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マハティールさんマレーシアのスタンス: Malaysia will use Huawei tech ‘as much as possible’ - the Future of Asia 2019

2019-06-13 01:54:40 | アジア・太平洋の文化
Mahatir: Malaysia will use Huawei tech ‘as much as possible’ - the Future of Asia 2019


世界は不安定な状況に突入しているとマハティールさん。その中で世界の安定をどう追求するかが要求されているようだ。
米国と中国の戦争を否定している。対話を要求している。それぞれの犠牲がある。すり合わせる対話・協議が必要。政治システムやアイディアが異なるがー。対立は緩和・解決されるか?政府のシステムには関与せず、政権転覆にも関与しないこと、ほかの国のシステムは尊重すること。現在の中国のシステムは以前よりオープンになっている。USは何をgive upすべきか?アジアの工場に依存するアメリカの生産システム。競争力の問題。USはすべてをアメリカ国内で生産できない。それぞれの地域や国家の立場・尊厳・システムがある。
リサーチ(研究)に時間と資本をかけることができる国々に対して工場生産拠点のアジア。

https://asia.nikkei.com/Opinion/What-next-for-Mahathir-s-pivot-to-China

マレーシアのタイランドやシンガポール、インドネシアとの対立や葛藤はないとマハティールさん。
中国へのマレーシアの
意見
マハティールが中国にピボットするための次のステップは?
マレーシアのリーダーのUターンは、東南アジアのパートナーと米国との関係を試している?

シャンカランナンビア
2019年6月6日14時01分JST

Mahathirは、5月30日に東京で開催される第25回アジアの未来会議で、アメリカが中国を脅していると述べた(写真:Yuki Nakao)
2018年5月にマレーシアのマハティール・モハマド首相が政権を握ったとき、彼が中国で冷静になることは明らかだったようです。

しかし1年後、彼は北京との絆を温めています。

忠誠の彼の最新のショーでは、マレーシアの指導者は彼が成長している米中競合の最新の発展に立っているフェンスのどちら側であるかを明らかにしました - 中国の技術グループHuawei Technologiesに対するワシントンの攻撃。

トランプホワイトハウスに感謝する言葉で、Mahathirは5月30日に開催された日経アジアの未来会議で、米国が世界の技術競争において必ずしも先んじているとは限らないことを受け入れるべき時であると主張した。彼はアメリカの政策を嘲笑して言った、「私が先に行かなければ、私はあなたを禁止します、私は軍艦を送ります - それは競争ではなく、それは脅迫しています。」

マハティール氏が中国の「ベルト・アンド・ロード・イニシアティブ」の下で高額な融資資金によるインフラストラクチャースキームと引き換えにマレーシアの主権を北京に売却したとして非難した昨年の選挙運動とは全く違う。

マハティール氏は就任後、中国が支持する東海岸鉄道(ECRL)の計画の再交渉、路線の変更、トンネルの開通、マレーシア行きの当初の16.4ドルから​​50億ドルの値下げについて、北京に首尾よく交渉することに成功しました。億元の計画。

しかし、月が経つにつれて、マハティールはタックを切り替えました。今年のBRIサミット - 中国のXi Jinping大統領の下での世界的リーダーの集まり - の準備段階で、マレーシアの指導者は別の中国から資金を提供されたプロジェクト、Bandar Malaysia(マレーシアの郷)の中断を解除しました。


建設中の2018年7月に描かれたバンダルマレーシアのサイト:マハティールは中国が資金を提供するプロジェクトの中断を解除しました。©ゲッティイメージズ
それが中国だけに恩恵を与えたという理由でその計画を早くブロックした後、彼はマレーシアの会社が結局それから利益を得るであろうと宣言した。

BRIサミットでの著名な出現の後、マハティールはこのイニシアチブは真に平和、繁栄、そして共同開発に関するものであると判断したようです。昨年だけ中国が新しい植民地時代の権力であるかもしれないと示唆したアーチ帝国主義者は、今や利他主義の観点から中国の世界的な願望を見ているようだ。

彼がナジブのアプローチに対する彼の見解だけでなく、彼が中国の「デットトラップ」外交に陥る危険性について警告したフィリピンを含む彼のASEANパートナーを提供した中国批判的なアドバイスを完全に忘れていたかのようです。 「中国からの影響を規制または制限する」

それでは、マハティールの中国に対する新たな自信を説明するのはなぜでしょうか。

古き良き選挙政治が役割を果たした。彼は彼の中国の関係についての信用を落胆させる必要がありました。彼らが財政的欲と非透明性のために前首相への彼の攻撃に適合したので。投票に勝って、マハティールは再評価することができました。

また、世界経済における不確実性の高まり、そして特に米国と中国の間の貿易紛争の増大は、彼が北京の経済的権力を必要とし、結局のところラッセスを必要としているとマレーシアの指導者を確信させたようです。

最後に、ナジブは中国に大きく傾いていましたが、彼は西側や米国の疑いはありませんでした、そして彼はオバマ氏が後援した、そしてどの北京からの環太平洋パートナーシップ協定(TPP)に良好な関係を楽しみました除外されました。対照的に、西側の植民地主義と新植民地主義の批評家として何年も費やしたマハティールは、たとえ予測不可能なドナルド・トランプがホワイトハウスを作っていなかったとしても、決して容易に米国との関係に投資しなかったでしょう。

そして、マハティールの中国の枢軸の影響は何ですか?

東南アジアの長老であるマハティール氏の暗黙の支持により、北京はこの地域でより堅固な足場を築くことができるようです。少なくとも中国に対する彼の探求の沈黙は、特に西側が彼の側から、中国のBRIパートナーの意見にもっと耳を傾けることを約束しているので、この地域で北京の生活をずっと快適にするでしょう。

マレーシアはASEANの大きな支持者であり、貿易を含むASEANがその10の加盟国のために果たすべき中心的役割を果たしてきましたが、マハティールは幅広い地域包括的経済パートナーシップ(RCEP)の交渉を遅らせることを支持しました。これには中国が含まれます。

マレーシアの指導者は、RCEPがマレーシアをこの地域のための中国の投資拠点に変える動きを促進することを望むかもしれません。米中貿易戦争が発展するにつれて、トランプの障壁を克服するのに十分な現地の内容を持つマレーシアは、中国企業にとって代替の輸出生産拠点となる可能性がある。

一方、Mahathirは、トランプがその前身であるTPPを撤退した後に批准され、実施されている、環太平洋包括的包括的協定(CPTPP)に対する彼の留保を表明することに対する懸念をより少なくするかもしれません。

常にTPPを疑っているマハティールが、マレーシアに新しい協定を批准させる理由は少なくなっている。中国を封じ込める方法としてそれを見るそれらのCPTPP署名者の考えで彼も多くのトラックを持っていないでしょう。いずれにせよ、マレーシアは知的財産権、投資家国家紛争解決および政府調達を含むCPTPPの重要な要素によって妨害されています。

安全保障問題に関しては、マハティールは他の多くのASEAN首脳と同様に、日米の対立がこの地域を避け、外部からの干渉を受けずに自国の問題を管理するという長年の嗜好に固執することを可能にする。

重要なことに、マレーシアの外相Saifuddin Abdullahは、複雑な南シナ海紛争の二国間要素を二国間で解決するという中国の提案を否定した。

マレーシアは、紛争 - フィリピンとベトナムも含む - はASEANの問題であり、加盟国の統一を維持したいと考えている。

しかし、ワシントンへの警告の警告で、マハティールは南シナ海で軍艦を持つことは正しくないと宣言しました。これは中国を悩ませているアメリカの頻繁な巡回に言及しています。

確かに、マハティールがこの地域での中国の軍事的拡大を制限することに関して米国、日本および他のアメリカの同盟国によって開発されている新興インド太平洋戦略に関与することによって彼の中国関係を危うくする理由はない。

要するに、Mahathirが中国に対して一時的に表明した率直な批判は歴史に移りつつある。彼の将来の北京との関係は少なくともナジブのものと同じくらい暖かいかもしれません。彼のワシントンとの結びつきははるかに涼しい。彼が何らかの形で最後の非同調リーダーとしての彼の以前の役割を再開するかもしれないという考えは急速に消えつつあります。


Shankaran Nambiarは、マレーシア経済研究所の上級研究員です。彼は最近出版された本「マレーシア:変革の最先端の経済」の著者です。


What next for Mahathir's pivot to China?
Malaysian leader's U-turn will test ties with South East Asian partners and US

Shankaran Nambiar
JUNE 06, 2019 14:01 JST

Mahathir said the U.S. is threatening China during the 25th Future of Asia conference in Tokyo on May 30. (Photo by Yuki Nakao)
When Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad took power in May 2018, it seemed clear that he would go cool on China.

But a year later, he is warming up his bonds with Beijing.

In his latest show of allegiance, the Malaysian leader made clear on which side of the fence he stands in the latest development in the growing U.S.-China rivalry -- Washington's assault on Chinese tech group Huawei Technologies.

In words that will grate in the Trump White House, Mahathir argued at the Nikkei Future of Asia conference on May 30 that it was time for the U.S. to accept that it was no longer necessarily ahead in the global technology race. He mocked American policy, saying: "If I am not ahead, I will ban you, I will send warships' -- that is not competition, that is threatening."

It is all a far cry from last year's election campaign, when Mahathir accused his predecessor, Najib Razak, of selling Malaysia's sovereignty to Beijing in return for costly loan-financed infrastructure schemes under China's Belt and Road Initiative.

Once in office, Mahathir followed up by successfully pressing Beijing to renegotiate plans for the China-backed the East Coast Rail Line, or ECRL, change the route, cut out a tunnel and drop the price to Malaysia by $5 billion from the original $ 16.4 billion original plan.

But as the months went by, Mahathir switched tack. In the run-up to this year's BRI Summit -- a global leaders' gathering under Chinese president Xi Jinping -- the Malaysian leader lifted a suspension on another Chinese-financed project, Bandar Malaysia (Malaysian Township).


The Bandar Malaysia site, pictured in July 2018 during construction: Mahathir lifted a suspension on the Chinese-financed project. © Getty Images
After earlier blocking the scheme on the grounds that it benefited only China he declared that Malaysian companies would profit from it after all.

Following a prominent appearance at the BRI Summit, Mahathir appears to have decided that the initiative is genuinely about peace, prosperity and shared development. The arch anti-imperialist, who suggested only last year that China might be the new colonial power, now seems to see China's global aspirations in an altruistic light.

It is as if he has totally forgotten not only his view of Najib's approach but the China-critical advice he offered his ASEAN partners, including the Philippines which he warned of the dangers of falling into China 'debt-trap' diplomacy, urging Manila to "regulate or limit influences from China."

So, what explains Mahathir's newfound confidence in China?

Good old-fashioned election politicking played a role. He needed to bash discredit Najib over his China ties because they fitted into his attacks on the former prime minister for financial greed and non-transparency. With the vote won, Mahathir could reassess.

Also, the growing uncertainty in the global economy and, especially the increasing trade dispute between the U.S. and China, seem to have convinced the Malaysian leader that he needed Beijing's economic power and largesse after all.

Finally, while Najib leaned heavily toward China, he was not suspicious of the West or the U.S. He enjoyed a good relationship with former President Barack Obama, and was keen on the Trans Pacific Partnership agreement (TPP), which Obama backed and from which Beijing was excluded. By contrast, Mahathir, who spent years as a critic of western colonialism and neocolonialism, would never easily have invested in ties with the U.S., even if the unpredictable Donald Trump had not made the White House.

And what are the consequences of Mahathir's China pivot?

It appears that Beijing will gain a firmer foothold in the region with the implicit support of South East Asia's elder statesman, Mahathir. At least the silencing of his invective against China, will make life a lot more comfortable for Beijing in the region, especially as Xi, from his side, has pledged to listen more to the views of China's BRI partners.

While Malaysia has been a big proponent of ASEAN and the central role ASEAN should play for its ten members, including in trade, Mahathir may now put his support behind completing the long and much-delayed negotiations for the broad Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP), which would include China.

The Malaysian leader might hope RCEP could facilitate moves to turn Malaysia into a Chinese investment hub for the region. With the U.S.-China trade war developing, Malaysia could be an alternative export production hub for Chinese companies, with sufficient local content to overcome Trump's barriers.

Meanwhile, Mahathir may now have fewer concerns about expressing his reservations over the Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) -- which is now being ratified and implemented after Trump pulled out of its predecessor, the TPP.

Mahathir, always a TPP doubter, will have less reason to have Malaysia ratify the new pact, now that the U.S. is out of the accord. Nor will he have much truck with the ideas of those CPTPP signatories who see it as a way of containing China. Malaysia is in any case disturbed by key elements of CPTPP including intellectual property rights, investor-state dispute settlement and government procurement.

When it comes to security issues, Mahathir, like most other ASEAN leaders, would prefer that the U.S.-China rivalry would avoid the region and allow ASEAN to stick with its long-standing preference to manage its own affairs without outside interference.

Importantly, Malaysia's foreign minister, Saifuddin Abdullah, has rebuffed China's proposal that the bilateral elements of the complex South China Sea dispute be resolved on a bilateral basis.

Malaysia says the dispute -- which also involve the Philippines and Vietnam -- are an ASEAN matter, wanting to preserve the unity of the member states.

But, in a veiled warning to Washington, Mahathir has declared that it is not right to have warships in the South China Sea, a reference to frequent American patrols that have annoyed China.

Certainly, there is no reason why Mahathir would jeopardize his China ties by involving himself in the emerging Indo-Pacific strategy being developed by the U.S., Japan and other American allies on limiting China's military expansion in the region.

In sum, the outspoken criticism Mahathir briefly voiced against China is passing into history. His future ties with Beijing may be at least as warm as Najib's. His ties with Washington much cooler. The idea that he might in some way resume his former role as the world's last non-aligned leader is fading fast.


Shankaran Nambiar is a senior research fellow at the Malaysian Institute of Economic Research. He is author of the recently published book, "Malaysia: An Economy at the Edge of Transformation."



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