The following one
be on the field ミ
F1 イタリアGP初日 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Yuki Tsunoda - FP1: 1:22.714, P13; FP2: 1:21.735, P16
角田裕毅 練習走行1 13位 :練習走行2 16位
"It was a bit of a difficult day for us,
ちょっと難しい 一日でしたね 僕達にとってはね。
and
だから
I think there are still a lot of things to understand.
思うんです まだ沢山の事が有るってね 理解する事がね(沢山ある)
There have been a few changes to the track,
いくつか変更をして来たんです このコースに対してね
it’s been resurfaced
(路面が)再舗装されたんですけど
which felt smoother and nice to drive.
それ(再舗装)によって感じます スムーズで ドライブしやすいってね
**the track→ 今回のモンツアのコースは直線が長い超高速コースなので
各チーム 空気抵抗を減らすなど各部を変更している
Also, the curbs have changed
縁石も変更されてるんですけど
,allowing us to drive slightly more aggressively.
それによって僕達は可能になりました ちょっと攻撃的に走る事がね。
** curbs→縁石 コーナーのコース内外の境界にある突起状の構造物
縁石にタイヤを乗せられるか否かでタイムが変わってくる
It was just the first day;
まだ 初日だけど
the engineers will have a look through the data overnight
エンジニア達は データを夜通し解析してくれるだろうね
and
だから
hopefully,
できれば
we’ll find some room to improve ahead of tomorrow."
見つけられたらいいな いくつか改善点をね 明日にむけてね!
**tomorrow → 明日(土曜)には公式予選がある
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda - FP1: 1:22.714, P13; FP2: 1:21.735, P16
"It was a bit of a difficult day for us, and I think there are still a lot of things to understand. There have been a few changes to the track, it’s been resurfaced which felt smoother and nice to drive. Also, the curbs have changed, allowing us to drive slightly more aggressively. It was just the first day; the engineers will have a look through the data overnight and hopefully, we’ll find some room to improve ahead of tomorrow."
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
先週の採れ高
2024-08-28 / F1
home made vegetable harvesting lastweek
先週の取れ高
今年はカボチャ沢山採れるので
カボチャで胃を膨らませてコメの消費量おさえてます!
この時期は青菜が採れないので
小松菜などスーパーで買ってくるんだけど
普段野菜買わないので スーパーの野菜の値段にビックリ・・
🔶
向日葵が枯れてきたので
タネを採集しました(来年植える用)
カナダに行ったとき
ミックスナッツの中にヒマワリの種が入ってたんだけど
向日葵のタネ 炒ったら美味しいのかな?!
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 オランダGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Yuki Tsunoda, 17th
角田裕毅 決勝17位
“We split the strategy across the garage,
僕達は分けました 戦略をね 相方のガレージと(戦略を分けた
but
でも
this time it didn’t work,
今回は、 それは機能しませんでした。
especially
特に
on my side.
僕の側ではね。
**on my side→ 角田側は柔らかめのタイヤでペースを上げたうえで
タイヤ交換が1回多い戦略
We knew that it was going to be 50:50 with 2 stops,
僕達は解ってました 半々の確率だって事をね 2回ストップ(戦略)ではね
but
でも
the lap we pitted was too late
ピットインした周が 遅すぎでした
and
それで
the timing was wrong.
状況は 悪くなっていきました。
**2 stops,→ タイヤ2回交換 3つのタイヤを使う戦略
Using the soft tyre and losing a position (at the start )
ソフトタイヤを使い、 (スタートで)順位を落とす事は、
was unideal for sure,
確かに理想的ではないですね
and then
それから
I was just stuck in traffic
渋滞にはまっちゃって
and
always behind dirty air.
いつも乱れた空気の後ろにいたんです。
**dirty air → 直前の車による空気の乱流
I finished the race way behind where I started
レースを終えました スタート順位より後ろでね
, which was pretty frustrating.
その事は、かなりイラつきましたよ。
** where I started → 角田は11番グリッドからスタート
We certainly could have done better as a team,
僕達は確実に もっと上手くやる事ができたはずなんです チームとしてね。
but
でも
we can learn from it,
僕達は出来るよ それから学び
improve
改善し、
and
そして
work on things for the future.”
取り組むことが(出来るよ) 今後に向けてね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 17th
“We split the strategy across the garage, but this time it didn’t work, especially on my side. We knew that it was going to be 50:50 with 2 stops, but the lap we pitted was too late and the timing was wrong. Using the soft tyre and losing a position at the start was unideal for sure, and then I was just stuck in traffic and always behind dirty air. I finished the race way behind where I started, which was pretty frustrating. We certainly could have done better as a team, but we can learn from it, improve and work on things for the future.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 オランダGP予選 アロンソ コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Fernando Alonso, 7th, 1:10.633
フェルナンド・アロンソ 予選7位
“I am happy with my Qualifying today
満足してるよ 自分の予選にね 今日はね
and
それに
both cars in Q3 is a positive result for us.
2台とも予選3で ポジティブな結果だったよ 僕達にとってはね。
**both cars → 1チーム2台体制なので
It felt like
こんな風に感じたよ
a lottery sometimes out on track depending on how gusty it was,
時としてコース上の運は、突風がどれだけあったかによる って(感じたよ)
particularly
特に
in Turns 9 and 10.
9コーナーや10コーナーではね。
I wasn't too comfortable in Q1 and Q2,
あまり快適ではなかったね 予選1や予選2ではね
but
でも
in the end
最終的には、
I was happy with my lap in Q3.
嬉しいよ 自分の(アタック)周にはね 予選3でのね。
I felt like it was the maximum we could achieve today.
思うんだ この結果は最大限の物だってね 僕達が今日達成できる最大限だって。
Tomorrow
明日は
the weather looks clear,
天気は いいみたいだね
so
だから
we will need to execute a good race
僕達は、必要が有るんだ 良いレースを成し遂げる(必要がね)
and
そして
battle hard to keep some fast cars behind us.”
ハードにバトルするつもりだよ 僕達の後ろの早いマシンを抑えるためにね
**Tomorrow → 明日=決勝日
🔶 以下 原文 🔶
Fernando Alonso, 7th, 1:10.633
“I am happy with my Qualifying today and both cars in Q3 is a positive result for us. It felt like a lottery sometimes out on track depending on how gusty it was, particularly in Turns 9 and 10. I wasn't too comfortable in Q1 and Q2, but in the end I was happy with my lap in Q3. I felt like it was the maximum we could achieve today. Tomorrow the weather looks clear, so we will need to execute a good race and battle hard to keep some fast cars behind us.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 オランダGP予選 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Yuki Tsunoda, 13th, 1:10.955
角田裕毅 予選13位
“I’m definitely disappointed,
本当に 残念ですね
it feels like we stepped down quite a lot from FP2.
感じるんですよ 僕達は遅くなった様にね かなり大きくフリー走行2からね
I was happy with my lap,
満足していますよ 自分の(アタック)周にはね
but
でも
for whatever reason
理由が何であれ、
we lacked quite a lot of pace compared to what we had.
足りなかったです かなりペースがね 僕達が保持してる物と比べるとね。
I thought we’d go through quite easily,
思ううんです 僕達は(予選2を)通過できたってね かなり簡単にね。
but
でも
even in Q1
予選1でさえ
we struggled quite a lot,
僕達は苦労しました かなりね・・
and
それで
it was pretty tight to get P10,
かなり厳しかったですね 10位に入るのはね。
so
だから
we’ll have to revise what happened.
僕達は顧みる必要があるんです 何が起こったか?をね。
**Q1 → Qualify 1 予選1 トップ15位に入ると予選2に進出できる
** P10→ Position10 10位 トップ10位に入ると予選3に瞬出できる
It’s not too bad of a place to start (to score points),
そんなに悪くない順位なんだ (ポイントを獲得するために)スタートするにはね
the last two days has been very inconsistent weather
ここ2日は、 とても不安定な 天気でしたし
and
それに
we saw from last year in the race anything can happen,
僕達は見ています 去年のレースで なんでも起こりえる事をね
so
だから
I’ll try my best.”
トライしますよ ベストを尽くすことをね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 13th, 1:10.955
“I’m definitely disappointed, it feels like we stepped down quite a lot from FP2. I was happy with my lap, but for whatever reason we lacked quite a lot of pace compared to what we had. I thought we’d go through quite easily, but even in Q1 we struggled quite a lot, and it was pretty tight to get P10, so we’ll have to revise what happened. It’s not too bad of a place to start to score points, the last two days has been very inconsistent weather and we saw from last year in the race anything can happen, so I’ll try my best.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 オランダGP初日 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Yuki Tsunoda - FP1: 1:14.418, P14; FP2: 1:11.374, P7
角田裕毅 練習走行1 14位 ;練習走行2 7位
“We definitely had a good start
僕達は、本当に いいスタートが出来ました
to the second half of the season.
シーズン後半に対してね(いいスタートできた)
Especially
特に
in FP2,
フリー走行2では
we ended up top 10.
僕達は終えたからね トップ10でね。
**FP2 → Free Practice 2 フリー走行2回目
The car felt pretty solid,
マシンは、感じますね かなり良いってね
we just need a bit of fine tuning for qualifying tomorrow,
僕達は必要がありますね ちょっとの調整がね 明日の予選に向けてです
but
でも
we’re not too far away.
僕達は そんなに離されてないですよ
Considering we’re dealing with these kind of winds,
考慮すると 僕達が今日の風に対処した事についてね(考慮すると)
the car seems consistent and quite balanced,
マシンは見えますね 安定していて かなりバランスが取れてる様にね
so
だから
I felt confident straight away from FP1.
自信がもてました 直ぐにね フリー走行1から。
With the track being so up and down with massive banking,
コースは凄くアップダウンがあって 大きなバンクがあるので
I enjoyed it.
楽しめましたよ。
**bank → コーナーに傾斜角度がついてること
The team is positive,
チームはポジティブだから
we just have to do as well tomorrow.”
僕達は、明日も同じようにやるだけです!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda - FP1: 1:14.418, P14; FP2: 1:11.374, P7
“We definitely had a good start to the second half of the season. Especially in FP2, we ended up top 10. The car felt pretty solid, we just need a bit of fine tuning for qualifying tomorrow, but we’re not too far away. Considering we’re dealing with these kind of winds, the car seems consistent and quite balanced, so I felt confident straight away from FP1. With the track being so up and down with massive banking, I enjoyed it. The team is positive, we just have to do as well tomorrow.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
先週の取れ高
home made vegetable
先週の取れ高
最近 どこのスーパーに行っても
米が品切れになってて
”令和の米騒動”に なりつつあるけど、
マイファームでカボチャ沢山できてるから
とりあえず 食糧危機回避できそうです!
🔶
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
カート練習会 新東京サーキット
先日、
shimomura racing さん主催のカート練習会に参加してきました
(カートメンテナンスショップはRF^AOYAMA)
🔶
場所は新東京サーキット
千葉県市原市に所在する全長1076mの
本格的なカートコースです
練習会のカートは
レーシングカート(KT100)と、
スポーツカーと之2種類あって
乗り比べられました
最高速は
KT100が100㎞くらいで
スポーツカートは70㎞くらいだと思います
🔶
お盆休みの時期なので
コース混んでると思ったけど
それほどでもなく、全部で20台くらいでした
(走行枠が2グループに分かれえるので各10台くらい)
🔶
新東京サーキットのリンクも貼っときますね
↓ ↓
🔶
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
« 前ページ |