In Japan , companies and a big groop flourished , but the people dose not share in its wealth .
While they celebrated in their groop , there was little to celebrate for struggle families all across Japan .
I think that a big temple which are guarded with religious law must be one of them . They gets big money without any effort . It may be fact .
The government seemed to support the side of big groop .
沢木興堂という禅僧がいたのだが若いころ、小さな村の寺の住職になり、朝から晩まで座禅三昧、すると村の顔役がやってじきて、
「あなたのようなリッパな坊さんはこんな寺には もったいない どうかヨソに行ってください」
つまり「クビ」、その村で求めていたのはヒョイヒョイと村の手伝いをし、年寄りの話し相手、時には、バアサマの相手をシテクレルモノ、そのために「食わしてやっているんだ」。
それを、おっかない顔をして、座禅なんかしやがって「とっと出てと行きやがれ」。
この国のメインは村落共同体であり、そこでは「共同体維持のなれ合い仏教」、道元禅の高い理想は育たない。
S.Jobs は出てきそうにはない。
While they celebrated in their groop , there was little to celebrate for struggle families all across Japan .
I think that a big temple which are guarded with religious law must be one of them . They gets big money without any effort . It may be fact .
The government seemed to support the side of big groop .
沢木興堂という禅僧がいたのだが若いころ、小さな村の寺の住職になり、朝から晩まで座禅三昧、すると村の顔役がやってじきて、
「あなたのようなリッパな坊さんはこんな寺には もったいない どうかヨソに行ってください」
つまり「クビ」、その村で求めていたのはヒョイヒョイと村の手伝いをし、年寄りの話し相手、時には、バアサマの相手をシテクレルモノ、そのために「食わしてやっているんだ」。
それを、おっかない顔をして、座禅なんかしやがって「とっと出てと行きやがれ」。
この国のメインは村落共同体であり、そこでは「共同体維持のなれ合い仏教」、道元禅の高い理想は育たない。
S.Jobs は出てきそうにはない。