The following one
be on the field ミ
小田原攻め ②
前回の投稿 ”小田原攻め①”では
北条氏時代の小田原城の遺構をレポしましたが
その帰りに ちょっと近世小田原城にも寄ったので
写真 貼っていきますね
🔶
帰り際に急いで寄ったので
各部の門の名前とか忘れちゃいました・・
instaとかで見た事ある甲冑隊は
残念ながら当日は居ませんでした・・
土日しかいないのかな?!
🔶
小田原駅に帰る途中に
ミナカ小田原に寄ってみました
【 ミナカ小田原 】
2020年に開業した城下町風フードモール
下にリンク貼っておきますね
↓ ↓
🔶
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
ランタン メンテナンス
秋分の日を超えて
日が落ちるのが早くなってきたので
小屋で使ってるランタンメンテナスしてきました
ランタン分解して
ひも状の芯の部分を交換
ランタンの芯は
ダイソーで3本入り100円で買ってきました
( ↑ 写真右端)
アウトドアショップやホームセンターで買うと高いので
100均で買えて良かったです
ガラスの部分は煤がかなり付いてたので
汚れ落とし。
本体の部分は銅?で出来ていて錆びやすいので
錆び防止様にオイル塗りこんどきました
🔶
で、日が落ちて・・
100均の芯 安いから
ちゃんと点灯するか不安だったけど
問題なく明かり灯せました!
ランタン灯して
秋の虫の音を聞きながらのコーヒータイムは
お金かからないけど 非日常感味わえます
🔶
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
小田原攻め ①
夏の暑さが過ぎ去るのを待って
小田原城の外郭・総構を散策してきました
**総構→城郭を中心として街全体を
堀や土塁で囲んだもの。
小田原城総構は全長9kmあるらしいです!
で、この総構 前から見たかったんだけど
場所が 良くわからなかったので
事前に かなりyuoutubeと地図を照らし合わせながら
場所の確認とルートを考えました
🔶
写真上の地図上黄色線を小田原駅を起点に
①~⑦へと時計回りに探訪してみました
地図上の数字は下記の写真に対応しています
↑ 当時の掘割が記されている地図も貼っておきますね
地図上の数字は下記の写真と対応しています
地図上の太い黒線は当時の堀の位置らしいです
🔶
【 八幡山古郭 東曲輪 】
東曲輪は、近世小田原城天守閣や海が見えて
景色は良かったけど、遺構的には ただの広場みたいな
感じで 面白味が無かったです
🔶
【 三の丸外郭 新堀土塁 】
ここ 見たかったけど柵が閉まっていて
中に入れませんでした・・
ここ、の前に駐車場があるので
ここに車止めて③以降の遺構を
徒歩で散策するのが おすすめです!
ここからは西側が開けていて
秀吉一夜城(石垣山城)で有名な石垣山がよく見えます
↓ ↓
🔶
【 小峰御鐘ノ台 大堀切 東堀 】
大堀切東堀は 小田原城の外郭で一番有名な所なので
観たかった所
東堀の南端から堀底を歩いて北端まで行きました
堀の深さや幅は圧巻だったけど
思ったより長さが短かった感じでした
🔶
小峰御鐘ノ台 大堀切 東堀の北端からの写真
↓ ↓
🔶
【 小峰御鐘ノ台 大堀切 中堀 】
上記④の東堀の北端から数十m西に中堀があります
中堀は車道になっていて車が通れます
堀の深さは そんなに深くなかったです
車道にするために ある程度うめたのかな?
🔶
写真は撮っていないけど
上記地図上Aの位置に大堀切 西堀が有ります
一応行ってみたけど
かなり埋没してるみたいで
堀の遺構が よくわからなかったです
🔶
【 総構 稲荷森 】
写真では伝わらないかも?だけど
ここ堀底からの高低差 凄かったです!
これは力責め無理ゲーだよな・・・って思わせる程
🔶
【 山ノ神 堀切 】
山の神堀切から総構までつながる堀
⑦の下段に貼ってる写真の所が総構かな?!
🔶
ここで紹介した場所以外にも
たくさん外郭・総構の遺構残ってるみたいだけど
この日は歩き疲れtて 駅方面に戻り
近世小田原城郭を観に行きました
ちなみに小田原駅から⑦まで ほぼ上り坂です・・
🔶
次回は 近世 小田原城郭の写真貼っていきますね
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 シンガポールGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 12th
角田裕毅 決勝12位
“I was very frustrated with the start of the race,
とてもフラストレーションが溜まりました レースのスタートにはね。
as unfortunately,
残念だけど、
I got past by some cars
抜かれました 何台かのマシンにね
and
それで
I lost important positions.
失っちゃいました 大事な順位をね。
We went as long as we could with the first stint,
僕達は走りました 出来る限り長くね 最初のスティントをね
and
だから
it was pretty tough going until Lap 33 with medium tyres.
かなり厳しい走行でした 33周目まではね ミディアムタイヤでです。
**first stint → スタートから1回目のタイヤ交換までの間
**medium tyres → ゴムの硬さが中間のタイヤ
In that situation,
この状況で
we were just waiting for a Safety Car
僕達は待っていました セーフティカーをね
, which maybe could have been a good opportunity for us,
それは良い機会になったかもしれないんだけどね 僕達にとってはね。
but
でも
it didn’t happen as it was a clean race.
そうはならなかったんです クリーンなレースでしたからね。
**Safety Car→事故等でコースに支障が出た時、コースがクリアになるまで
セーフティカーが先導してレースが進行される
**good opportunity →セーフティカー先導中はペースが遅いので
その時にタイヤ交換すると有利になる
**clean race → クラッシュ等が無いレース
Then
それで
we changed for fresher tyres putting on the softs.
僕達は交換したんだ 新しいタイヤにね ソフトタイヤを装着してだよ。
That last run
その終盤の走行は
was pretty good
僕達は、かなり良かったんです。
and
だから
I felt better than the one on mediums,
感じました ミディアム(タイヤ)より良い ってね。
but
でも
the bad start was our main problem today
スタート失敗が、 僕達の大きな問題でしたね 今日のね。
, which deprived us of scoring points.”
それによって奪われましたね 僕達がポイントを獲得する事をね..
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 12th
“I was very frustrated with the start of the race, as unfortunately, I got past by some cars and I lost important positions. We went as long as we could with the first stint, and it was pretty tough going until Lap 33 with medium tyres. In that situation, we were just waiting for a Safety Car, which maybe could have been a good opportunity for us, but it didn’t happen as it was a clean race. Then we changed for fresher tyres putting on the softs. That last run was pretty good and I felt better than the one on mediums, but the bad start was our main problem today, which deprived us of scoring points.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 シンガポールGP予選 角田 コメント
🔶 語訳はご容赦を。
Yuki Tsunoda, 8th, 1:30.354
角田裕毅 予選8位
"It's been a while since we were in Q3,
時間が経ちましたよね 僕達が予選3に居た頃からは
and
それでも
today finally
今日は最終的に
we made it!
僕達は予選3に入れたんです!
We were waiting for this moment,
僕達は待っていたんです この瞬間をね。
so
だから
well done and thanks to the Team.
良くやったし それに 感謝します チームに対してね。
** Q3 → 予選3 ;予選2でトップ10に入ると予選3を戦える
Obviously,
明らかに
as a driver,
ドライバーとしては、
you're always aiming for a perfect qualifying,
いつも狙っています 完璧な予選をね。
and
それでも
unfortunately,
残念ながら
the last run was a bit messy.
最後のアタックは 少しわちゃわちゃしました
We were tight on time during the warm-up lap,
僕達は(終了)時間に迫ってました 暖気走行の間にね
so
だから
we had to rush
急ぐ必要がありました
, which compromised our last push lap a bit.
それにょって犠牲になりました 最後のアタック周がね ちょっとね。
**compromised our last push lap
→今のF1はハイブリッドなので暖気走行を速く走ると電気を
あまりチャージできない
Initially,
最初は、
I was a bit frustrated
ちょっとフラストレーションが有りました
when I crossed the finish line,
ゴールラインを通過した時はね。
but
でも
considering our performance in the last few races,
考慮すると 過去数レースの僕達のパフォーマンスをね(考慮すると)
this is a big achievement for us.
この(結果)は 大きな成果ですね 僕達にとってはね。
It won't be easy tomorrow,
簡単では無いだろうね 明日(決勝)はね。
we'll try to catch the Haas in front of us
トライしますよ ハースを捕らえる事をね 僕達の前にいる(ハースをね)
but
でも
at the same time,
同時に
we'll have to look at some fast cars behind us.
気にする必要があるね 僕達の後ろの速いマシンをね。
**Haas → ハース;選手権順位を争う直近のライバルチーム
**some fast cars → 予選9、10位にトップチームの一角フェラーリ勢
We'll do as much as we can to try and score points."
出来るだけの事をやるつもりです トライして ポイントを獲得するためにね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 8th, 1:30.354
"It's been a while since we were in Q3, and today finally we made it! We were waiting for this moment, so well done and thanks to the Team. Obviously, as a driver, you're always aiming for a perfect qualifying, and unfortunately, the last run was a bit messy. We were tight on time during the warm-up lap, so we had to rush, which compromised our last push lap a bit. Initially, I was a bit frustrated when I crossed the finish line, but considering our performance in the last few races, this is a big achievement for us. It won't be easy tomorrow, we'll try to catch the Haas in front of us but at the same time, we'll have to look at some fast cars behind us. We'll do as much as we can to try and score points."
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 シンガポールGP初日 角田 コメント
🔶 語訳はご容赦を
Yuki Tsunoda - FP1: 1:32.263, P5; FP2: 1:31.468, P4
角田裕毅 練習走行1 5位 ;練習走行2 4位
“It was a positive day
ポジティブな一日でした。
and
それに
overall,
全体としても
I’m feeling good.
感触も良かったです。
Obviously,
明確なのは、
it’s just free practice
この結果は、単なるフリー走行での出来事なんです
and
それに
I’m sure some of our competitors will pick up the pace
確信してます ライバル達のいくつかは ペースを見つけるだろうからね
from tomorrow onwards,
明日からね。
but
でも
at the same time,
同時に
there’s more to come on our side with some improvements,
もっとありますよ 僕達の側にも いくつか改善点がね
so
だから
we need to stay sharp.
必要が有るんです 厳しさを保つ事をね。
I’m definitely looking forward to qualifying more than usual
本当に楽しみにしています 予選をする事がね いつもよりね。
,where we’ll have the chance to put it all together.”
予選では、チャンスがあるだろうからね 全てをまとめられる(チャンスがね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda - FP1: 1:32.263, P5; FP2: 1:31.468, P4
“It was a positive day and overall, I’m feeling good. Obviously, it’s just free practice and I’m sure some of our competitors will pick up the pace from tomorrow onwards, but at the same time, there’s more to come on our side with some improvements, so we need to stay sharp. I’m definitely looking forward to qualifying more than usual, where we’ll have the chance to put it all together.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 アゼルバイジャンGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳はご容赦を
Yuki Tsunoda, DNF
角田裕毅 決勝 リタイヤ
“Very frustrated to have this happen two races in a row.
すごくイラつきますね こんな事が起こるのは 2レース続けてだからね。
**this happen → レース開始直後に追突されリタイヤした事
A very short race
とても短いレースでした
,losing the opportunity 「to score points,」
それで失いました 「ポイントを獲得する」機会をね。
,which would still have been tricky,
実際は、難しかったかもだけどね
but
でも
you never know on these street races.
誰も解らないですよね このような市街地レースではね。
**street races→ 市街地レースはクラッシュが起こりやすく番狂わせが
起こりやすい
Starting P12 is obviously not ideal
12位スタートは 明らかに理想的ではないですし
and
それに
means there are a lot of risks of getting damage.
多くのダメージを受けるリスクが有るんです。
** risks → 中団からのスタートは1周目にクラッシュに巻き込まれる
リスクが大きい
We just need to step up a little bit
僕達は必要が有るんです もうちょっとステップアップする(必要と)
and
それに
qualify in the top 10,
10位内で予選を通過する(必要があるんです)
so
そうすると
we can get a better start.
もっと良いスタートが出来るはずなんです。
In terms of what happened on track,
コスで起こったことに関しては、
it felt like an unnecessary move from him [Stroll].
感じますね 不要な動きだったってね 彼[ストロール]にとってはね。
**Stroll → 角田と接触したドライバー
Sending it in like that, with a nothing-to-lose approach.
(彼は入ってきたんだ 失うものは何もないって感じでね。
I’m not sure what he had to gain,
解らないよ ストロースが何を得ようとしてたか?はね。
but
でも
I wasn’t going to make it easy for him.
僕は 簡単に彼に追い越しをさせるつもりはなかったんだ。
It was a shame,
残念ですね
not the way I wanted to end my race,
レースをやめるしかなかったんです
but
でも
we’ll come back strong in Singapore.”
戻ってきますよ 強くなってね シンガポールではね!
**Singapore → 次戦はシンガポールGP
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, DNF
“Very frustrated to have this happen two races in a row. A very short race, losing the opportunity to score points, which would still have been tricky, but you never know on these street races. Starting P12 is obviously not ideal and means there are a lot of risks of getting damage. We just need to step up a little bit and qualify in the top 10, so we can get a better start. In terms of what happened on track, it felt like an unnecessary move from him [Stroll]. Sending it in like that, with a nothing-to-lose approach. I’m not sure what he had to gain, but I wasn’t going to make it easy for him. It was a shame, not the way I wanted to end my race, but we’ll come back strong in Singapore.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 アゼルバイジャンGP 感想
2024-09-15 / F1
アゼルバイジャンGP
3チーム 三つ巴で今シーズン一番面白いレースだった
50周目のサインツ×ぺレスのクラッシュの時は
画面越しに 「あ”ーーーーーー!!・・」ってなった
角田 残念
中団グリッドはヤベーやつ多いから しゃーないかな。
新人のベアマン コラピント 入賞おめでとう!
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 アゼルバイジャンGP予選 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Yuki Tsunoda, 12th, 1:43.035
角田裕毅 予選12位
"It’s frustrating to drop out at Q2.
フラストレーションが有りますね 予選2で脱落した事はね。
It’s not what we expected in terms of performance.
Q2脱落は 僕達が予想した事ではないんです パフォーマンスの面ではね。
We were lacking pace
僕達は欠いてたんです ペースをね
and
それに
it was quite difficult to drive,
かなり難しかったんです ドライブする事がね。
but
でも
we gave it our all.
全てを注ぎ込みました 自分たちの全てをね。
Tyre degradation seems trickier
タイヤの偏摩耗は トリッキーだったと思います
than usual compared to [ previous years,]
[前年までの]普通のコンパウンドよりもね。
so
だから
it seems like tyre management will be key tomorrow.
思うんです タイヤの管理が 明日のカギになるんじゃないかな ってね
The new floor is definitely working here compared to Monza,
新しいフロアは 本当に機能してます ここではね モンツァと比べるとね。
**Monza → 前戦のイタリアGPの開催地
it feels completely different;
新しいフロアは感じますね 完全に 違うってね。
the team have done a great job in analysing the data.
チームはやってくれました 素晴らしい仕事をね データ解析に関してね。
Other tracks might be a different story,
他のコースでは、 異なる結果になったかもだけど
but
でも
the next few tracks will be similar to this one,
次からの数戦は、 似てるからね このコースにね。
so
だから
I’m excited for that.
エキサイトしますよ この事に関してはね。
We’ll keep digging into the performance,
僕達は、探し当て続けますよ マシンのパフォーマンスをね。
but
でも
we’ll keep calm and do what we can do tomorrow."
冷静になって そして やりますよ 僕達の出来る事をね 明日はね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 12th, 1:43.035
"It’s frustrating to drop out at Q2. It’s not what we expected in terms of performance. We were lacking pace and it was quite difficult to drive, but we gave it our all. Tyre degradation seems trickier than usual compared to previous years, so it seems like tyre management will be key tomorrow. The new floor is definitely working here compared to Monza, it feels completely different; the team have done a great job in analysing the data. Other tracks might be a different story, but the next few tracks will be similar to this one, so I’m excited for that. We’ll keep digging into the performance, but we’ll keep calm and do what we can do tomorrow."
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
« 前ページ |