Následuje exkluzivní rozhovor mezi politologkou Iwatou Atsushi a Rui Sasaki, místopředsedou redakční rady Sankei Shimbun.
Objevil se v samostatném čísle měsíčního časopisu WiLL, WiLL, nazvaného „Číňané udělá cokoli, aby se zbavili svých zločinů.“
Je to čtení nejen pro japonské občany, ale také pro lidi na celém světě, zejména pro ty, kteří jsou zapojeni do OSN.
Nebuď přítelem všech.
Sasaki: Pokud jde o obchod s Čínou, má Demokratická strana někdy tvrdší postoj než republikánská strana.
Iwata: Japonsko musí být citlivější na změny v postoji USA k Číně. Politika vyjednávání s USA a Čínou se může jevit jako moudrý krok, ale nemyslím si, že tomu tak bylo během studené války. Neexistovalo nic jako vyjít se Spojeným státem nebo Sovětským svazem. Když budeme čelit otázce, kterou zemi si vybrat, měli bychom objasnit, že Spojené státy budou zemí „svobody, rovnosti a demokracie“.
Sasaki: Není třeba řídit loď najednou, ale nemůžeme být přítelem všech. Japonská pozice je jasná. Základem naší práce je americko-japonská aliance. Stejně jako Jižní Korea, která lichotí USA i Čínu, bude možná muset Japonsko podstoupit značné riziko. Japonská obchodní komunita má vůči Číně příliš vysoká očekávání.
Z hlediska bezpečnosti potřebuje Japonsko jaderný deštník Spojených států, aby se ochránilo. Na druhou stranu je skutečností, že Čína má jaderné zbraně a je vystavena vlně jaderných raketových útoků. Předpokládejme, že Japonsko a Čína podepsaly bezpečnostní smlouvu. V takovém případě je otázkou, zda mají obě země vůli čelit jaderným zbraním USA. Pokud Spojené státy zaútočí na Japonsko, byla by Čína ochotna postavit se a chránit Japonsko? Ve skutečnosti mám podezření, že lidová osvobozenecká armáda se v kritickém okamžiku přesune do Japonska.
Iwata: Jako totalitní národ není Čína národem hodným důvěry.
Sasaki: V ideálním případě by bylo žádoucí, aby se Japonsko dobrovolně vyzbrojilo jadernými zbraněmi a přitom si udržovalo alianci Japonsko-USA.
Iwata: Někteří lidé si myslí, že Japonská smlouva o bezpečnosti by se otřásla, ale myslím si, že by USA, a zejména prezident Trump, byly spokojené, kdyby Japonsko neudržovalo balistické střely dlouhého doletu.
Sasaki: Kývání směrem k Číně znamená, že Japonsko by mohlo znovu čelit USA. Je to něco, co Japonci musí pečlivě zvážit. Pokud navíc žijeme pod čínskou nadvládou, neexistuje absolutně žádná svoboda slova.
Iwata: Čína má alternativní ideologii proti svobodě a demokracii. Je to myšlenka, že vedení Čínské komunistické strany je skvělé. Přestože je její politika totalitní, její ekonomika přijala liberalismus. Pokud byste se chtěli zeptat, zda Japonsko chce přijmout stejný druh sociálního systému, museli byste to rozhodně odmítnout.
Sasaki: Navíc, protože jde o falešnou tržní ekonomiku, rozdíl mezi bohatými a chudými jen roste. Pokud by odpor Číňanů nadále rostl, mohla by se proměnit v hongkongské demonstrace. Myslím, že zákaz vycházení měl také za následek zastavení protivládních protestů.
Iwata: V současné době používají sílu k potlačování lidí. Ale i v případě antivirových opatření roste nespokojenost veřejnosti. Mohlo by to vypuknout kdykoli.
Přichází národní katastrofa.
Sasaki: Šíření epidemie je pro Japonsko skutečně národní krizí. Předpokládejme, že si přečtete záznam přednášky, kterou předal Shinpei Goto (1857-1929) studentům Tohoku Imperial University v roce 1924 s názvem „Příchod národní katastrofy“ (Fujiwara Shoten). V takovém případě je situace stejná jako dnes.
Iwata: Když už mluvíme o Shinpei Goto, byl to člověk, který sloužil jako snaha o modernizaci Tchaj-wanu, prvního prezidenta Národní železnice Manchukuo a starosty Tokia.
Sasaki: Po velkém zemětřesení Kanto v roce 1923 čelilo Japonsko velké krizi, zejména v Tokiu. V té době Goto řekl následující.
„Stálý proud cizích útočníků, kteří nosí masku míru, schovávají se za institucionální šaty, využívají slabostí lidské povahy 、 vnitřní malátnost, která postupně podkopává lidské tělo a krev, není připravena, protože lidé ne Všimněte si to.'
"Nebo si to možná uvědomujete, ale neodvažujete se čelit realitě, která se zase vysmívá vaší mysli, a opijete se snadným potěšením provizornosti a nakonec vrazíte národ a jeho lidi do hloubky ruin. “
Takže, co je správné se bát, jsou tedy následující slova.
"Národní nervové zhroucení, ve kterém lidé nevědí o národní krizi jako národní krizi a náhodně zpívají o svém sobeckém chování, je nejděsivější národní krizí ze všech."
Iwata: To je perfektní prohlášení.
Sasaki: Důvodem, proč mají lidé nervové zhroucení, je to, že jsou oslepeni okamžitým ziskem.
Číňané, s nimiž Japonci obchodují a mají pozitivní osobnost, jsou univerzální a přesvědčují lidi, že Čína je významná.
To je příčina nervového zhroucení a slepota národní krize.
Iwata: Japonské přesvědčení o vrozené dobrotě člověka v mezinárodních vztazích bohužel není správné; to je nebezpečné. Přes tuto krizi někteří lidé v japonských médiích dělají nepravdivá prohlášení. Asahiho členka redakční rady Chihiro Kotaki řekla: „Zametla svět bleskem a prezident supervelmoci se ve strachu otřásl, když to nebyla válka. Nový koronavírus může být v některých ohledech docela příjemnou entitou,“ tweetovala (13. března / jak bylo původně napsáno), což vedlo k vylití odsouzení. Toto je pravá identita Asahi Shimbunu, že? Je třeba říci, že to je daleko od citlivosti průměrného člověka.
Sasaki: Toto je tendence, která se projevuje u lidí, kteří se nazývají liberály. Nenávidí společnost, ke které patří, a smějí se z jejího neštěstí.
Iwata: Jak byste mohli očekávat, Asahi Šimbun také napsal omluvu. Levice zcela narušila akademický svět. Například můj kamarád se zúčastnil schůzky a řekl: „Moje země.“ Pak se ho lidé zeptali: „Co tím myslíš,„ moje země “je pravicová?“ Byl obviňován z okolí. Chtějí použít slovo „tato země.
Sasaki: Zajímalo by mě, zda je Natsume Soseki, který měl slovo „Já jsem kočka,“ také pravicový. Goto řekl: „Věřím, že to, co zachrání trápení této země, je více než sto studií a tisíc zkušeností, ale jedna nevina. Je to poselství pro mladé lidi, ale dnes to stále platí. S jednotou, že Japonci tak dobře, překonáme tuto národní krizi spoluprací ve vládě, vládě a soukromém sektoru.