The following one
be on the field ミ
F1 アロンソ テストについてコメント
McLaren, entering the third year of its reformed partnership with Honda, has struggled across pre-season testing, amid a lack of speed and reliability.
Alonso finished 12th of the 14 participants during Wednesday’s second day of the second test at the Circuit de Barcelona-Catalunya, amassing only 46 laps, as McLaren completed the least mileage of any team.
“The chassis side is difficult as we are not pushing the speed [like] the others are doing because [of] a lack of power,” he said.
“So the chassis: everything feels good, it feels under control, the car is responding well to changes, everything is working fine, I’m happy with the balance, I’m happy [in terms of] how to attack the corner and I’m enjoying driving this car.
“I don’t think we are too far back in terms of chassis side, we have only one problem and that is the power unit, there is no reliability, and there is no power, I think we are 30km/h down on the straight, every straight.
“When you are 30km/h down on every straight it’s difficult also to have a feeling on the car, everything feels good but when you arrive to normal speed you don’t know what is going to happen.”
↓ ↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は 改行がうまくいってないのでPCで見てね。
McLaren
マクラーレンは
, entering the third year of its reformed partnership with Honda,
(ホンダとの再提携の3年目に入るのだが)
has struggled across pre-season testing, amid a lack of speed and reliability.
プレシーズン テストを通して スピードと 信頼性の 欠如と 格闘していた。
Alonso finished 12th of the 14 participants
during Wednesday’s second day of the second test
at the Circuit de Barcelona-Catalunya,
amassing only 46 laps,
2回目のテストの二日目の水曜日に
バルセロナ カタロニア サーキットで
たった46周 走っただけで
アロンソは 参加14台中12位で フィニッシュした
as McLaren completed the least mileage of any team.
結果として マクラーレンはどのチームよりも少ない走行距離で終えた。
“The chassis side is difficult
車体の側面では(分析するのは)難しいよね
as we are not pushing the speed [like] the others are doing
僕たちは ほかのチームのような スピードを出していないからね
because [of] a lack of power,” he said.
パーワー不足の ためだよ と彼(アロンソ)は語った。
“So the chassis: everything feels good,
だから 車体は すべて いい感じだよ
it feels under control,
コントロールできる状態だね
the car is responding well to changes,
マシンは 変化によく反応し、
everything is working fine,
全ては うまく作用してるんだ、
I’m happy with the balance,
(マシン)バランスには 満足だよ
I’m happy [in terms of] how to attack the corner
コーナーのアタックの仕方に関しては うれしい感じだね
and
だから
I’m enjoying driving this car.
このマシンを ドライブすることが 楽しいんだよ。
“I don’t think we are too far back in terms of chassis side,
僕たちが シャーシ側の面で 大きく遅暮れてるとは 思ってない
we have only one problem and that is the power unit,
僕たちは たった一つだけ問題を抱えてるんだ そして それは パワーユニットなんだ、
there is no reliability, and there is no power,
信頼性はないし さらに パワーもないんだ、
I think we are 30km/h down on the straight, every straight.
僕は(こう)思ってるよ 僕たちは ストレートで 30km遅いんだ、 どのストレートでもだよ。
“When you are 30km/h down on every straight
どのストレートでも 30km 遅いような時
it’s difficult also to have a feeling on the car,
マシンに関して 感想を言うのは 難しいよね
everything feels good
全てが いい感じに なるから
but
だけど
when you arrive to normal speed
普通のスピード(他と同等のスピード)に達したとき
you don’t know what is going to happen.”
何が 起こるかは わからないんだよ。
【 管理者 感想 】
ホンダ製 PU。
パワー重視の攻めた設計で 信頼性ないなら 仕方ないけど
信頼性も パワーもないんじゃ 根本的に失敗なんじゃい??
これだけ 壊れて 距離も稼げてないと
シャーシー側も まったく開発が進まない・・・・
これ 後々 結構響いてくるんだよな。
提携解消 ちょっと現実味おびてきたかも。。。。
