだから、猶更である。
朝鮮半島が独自の歴史を成立させた時代は一度もなかった
朝鮮半島だけで歴史が成り立った時代は一度もなく、つねにその領域も支配層も入れ替わってきています。
倉山満氏が『嘘だらけの日韓近現代史』(扶桑社新書)で書いているように、朝鮮半島は「場」(Theater)ではあっても「主体」(Actor)ではなかったのです。
自分たちが主体となって歴史を動かして、社会を変えてきたわけではありません。
ところが、マルクス主義に影響された戦後の朝鮮・韓国人や日本の左翼は、朝鮮は自立的に発展してきたと言う。
現在の朝鮮半島は独自の発展過程を経てきたと解釈するのですが、歴史を検証していけばそのような事実はまったくなく、完全にファンタジーの理論にすぎません。
朝鮮半島は地政学的な条件によって、隣接する大国との関係のなかでの興亡という、外的要因によって国がっくられてきた歴史しかないのです。
戦後の日本が、こうした朝鮮半島の歴史の成り立ちと矛盾を理解していなかったことも事態を複雑化させています。
彼らから無理難題を押しつけられた政治家は、きちんと反論することもせずに妥協して事態を鎮静化させることしかしてこなかった。また、朝日新聞を筆頭に、日本のマスコミは、反政府、反権威を自分たちの立場として反日をあおってきた。
今日の日韓関係の悪化は自らまいた種でもあるのです。
この稿続く。
以下は、有数の読書家である友人から是非にと購読を勧められた本からである。
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彼女のご主人であった故・岡田英弘氏は世界最高峰の歴史学者であると、朝日新聞が決して、その存在を知らせなかった碩学の古田博司大教授は何度も言及している。
私は宮脇淳子さんは世界有数に幸福な人生を歩んでいる人だとも思う。
その慧眼については言うまでもない。
米国の歴史学会を支配している韓国のエージェント以外の何者でもないアレクシス・ダデンや、終戦直後の日本で日本女性を好きにもて遊びながら、反日学者の一人として名を売っているジョン・ダワー達は、彼女の爪の垢を煎じて飲まなければならない。
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朝鮮半島が独自の歴史を成立させた時代は一度もなかった
朝鮮半島だけで歴史が成り立った時代は一度もなく、つねにその領域も支配層も入れ替わってきています。
倉山満氏が『嘘だらけの日韓近現代史』(扶桑社新書)で書いているように、朝鮮半島は「場」(Theater)ではあっても「主体」(Actor)ではなかったのです。
自分たちが主体となって歴史を動かして、社会を変えてきたわけではありません。
ところが、マルクス主義に影響された戦後の朝鮮・韓国人や日本の左翼は、朝鮮は自立的に発展してきたと言う。
現在の朝鮮半島は独自の発展過程を経てきたと解釈するのですが、歴史を検証していけばそのような事実はまったくなく、完全にファンタジーの理論にすぎません。
朝鮮半島は地政学的な条件によって、隣接する大国との関係のなかでの興亡という、外的要因によって国がっくられてきた歴史しかないのです。
戦後の日本が、こうした朝鮮半島の歴史の成り立ちと矛盾を理解していなかったことも事態を複雑化させています。
彼らから無理難題を押しつけられた政治家は、きちんと反論することもせずに妥協して事態を鎮静化させることしかしてこなかった。また、朝日新聞を筆頭に、日本のマスコミは、反政府、反権威を自分たちの立場として反日をあおってきた。
今日の日韓関係の悪化は自らまいた種でもあるのです。
この稿続く。
以下は、有数の読書家である友人から是非にと購読を勧められた本からである。
世界有数の東洋史学者の一人である宮脇淳子さんの著作である。
彼女の存在を教えてくれたのは、戦後の世界で唯一無二のジャーナリストである高山正之である。
彼女のご主人であった故・岡田英弘氏は世界最高峰の歴史学者であると、朝日新聞が決して、その存在を知らせなかった碩学の古田博司大教授は何度も言及している。
私は宮脇淳子さんは世界有数に幸福な人生を歩んでいる人だとも思う。
その慧眼については言うまでもない。
米国の歴史学会を支配している韓国のエージェント以外の何者でもないアレクシス・ダデンや、終戦直後の日本で日本女性を好きにもて遊びながら、反日学者の一人として名を売っているジョン・ダワー達は、彼女の爪の垢を煎じて飲まなければならない。
明確、明晰な文章、その結果として極めて読みやすい事も、彼女が超一級の学者である事を証明している。
この本は、日本国民のみならず世界中の人たちが必読である。
日本国民は、今すぐに最寄りの書店なりアマゾン等で購読しなければならない。
これだけの、本物の学者の学問的業績が満載された本が、たったの900円なのだから、猶更である。
朝鮮半島が独自の歴史を成立させた時代は一度もなかった
朝鮮半島だけで歴史が成り立った時代は一度もなく、つねにその領域も支配層も入れ替わってきています。
倉山満氏が『嘘だらけの日韓近現代史』(扶桑社新書)で書いているように、朝鮮半島は「場」(Theater)ではあっても「主体」(Actor)ではなかったのです。
自分たちが主体となって歴史を動かして、社会を変えてきたわけではありません。
ところが、マルクス主義に影響された戦後の朝鮮・韓国人や日本の左翼は、朝鮮は自立的に発展してきたと言う。
現在の朝鮮半島は独自の発展過程を経てきたと解釈するのですが、歴史を検証していけばそのような事実はまったくなく、完全にファンタジーの理論にすぎません。
朝鮮半島は地政学的な条件によって、隣接する大国との関係のなかでの興亡という、外的要因によって国がっくられてきた歴史しかないのです。
戦後の日本が、こうした朝鮮半島の歴史の成り立ちと矛盾を理解していなかったことも事態を複雑化させています。
彼らから無理難題を押しつけられた政治家は、きちんと反論することもせずに妥協して事態を鎮静化させることしかしてこなかった。また、朝日新聞を筆頭に、日本のマスコミは、反政府、反権威を自分たちの立場として反日をあおってきた。
今日の日韓関係の悪化は自らまいた種でもあるのです。
この稿続く。
The following is a continuation of the previous chapter.
Yalta Potsdam Structure Reinforces China, South Korea Lies
It is impossible to persuade the Koreans and the Chinese.
To be persuaded is to deny their own history.
There is nothing more sterile than to argue with them.
But we must let the rest of the world know what is really going on.
However, the United States is complicit in their arguments because it is more convenient for the United States to maintain the Yalta-Poddam structure that determined the post-war world order. So the United States is complicit in their arguments.
When President Obama visited South Korea, he agreed with President Park Geun-hye by describing military comfort women as a severe human rights violation.
The post-war regime itself is a mechanism to reinforce the lies of South Korea and China.
That's why Koreans are campaigning against Japan in the United States, and the Chinese are also trying to deceive ordinary Americans and instill an anti-Japanese view of history.
It has put Japan at a disadvantage in the global historical situation.
However, the Japanese need to explain correctly because Americans are the kind of people who will change their attitudes if a reasonable explanation convinces them.
In that sense, the negligence of Japan's Ministry of Foreign Affairs is a problem.
The fact that Japan has failed to explain Korean and Chinese political propaganda on every occasion adequately is what has made the country's position today so weak.
It goes without saying that Japanese politicians must assert themselves in the diplomatic arena with supremacy.
However, before explaining this to the world, it is necessary to confirm that the Japanese people have been taught only the wrong history since the occupation by GHQ. It is required for the Japanese people themselves to have a proper understanding of their history.
Therefore, my mission as a scholar is, first of all, to undo the Japanese mind control.
It is a different matter from diplomacy and politics.
Diplomacy and politics require not only arguments but also bargaining and compromise.
But scholars provide the history that seems closest to the barely visible historical facts by researching and studying historical documents.
It is up to the individual to decide how to use it or how to think about it.
Unlike Korea and China, Japan is a truly free society, and anyone is free to think whatever they want.
However, I would like to provide only the historical truths that give the material for such free-thinking.
I believe this is my mission as a scholar.
The following is a continuation of the previous chapter.
The founding of North and South Korea itself is built on fiction.
Again, in the 36 years after the annexation of Japan and Korea, modern nation-building progressed in the Korean peninsula under Japanese rule.
The people of Korea were happy to be citizens of a first-class country, and their standard of living rose, and their population increased.
Then, with Japan's defeat, they gave up on Japan and had to hide the fact that they had been living as Japanese.
Some Koreans in Japan took the side of the victorious nation and acted as if they were the victors in the war against Japan because they had tried to survive by joining the most powerful one at the time (flunkeyism).
But they never won the war against Japan.
It is the fundamental contradiction of the North-South Korean regime that started after the war.
In Korea, August 15 is celebrated every year as National Liberation Day of Korea.
The meaning of "Kwangbok" is that Korea was liberated from its colonies at the same time as Japan's defeat in the war on August 15, 1945, and became an independent nation, but this is a complete lie, and there was no such thing as independence at that time.
The Korean peninsula was placed under the Soviet Union occupation in the North and the United States in the South, just as was decided at the Yalta Conference.
Immediately after the war, however, the Cold War between the U.S. and the Soviet Union began, and the conflict between the East and West intensified.
Therefore, South Korea elected President Syngman Rhee as its sole president and achieved independence from the United States in 1948.
Korea was never independent from Japan.
Korea has no national legitimacy because it was not won in the War of Independence.
Therefore, they continue to deceive themselves by fabricating a false "perception of history," and they are desperate to get Japan to admit it.
Both North and South Korea are based on the fictional founding myth that they fought against Japan to break free from colonial rule and become independent.
If we follow that fiction, then at least North Korea, founded by Kim Il Sung, who is said to have been an anti-Japanese partisan, has more legitimacy.
The pro-North faction is growing in power in South Korea today because the NorthNorth's legitimacy is superior to that of the nation.
President Park Geun-hye's anti-Japanese policy is due to the need to counteract the image of her father, President Park Chung-hee, considered to be Pro-Japanese, as well as the fact that anti-Japanese enhances the nation's legitimacy.
It is why the anti-Japanese movement is not going to stop, no matter who the president is.
North Korea can't stop being anti-Japanese either.
It is because anti-Japanese is the basis of its identity.
North and South Korea are structured to compete for legitimacy based on who is more anti-Japanese.
It is the same as competing with the lie.
The two countries are competing with each other by the rules of a strange game in which the one who tells the most lies is more legitimate.
Japanese people would recognize the historical discrepancies and respond to them. Still, in Korea, the person who insists on a lie or anything else wins, so it doesn't matter what the historical facts are.
Korea is always trying to pile the issue of historical awareness to Japan, but they don't care about real history.
They only bring up history to assert that they are right.
This article continues.
The following is a continuation of the previous chapter.
There was never a time when the Korean peninsula was able to establish its own history.
There has never been a time when history was based solely on the Korean peninsula, and there have been constant changes in its territory and the ruling class.
As Mitsuru Kurayama writes in his book "A Modern History of Japan and Korea Full of Lies" (Fusosha Shinsho), the Korean Peninsula was a 'theater' but not an 'actor.'
They did not take the initiative in moving history and changing society.
However, post-war Koreans and Japanese leftists, influenced by Marxism, say that Korea has developed independently.
They interpret that the Korean peninsula today has gone through its own development process. Still, if you examine the history, there is no such fact at all, and it is a complete fantasy theory.
The Korean peninsula has only a history of being bullied by external factors such as its rise and fall in relation to the neighboring great powers due to geopolitical conditions.
The situation is complicated because post-war Japan did not understand the origins and contradictions in the history of the Korean Peninsula.
Politicians who have been forced by them to do unreasonable things have done nothing but calm the situation down by compromising without giving proper arguments. Besides, the Japanese media, with the Asahi Shimbun leading the way, has been stirring up the anti-Japanese sentiment by positioning itself as anti-government and anti-authority.
Today's worsening of relations between Japan and South Korea is also the result of self-inflicted problems.
The following is from a book I was recommended to subscribe to by a friend who is one of the leading readers.
It is written by Ms. Miyawaki Junko, one of the world's leading historians of the Orient.
She was introduced to me by Masayuki Takayama, the world's one and only journalist of the post-war era.
Her husband, the late Mr. Hidehiro Okada, the world's foremost historian, was mentioned many times by the great scholar, Prof. Hiroshi Furuta, who was never informed of his existence by the Asahi Shimbun.
I also think that Ms. Junko Miyawaki is one of the happiest people in the world.
She has the right eye for detail.
It is Alexis Dudden, who is nothing more than a Korean agent who controls the American Historical Society.
And John Dower has made a name for himself as one of the anti-Japanese scholars.
But when he was in post-war Japan, he played Japanese women as he liked.
They need to take a lesson from her.
Her bright, lucid writing and consequently extreme readability also make her a first-rate scholar.
This book is a must-read, not only for the people of Japan but for people all over the world.
The Japanese people must subscribe to it now at their local bookstore or Amazon.
It is only 900 yen for a book filled with the scholarly achievements of real scholars.
Chapter 9: Why Do Koreans Look at Japan as an Enemy?
Korea under Japanese rule is the first time the consciousness of Korean was born.
Japan called the people living on the Korean peninsula, both before and during the war, Chosenjin as an ethnic group, but in English, they were called "Koreans."
The origin of the word Korea as a country name is Goryeo, but Goryeo prided itself on being the successor to Goguryeo.
It is the English word for it.
Marco Polo and others who came to Asia from Europe during the Hubilai period of the Yuan dynasty introduced the name of the country to Europe, as well as "Zipangu" in Japan, which is why Europeans call it Korea, even though Goryeo has died out.
As for Chosun and Han, both appear in the historical records of Chinese characters from ancient times.
However, both "Chosun" and "Han" in ancient times are names of a group of people, not a nation that unified the peninsula.
So the South and the North chose different names than their counterparts, and the South called itself the Republic of Korea (Korea for short), and the North called itself the Democratic People's Republic of Korea.
But in English, they both say their ethnic names are Koreans.
However, as I have said before, the Koreans have been around for 5,000 years and have developed their unique history, but that was not the case at all.
After the annexation of Japan and Korea, the non-Japanese people in the land that Japan ruled became Koreans.
Until 1910, when Japan started to rule, there was no awareness that they were of the same nationality.
A Yangban class person can't think that they are the same person as slaves.
The people living on the Korean peninsula are strictly divided into five classes. They do not treat the lower classes as human beings, so they had no consciousness of being an ethnic group.
After the annexation of Korea by Japan, they understood that they were not Japanese because the Japanese ruled the Korean peninsula.
The concept of "nation" is now taken for granted, but in fact, it is a concept that has only existed since the formation of nation-states in the late 18th and 19th centuries.
The idea of nationalism would not exist without nation-states.
The nation-state was a state system that did not exist anywhere in the world until the American Revolutionary War and the French Revolution.
There are already multiple layers of deception and lies here.
Since the Koreans were born as a concept in opposition to Japan in the first place, they see Japan as a rival, and defeating Japan has become a means of confirming their existence.
Likewise, the Chinese have had the same misfortune to create a nation called China, claiming that they are the "Chinese people descended from the Yellow Emperor" in opposition to the "Yamato people descended from Amaterasu."
It is only when the Japanese are the enemy that they are united as "We Chinese," and when the enemy is gone, a power struggle begins.
In this way, you'd better believe that the anti-Japanese activities of Korea and China will continue forever as long as their countries keep, or as long as they think of themselves as a nation.
This article continues.
以下は、有数の読書家である友人から是非にと購読を勧められた本からである。
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彼女の存在を教えてくれたのは、戦後の世界で唯一無二のジャーナリストである高山正之である。
彼女のご主人であった故・岡田英弘氏は世界最高峰の歴史学者であると、朝日新聞が決して、その存在を知らせなかった碩学の古田博司大教授は何度も言及している。
私は宮脇淳子さんは世界有数に幸福な人生を歩んでいる人だとも思う。
その慧眼については言うまでもない。
米国の歴史学会を支配している韓国のエージェント以外の何者でもないアレクシス・ダデンや、終戦直後の日本で日本女性を好きにもて遊びながら、反日学者の一人として名を売っているジョン・ダワー達は、彼女の爪の垢を煎じて飲まなければならない。
明確、明晰な文章、その結果として極めて読みやすい事も、彼女が超一級の学者である事を証明している。
この本は、日本国民のみならず世界中の人たちが必読である。
日本国民は、今すぐに最寄りの書店なりアマゾン等で購読しなければならない。
これだけの、本物の学者の学問的業績が満載された本が、たったの900円なのだから、猶更である。
第9章 なぜ韓国人は日本を目の敵にするのか
日本の朝鮮統治ではじめてコリアンという意識が生まれた
日本は朝鮮半島に住む人たちを、戦前も戦中も民族としては朝鮮人と呼んでいましたが、英語では「コリアン」と言います。
国名としてのコリアの語源は高麗ですが、高麗は高句麗を継いだことを自負していました。
それを英語で言い表したものです。
元朝のフビライの時代、ヨーロッパからアジアにやってきたマルコ・ポーロなどが、日本の「ジパング」と同様にこの国名をヨーロッパに伝えたので、高麗は滅びてもヨーロッパではこれをコリアと呼ぶわけです。
朝鮮と韓については、漢字の史料に古くからどちらも現れます。
しかし、古い時代に出てくる「朝鮮」も「韓」も、半島を統一した国家ではなく集団の名前なのです。
それで南と北は相手と違う名前を選んで、南は大韓民国(略して韓国)と言い、北は朝鮮民主主義人民共和国と名乗りました。
ただ英語では、自分たちの民族名をどちらもコリアンと言っています。
しかし、これまでも述べてきたように朝鮮人は5000年前からいて、独自の歴史を紡いできたのかと言えば、そんなことはまったくなかったのです。
日韓併合のあと、日本が統治した土地のなかで日本人でない人たちがコリアンになったのです。
日本が統治する1910年までは、同じ民族だと国内で意識していたことは一度もありません。
両班階級の人間が奴婢階級と白分たちは同じ人問だなどと思ったはずがないのです。
朝鮮半島に住む人たちは5つの階級に厳然と分かれていて、下層階級を人間扱いしていないので、民族という自覚はなかったのです。
日韓併合によって日本人が朝鮮半島を統治したことで、彼らは日本人ではないということを理解するようになったのです。
民族というのはいまでは当たり前のように言われますが、じつは民族は、基本的に世界中で18世紀末から19世紀にかけて国民国家が形成されてからしか存在しない概念なのです。
ナショナリズムという考え方も、ネーション・ステートつまり国民国家がなければありません。
国民国家は、アメリカ独立戦争とフランス革命まで世界中どこにもなかった国家体制でした。
すでにここに何重にも欺瞞やウソがあるのです。
そもそもコリアンは日本に対抗する概念として生まれているので、日本をライバル視し、日本に勝つことが彼らの存在を確認する手段になっています。
同じように中国人も不幸なことに、「天照大神の子孫の大和民族」に対抗して白分たちは「黄帝の子孫の中華民族」であるとして中国という国づくりをしました。
「われわれ中国人」としてまとまるのは、日本人が敵のときだけで、敵がいなくなれば国内で権力闘争がはじまります。
このように韓国、中国の反日は、彼らの国が続いているかぎり、あるいは彼らが自分たちを民族と思っているかぎり、未来永劫続くと思ったほうがいいでしょう。
この稿続く。