goo

F1 アゼルバイジャンGP 初日 フェルスタッペン コメント

Max Verstappen - FP1: No time set; FP2: 1:43.793, P4

“The lack of running this morning didn’t really hurt us as it was the same for everyone and FP2 is always the most important session on a Friday. The track is very slippery and as you could see it was very easy to lock up or run wide, so it was important to complete as many laps as possible and get used to the track conditions. You have to drive to the limit of the car with the grip you have and you build up lap by lap, especially on a low grip street track like this, and you have to be ready to adapt. I’m satisfied with what we achieved today and now we will look into the data as there are always areas to improve, but it is mostly fine tuning. We don’t really have expectations for tomorrow yet and with only one practice session everyone can still improve a lot, but the initial balance seems fine and we completed a good number of laps on both tyre compounds.

↓        ↓

誤訳は ご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

Max Verstappen - FP1: No time set; FP2: 1:43.793, P4

マックス フェルスタッペン-練習走行1:計測周なし;練習走行2 1分4秒793 4位



“The lack of running this morning   didn’t really hurt us

今朝 走行できなかったのは        僕達にとっては大した痛手では無かったよ

                          as it was the same  for everyone

                           それは同じだからね 皆にとっても。

and

それに

FP2       is always the most important session on a Friday.

フリー走行2が  いつも最も重要なセッションなんだ  金曜のね。

 

 

 

The track  is very slippery

コースは   とてもスリッピーなんだ

and

それに

as you could see it was very easy to lock up or run wide,

(タイヤが)ロックしたり、(曲がり切れず)膨らんで走ったのが容易に解ったんじゃないかな

so

だから

it was important

重要だったんだ

         to complete as many laps as possible

           出来るだけ沢山 周回をこなして

           and

           get used to the track conditions.

           コースコンデションに慣れる事がね (重要だったんだ)。

 

 

 

 

You have to drive to the limit of the car  with the grip you have

グリップ内で、マシンの限界まで走らせなければならないんだ 

and

そして

you build up lap by lap,

周回を重ねていくんだよ

especially

特に、

on a low grip street track like this,

ここの様な 低グリプの市街地コースではね

and

そして

you have to be ready to adapt.

それに適用させる準備も必要なんだ。

 

 

     ** street track;常設のサーキットではなく レースの為に

              市街地を一時的に封鎖したコース

             

 

 

 

I’m satisfied   with what we achieved today

満足してるよ     今日 僕達が達成した事(4位)にね

and

そして

now

今は

we will look into the data     as there are always areas to improve,

僕達はデータを解析するつもりだよ   改善すべき領域が いつも存在するからね  

but

でも

it is mostly fine tuning.

それは ほとんど微調整程度だよ。



We don’t really have expectations for tomorrow yet

僕達は 本当に明日の見込みが立ってないんだ    まだね

and

それに

with only one practice session

たった一回のセッションだったので

everyone can still improve a lot,

みんな    たくさん改善できるしね

but

でも

the initial balance seems fine

(マシンの)初期バランスは 素晴らしいと思うし

and

それに

we completed a good number of laps   on both tyre compounds.

僕達は 沢山の良い周回をこなせたしね     両方のタイヤのコンパウンドでね。

 

 

     **  tyre compounds ;タイヤ方面のゴムの硬さ

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 百円ショップ... 先週の採れ高。。 »
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。