The following one
be on the field ミ
F1 カルロス・サインツ コラム
マクラーレンF1チーM所属のカルロス・サインツの2019シーズンを終えての コラムです。
219年、サインツはドライバーズランク 6位でシーズンを終えました。
In terms of general performance, we have consistently been one of the few teams fighting to dominate the midfield every weekend and we were rewarded with fourth in the constructors’ championship. On top of that, finishing P6 for me in the drivers’ championship was probably unthinkable at the start of the season, so it feels great to achieve our most ambitious goals this year.
I´m very grateful to everyone at the team, both at the factory and at the track, and I also want to send a very special thank you to you the fans for such amazing support. I appreciate all the messages and I´m grateful for you coming on this journey and reading my column. Have an amazing winter – then bring on 2020!
↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。
In terms of general performance,
全体的な(マシンの)性能では
we have consistently been one of the few teams fighting
僕達は 常に 戦う事ができる数チームの内の一つだったよ
to dominate the midfield every weekend
(レースのある)週末を通して中団を支配するために(戦えるチームだった)
and
だから
we were rewarded with fourth in the constructors’ championship.
僕達は 4位という結果に報われました チームランキングのね。
On top of that,
その上、
finishing P6 for me in the drivers’ championship
僕にとって ドライバーズ選手権6位で終える事は
was probably unthinkable at the start of the season,
多分考えられなかったよ 今シーズンのスタート時にはね。
so
だから
it feels great to achieve our most ambitious goals this year.
グレートな気分だよ 今年の ほとんどの目標を達成した事はね。
I´m very grateful to everyone at the team,
とっても感謝してるよ チームや
both at the factory
工場、
and
そして
at the track,
コースの みんなにね(感謝してる)。
and
それに
I also want to send a very special thank you
特別な感謝(の言葉を)送りたいよ
to you the fans for such amazing support.
この様な素晴らしいサポートをしてくれたファンの皆へね。
I appreciate all the messages
有り難いよ 全てのメッセージがね
and
だから
I´m grateful for you coming on this journey
感謝してるよ この遠征にきてくれたり
and
そして
reading my column.
僕のコラムを読んでくれた みんなにね。
Have an amazing winter – then bring on 2020!
素晴らしい冬になりますように そして2020年にもたらすように!
成田山にて
I went to Naritasan Temple last week to take a picture of autumn leaves.
Naritasan-temple is located about 10km from Narita International Airport, and can be reached in 15 minutes on foot from Narita Station(JR-line or Keisei-line)
この間 成田山に紅葉の写真撮りに行きました。
ちょうど見ごろだったけど ちょっと曇り空で・・・
F1 HONDA代表 シーズンを終えて。
Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director
I would also like to thank all the fans who have supported us. This has been an encouraging year, but what we achieved this season is not yet where we want to be, so we will keep pushing to improve.”
↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行が うまくいってないのでPCで見てね。
Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director
田辺 豊治 HONDA F1 テクニカル デイレクター
I would also like to thank all the fans who have supported us.
感謝したいです 我々をサポートしてくれたファンの皆様へ です。
This has been an encouraging year,
今年は 励みになる年でした
but
しかし
what we achieved this season is not yet where we want to be,
我々が今シーズン達成した事は まだ 我々が望んでいる場所では ありません
so
だから
we will keep pushing to improve.”
我々は 改善するためにプッシュし続けるつもりです。
**encouraging year,;HONDAは、2015年にF1に復帰したが 去年まで未勝利だったが
今年3勝を含む11表彰台の結果を残す。
**what we achieved this season;今季は3勝 チームランク3位。今年の目標は5勝だった
F1 アブダビGP決勝 フェルスタッペン コメント
Max Verstappen, 2nd
“Of course I’m very happy to finish the season with a podium and to be third in the championship ahead of both Ferraris is also a good achievement. On this track today Mercedes and Lewis were just a bit too quick but as a Team we had a good strategy, good pit stops and the car was working really well so second place is a good result on this track. The pace was good and overall we were quite a bit faster than the other guys which is a nice feeling. Looking back my highlight of the season was Austria. To take the first victory for Honda in the V6 era was very emotional and as a Team to win at our home track again in front of so many Dutch fans was a great feeling. It’s been a good season and the Team never stopped pushing. Honda also made some great improvements so we can be very happy with our first season together. As a Team we want to move forward next year and fight for the title. We need to push flat out to close the gap but looking at the last few races we have made a positive step. It’s a great ending and now we just want to focus ahead and be even more competitive in 2020.”
↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。
Max Verstappen, 2nd
マックス・フェルスタッペン (決勝)2位
“Of course
もちろん
I’m very happy to finish the season with a podium
とっても嬉しいよ 表彰台でシーズンを終えた事はね
and
それに
to be third in the championship ahead of both Ferraris is also a good achievement.
フェラーリの二人の上で 選手権3位になった事も 良い成果だよ。
On this track today
今日の このコースでは
Mercedes and Lewis were just a bit too quick
メルセデスと ルイスは ちょっと速すぎだったよ
but
でも
as a Team
チームとしては
we had a good strategy,
僕達は いい戦略で
good pit stops
いいピットストップができたよ
and
それに
the car was working really well
マシンは 機能したよ 本当に上手くね
so
だから
second place is a good result on this track.
2位は 良い結果だよ このコースではね。
** Lewis ;優勝した ルイス・ハミルトン メルセデス所属
The pace was good
(レースの)ペースは 良かったよ
and
それに
overall
全体としては
we were quite a bit faster than the other guys
僕達は ほんの少し速かったよ 他のライバルよりもね
which is a nice feeling.
それは いい気分だよ。
Looking back my highlight of the season was Austria.
今シーズンの僕のハイライトを振り返ってみれば それはオーストリアだね。
**Austria ;フェルスタッペンの今季1勝目を記録したグランプリ
To take the first victory for Honda in the V6 era was very emotional
V6時代のHONDAにとっての初優勝を勝ち取った事は とっ感慨深かったよ
and
それに
as a Team
チームとして
to win at our home track again in front of so many Dutch fans
僕達のホームコースで再び とても沢山のオランダのファンを前にして優勝した事は
was a great feeling.
素晴らしい感じだったよ
**V6 era ;現在のエンジンレギュレーション V型6気筒ハイブリッドを指す
**our home track ;オーストリアはフェルスタッペンの所属するレッドブルの所在地
**so many Dutch fans ;スタンドはフェルスタッペンを応援するファンで
オランダのナショナルカラーのオレンジに染まっていた。
It’s been a good season
ずっと良いシーズンだったし
and
それに
the Team never stopped pushing.
チームは 決して プッシュすることを止めなかったんだ。
Honda also made some great improvements
HONDAもまた、 素晴らしい改善をしてくれたんだ
so
だから
we can be very happy with our first season together.
僕達は、とてもハッピーになれるんだ 僕達のパートナーシップの最初のシーズンにね。
**first season together;HONDAは、今年からフェルスタッペンの
在籍するレッドブルにエンジンを供給
As a Team
チームとしては
we want to move forward next year
僕たちは 来年 前進して
and
そして
fight for the title.
タイトルの為に戦いたいよ。
We need to push flat out to close the gap
僕達は全開でプッシュする必要があるんだ (トップとの)差を縮めるためにね
but
でも
looking at the last few races
最後の数レースを見れば
we have made a positive step.
僕達は ポジティブなステップをしたんじゃないかな。
It’s a great ending
素晴らしいエンディングだよ
and
だから
now
今は
we just want to focus ahead
僕達は 前に意識を向け
and
そして
be even more competitive in 2020.”
もっと競争力つけたいね 2020年には。
F1 アブダビGP予選 フェルスタッペン コメント
Max Verstappen, 3rd, 1:35.139
“I’m pretty pleased with qualifying and we got the most out of the car. Of course you always want to be ahead or a little closer to pole but I think this was the best we could do and there wasn’t much more in it. There are always tracks on the calendar where certain cars work better than others and it’s easier to find a good set-up. This is a Mercedes track and for us it was a bit more tricky to get everything out of the last sector. With Valtteri’s penalty I will start from the front row which will help in the race. The start will be important as overtaking is difficult around here but it’s a long race and we will of course be going for the win as always. Mercedes will be quick and it won’t be easy but as a Team we will make it as hard as possible, put them under pressure, and fight them until the end.”
↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。
Max Verstappen, 3rd, 1:35.139
マックス・フェルスタッペン (予選)3位 1分35秒139
“I’m pretty pleased with qualifying
かなり嬉しいよ 予選にはね。
and
それに
we got the most out of the car.
僕達は ほとんどを絞りだしたよ このマシン(の性能)からね。
Of course
もちろん
you always want to be ahead
いつも欲してるよ 前に位置付ける事や
or
a little closer to pole
もうちょっとポール(予選1位)に近づく 事をね
but
でも
I think this was the best we could do
こう思うんだ この結果は 僕達の出来る最高の物だで
and
だから
there wasn’t much more in it.
それ以上の余地は無かった って(思うんだ)・
There are always tracks on the calendar
where certain cars work better than others
特定のマシンが 他のマシンより上手く機能するコースは
1シーズンの中に いつでも有るものだよ
and
だから
it’s easier to find a good set-up.
より簡単なんだ 良いセットアップを見つける事はね。
This is a Mercedes track
ここは メルセデスに(有利な)コースなんだ
and
それに
for us
僕達にとっては
it was a bit more tricky to get everything out of the last sector.
ちょっと難しいんだ 最終区間から全てを引き出す事はね。
With Valtteri’s penalty
バルテッリのペナルティで
I will start from the front row
フロントローからスタートする事になるんだ
which will help in the race.
それはレースの時の助けになるね。
**Valtteri’s penalty;メルセデスのバルテッリ・ボッタスにペナルティが課せられ
予選順位降格 よってフェルスタッペンが2番手からの
スタート。
** front row : 決勝スタートは2台づつ横に並ぶので 2番手スタートの
フェルスタッペンは最前列スタート という意味。
The start will be important as overtaking is difficult around here
スタートが重要になるんだ 追い抜きが ここでは困難だからね
but
でも
it’s a long race
長いレースなんだ
and
だから
we will of course be going for the win as always.
僕達は もちろん 勝利を目指していくつもりだよ いつもの様にね。
Mercedes will be quick
メルセデスは 速んじゃないかな
and
だから
it won’t be easy
簡単では ないだろうね
but
でも
as a Team
チームとして
we will make it as hard as possible,
僕達は 出来る限り頑張って
put them under pressure,
メルセデスにプレッシャーをかけ
and
そして
fight them until the end.”
彼らと戦うよ 最後までね!
次ページ » |