The following one
be on the field ミ
F1 ポルトガルGP初日 フェルスタッペン コメント
Max Verstappen - FP1: 1:19.191, P3; FP2: 1:18.535, P2
“It was quite tricky out there and the new tarmac seems slippery with only one proper line to use as you lose a lot of grip if you run wide. The wind also picked up in the afternoon but overall I think we improved the car from FP1 to FP2 so it all felt a little bit nicer to drive. We will keep trying to improve even further as there are still things we can do better around here. It was interesting to try two new compounds of Pirelli tyres. We don’t know what they were but one set felt a bit better than the other but they both felt nice. I’m not sure if they are faster than what we usually use but I don’t have anything negative to say. It is difficult to say if we can fight Mercedes this weekend as they look very quick but never say never and we always try our best and see where we are tomorrow.”
↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね
Max Verstappen - FP1: 1:19.191, P3; FP2: 1:18.535, P2
マックス・フェルスタッペン 練習走行1 1分19秒191 3位 ;練習痩躯2 1分18秒535 2位
“It was quite tricky out there
かなりトリッキーだったよ ここは
and
それに
the new tarmac seems slippery with only one proper line to use
新しい舗装は、使える適切ラインが一つしかなくて滑りやすいって思うんだ
as you lose a lot of grip if you run wide.
もし(ラインが)膨らんだら、かなりグリップを失うからね。
The wind also picked up in the afternoon
風も吹いてたんだ 午後はね
but
でも
overall
全体的には
I think we improved the car from FP1 to FP2
こう思うんだ 僕たちはマシンを改善したってね フリー走行1から2までにね
so
だから
it all felt a little bit nicer to drive.
ちょっと気分がよかったよ ドライブする事がね。
We will keep trying to improve even further
僕たちは更に改善し続けるつもり
as there are still things we can do better around here.
まだ有るからね 僕たちが、ここで もっと良くできる所がね
It was interesting to try two new compounds of Pirelli tyres.
興味深かったよ 2つの新しいコンパウンドのピレリタイヤを試す事がね。
We don’t know what they were
僕たちは解らないよ タイヤがどんなのかはね
but
でも
one set felt a bit better than the other
あるセットは、ちょっと良い感じだったよ 他のよりはね
but
でも
they both felt nice.
2つとも良い感じだったよ。
I’m not sure if they are faster than what we usually use
解らないよ 今回のタイヤが、僕たちが普段使ってるのより速いかどうか?はね。
but
でも
I don’t have anything negative to say.
語るようなマイナスな面は何も無いよ。
It is difficult to say if we can fight Mercedes this weekend
話すのは難しいな 僕たちが今週末メルセデスと戦えるかどうか?をね。
as they look very quick
メルセデスはとても速く見えるからね。
but
でも
never say never
絶対とは言えないし
and
それに
we always try our best
いつも僕たちのベストに挑んでるから
and
see where we are tomorrow.”
明日 どの位置に居るかを見てみるよ。
F1 ドイツGP フェルスタッペン コメント
Max Verstappen, 2nd
"Overall it was a positive weekend and I think we can be very pleased with another second place. I tried to keep as close as possible to Lewis during the race and we just didn’t quite have the pace to fight him but overall I was pleased with the performance. We have taken a step forward with the car this weekend, so I am of course happy with that, but we still need to improve and we will keep pushing so we can take the fight to Mercedes every weekend. The Safety Car re-start was not easy with the cold temperatures and the tyres, especially with the others behind having a bit of a temperature advantage after catching up to us, but I managed to keep them behind and pull away again with Lewis. I’m of course also happy with the point for the fastest lap which was an extra bonus. It’s also good to see Daniel back on the podium, he is a great driver and he really deserves it."
↓ ↓
誤訳はご容赦を
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね
Max Verstappen, 2nd
マックス・フェルスタッペン (決勝)2位
"Overall
全体的には
it was a positive weekend
ポジティブな週末だったよ
and
だから
I think we can be very pleased with another second place.
僕は思うんだ 僕達は満足できるってね また2位だった事にね。
I tried to keep as close as possible to Lewis during the race
トライしたんだ できる限り近づき続けようとね ルイスに対して レースの間ね。
and
それでも
we just didn’t quite have the pace to fight him
僕たちは全く速さが無かったんだ ルイスと戦うためのね
but
でも
overall
全体的には
I was pleased with the performance.
満足してるんだ 今日のパフォーマンスにはね。
**Lewis;優勝したルイス・ハミルトン
We have taken a step forward with the car this weekend,
僕達は前へステップしたよ 今週末のマシンではね
so
だから
I am of course happy with that,
もちろん 嬉しいよ その事にはね
but
でも
we still need to improve
僕たちは、まだ 改善する必要があるんだ
and
だから
we will keep pushing
プッシュし続けるつもりだよ
so
そうしたら
we can take the fight to Mercedes every weekend.
戦えるんじゃないかな メルセデスに対して 毎週末ね
The Safety Car re-start was not easy
セーフティカーでの再スタートは 簡単じゃないんだ
with the cold temperatures and the tyres,
低い気温でのタイヤではね
especially
特に
with the others behind having a bit of a temperature advantage
after catching up to us
僕達に追い付いた後、
少し(タイヤに)熱が入った後ろのライバルにアドバンテージがある状態ではね
but
でも
I managed to keep them behind
なんとか ライバルを後ろに抑えて
and
そして
pull away again with Lewis.
引き離したよ ルイスと一緒にね
I’m of course also happy with the point for the fastest lap
もちろん 嬉しいよ ファステストラップのポイントにもね
which was an extra bonus.
それは望外のボーナスだったよ。
** fastest lap;レース中の1周における最速タイムを記録した
ドライバーに選手権ポイントが付与される
It’s also good to see Daniel back on the podium,
ダニエルが表彰台に戻ってきたのも 良かったよ
he is a great driver and he really deserves it."
彼は、すごいドライバだし 表彰台に値するよ。
**Daniel;ダニエル・リカルド ルノー所属 3位表彰台
F2 角田裕樹 初めの一歩
レッドンブルF1チームの育成ドライバーで 現在F2に参戦している
角田裕樹 選手の レースを始めた頃に関してのコメントです。
“In Japan, there is a track near to the highway in the area where I live. My father took me there to try karting for the first time, I don’t remember it clearly, but my father told me that I would enjoy it.
“I started when I was four-years-old, and then raced when I was five-years-old. I was P1 all of the time from a young age, especially in Qualifying. I started in Kids karting, with a baby kart. The car is for kids who are only four or five-year-old, it is really small. Stepping up to the next size kart, which was a bit bigger, I kept getting quite good results.
“Although, I couldn’t reach the pedals when I was young, so I put two seats into the kart! A bigger seat and a smaller seat inside as well.”
↓ ↓
誤訳は ご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね
“In Japan,
日本では
there is a track near to the highway in the area where I live.
高速の近くにコースがありました。 僕が住んでいる地域の(高速の近くに~)
My father took me there to try karting for the first time,
僕の父は僕をそこへ連れてったんです 最初にカートにトライさせるためにです
I don’t remember it clearly,
僕は、それを覚えていないんです はっきりとは。
but
でも
my father told me that I would enjoy it.
父は僕に言ってました 僕がカートを楽しんでいた事をです。
“I started when I was four-years-old,
始めたのは 4歳の時ですね
and then
そして
raced when I was five-years-old.
レースに参戦しました 5歳の時にです。
I was P1 all of the time from a young age,
僕は1位でした 幼い時から すっとね
especially
特に
in Qualifying.
予選の時はね。
I started in Kids karting, with a baby kart.
キッズカートを始めました 小さなカートで です。
The car is for kids who are only four or five-year-old,
マシンは 子供用でした たった4~5歳の(子供用でした)
it is really small.
マシンは、本当に小さいんですよ。
Stepping up to the next size kart
次のサイズのカートにステップアップしても
,which was a bit bigger,
(それは、ちょっと大きいんだけど)
I kept getting quite good results.
かなり良い結果を出し続けました。
“Although, I couldn’t reach the pedals when I was young,
ペダルに届かなかったんです 幼かった時は。
so
だから
I put two seats into the kart!
2つのシートを重ねたんです カートの中で!
A bigger seat and a smaller seat inside as well.”
大きなシートと小さなシートを 同じように中へね。
【 ブログ筆者 感想 】
次の日本人F1ドライバー 筆頭候補の角田選手。
こないだ NHKの朝の報道番組で 角田裕樹選手の特集を
やってました。
NHKがニュースでレーサーを特集するなんて かなりレアですよね。
F2選手権は過去の日本人はシリーズ上位に絡むことが ほとんど無かったけど
角田選手はF2 ルーキーで暫定シリーズ3位!
F3も たしか1年で卒業してたような・・
才能、適応力、結果は 完全にF1に実力で行けるレベル かと思います。
HONDAがF1撤退を発表して 立場が微妙になったけど
メーカーの支援なしにF1のシートを実力でつかんでほしいです。
過去の小林可夢偉も F1まであと一歩の所でTOYOTAがF1撤退して
立場が微妙位なったけれど しっかり自力でF1のシートをゲットしたのだから。
備えよ!
台風 また来てるので myファームに飛散予防準備に
いってきたです。
写真;今日の野食。
木や炭が湿ってるので 携帯コンロでジャーっと
焼きました。
BOSSのオニオンスープ旨かった!(これもコンロで温めた)
F1 レッドブル代表 HONDA撤退を語る
2021年をもって HONDAのF1参戦撤退の決定を受けての
現在のパートナーであるレッドブルF1チーム代表 クリスチャン・ひーなーの
コメントです。
“As a Team we understand how difficult it has been for Honda Motor Company to reach the decision to step back from Formula 1 at the end of the 2021 season,” he said.
“The shifting focus within the automotive industry has led to Honda’s decision to re-deploy their resources and we understand and respect the reasoning behind this.
“Our joint focus for the remainder of the 2020 and 2021 seasons are unchanged, to fight for victories and challenge for the championship. As a signatory to Formula 1’s latest Concorde Agreement, Red Bull Racing remains committed to the sport in the long term and we look forward to embarking on a new era of innovation, development and success.
↓ ↓
誤訳は ご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね
“As a Team
チームとしては
we understand how difficult
理解しています どんなに難しい事であったか?を です
it has been for Honda Motor Company to reach the decision
to step back from Formula 1 at the end of the 2021 season,”
HONDAが2021年終了をもってF1から撤退する決定に至った事が(いかに困難か?を)
he said.
と、ホーナーは語った。
“The shifting focus within the automotive industry
自動車業界の中での注力分野の変化によって
has led to Honda’s decision to re-deploy their resources
HONDAは経営資源の再分配の決定に至りました。
and
だから
we understand and respect the reasoning behind this.
我々は、理解してるし この理由に敬意を持っています。
**The shifting focus;環境問題を意識した電気駆動化への注力
“Our joint focus for the remainder of the 2020 and 2021 seasons are unchanged
2020、2021年に於ける 我々の提携の目標は 変わりません
, to fight for victories
勝利のために戦い
and
そして
challenge for the championship.
選手権のためにチャレンジする事です
**“Our joint;F1でのレッドブルとHONDAの提携
As a signatory to Formula 1’s latest Concorde Agreement,
F1のコンコルド協定の署名については
Red Bull Racing remains committed to the sport in the long term
レッドブルレーシングは F1に長期的に参戦します
and
そして
we look forward to embarking on a new era of innovation,
我々は、新たな時代の着手を楽しみにしてます イノベーション
development
開発
and
そして
success.
成功への(新たな時代)です。