The following one
be on the field ミ
Toro Rosso-HONDA in 六本木
昨日のトロロッソHONDAの六本木でのイベン見に行けなかったけど
ライブ配信で見ました!
感想は
やっぱRed-Bull傘下のチームだけあって
盛り上げるのうまいな って思いました。
国内で これほど大掛かりな
シーズン前の体制発表的イベントって久しくなかったような
気がします。
あれ?tTOYOTAがF1出てた時やってたかな??
トークショウは
トスト代表の話が興味深かったな。
HONDAと組むことになった後、チームメンバーで
「日本の文化と日本人のパーソナリティー」に関するセミナーをやったそうな。
で、
”日本人には決して「出来ない」とは言ってはいけない”
とか
”日本人の言う「出来るかもしれない」は、出来ない という意味だ”
というようなことを教えたそうです。
内容は ともあれ
まずは 相手の事を理解しようという姿勢は
マクラーレンには なかったような気がします。
ウイリアムズも そうだけど
イギリスのチームは 非欧州人を見下してる感じ 凄いから・・
あ
あと気になったことが 一つ!
・
・
ガスリーの額が・・・
・
気になる・・・・
若いのに 結構広い・・・
生え際も 頼りない感じだった・・
F1の尋常でないプレッシャーで あっというん間に・
と心配してしまう。
クビサも そうだったから・・
F1 マクラーレン ブーリエ テストを総括
マクラーレンF1チームの代表 エリック ブーリエのシーズン前テストを振り返っての
コメントです。
Reliability issues have reduced track time for McLaren during the final test in Barcelona, with hydraulic issues striking on day one followed by an oil leak on day two. And they were forced to cut extra slots in the engine cover to ease cooling problems.
Thursday was smoother as Stoffel Vandoorne clocked 151 laps but they lost another four hours due to a turbo problem before Fernando Alonso set the second quickest time of the day and third-quickest of the test - on the hypersoft tyres. They ended the eight-day test with 599 laps. In contrast, Mercedes managed 1040 in the same period.
While racing director Boullier said McLaren have been “ambitious” with the packaging of the Renault engine, he said the late mileage and speed the team achieved on Friday proved they have reacted well to the challenges faced this week.
“We had a turbo issue this morning which was related to the chassis oil leak we had on Tuesday," said Boullier. "It was a consequence. It is now under investigation.
“We had an ambitious design so we had to work with the time we had on the track and not in the garage to try to understand the cooling. We did a race simulation yesterday without any issues.
"We [ran on Friday afternoon] and there are no issues so I think we have adjusted our cooling and our needs to the car. So far it works.
“If you want to be competitive you have to be a bit aggressive and have ambition. Is it too much? I don’t think so, we just have to make sure that with this strategy, we leave ourselves enough time to do everything.
↓ ↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は 改行がうまくいってないのでPCで見てね
Reliability issues have reduced track time for McLaren
信頼性の問題によって マクラーレンはコース上での時間を削減された
during the final test in Barcelona
バルセロナでの最後のテストの間の事だ。
, with hydraulic issues striking on day one followed by an oil leak on day two.
それは 油圧の問題で1日目が台無しになり オイル漏れで2日目も引き続いた。
And
そして
they were forced to cut extra slots in the engine cover
彼らは エンジンカバーの余分な部分を切断することを余儀なくされた
to ease cooling problems.
冷却の問題を緩和するためにだ。
Thursday was smoother as Stoffel Vandoorne clocked 151 laps
木曜日は 少しスムーズだった ストフェル バンドーンが151周したので。
but
しかし
they lost another four hours due to a turbo problem
彼らは さらに4時間失った ターボの問題のために。
before Fernando Alonso set the second quickest time of the day
フェルナンド アロンソが その日の2番手のタイム
and
で
third-quickest of the test - on the hypersoft tyres.
ハイパーソフト タイヤでのテスト3番手になる前の事だ。
They ended the eight-day test with 599 laps.
彼らは 8日間のテストを 599周で 終えた。
In contrast,
対照的に
Mercedes managed 1040 in the same period.
メルセデスは 1040周走った 同じ期間で。
While racing director Boullier said
レーシングデイレクターのブーリエは(次のように)語る一方、
McLaren have been “ambitious”with the packaging of the Renault engine,
”マクラーレンは ルノーエンジンのパッケージに野心的である”
he said
彼は (こうも)語った
the late mileage and speed the team achieved on Friday proved
金曜日にチームが達成した走行距離とスピードによって 証明されたよ
they have reacted well to the challenges faced this week.
チームが今週直面したチャレンジに うまく対応したことをね。
“We had a turbo issue this morning
我々は ターボとラブルを抱えました 今朝に。
which was related to the chassis oil leak we had on Tuesday,"
そしてそれは 木曜日に我々が抱えた車体のオイル漏れに関係しています。
said Boullier.
と ブーリエは語った。
"It was a consequence.
それが 結果でした
It is now under investigation.
原因は 今 調査中なんです。
“We had an ambitious design
我々は 野心的なデザインにしました
so
だから
we had to work with the time we had on the track
and
not in the garage
我々は作業しなければなりません ガレージではなくコース上での時間でね
to try to understand the cooling.
冷却について理解する事にトライするためにです。
We did a race simulation yesterday without any issues.
我々は 昨日レースシュミレーションを行いました いかなる問題も無しにね
"We [ran on Friday afternoon]
我々は (金曜の午後 走行しました)
and
そして
there are no issues
そこでは 問題はありませんでした
so
だから
I think we have adjusted our cooling and our needs to the car.
私は思うんです 我々は冷却とマシンに必要な物を 調整してきた とね。
So far it works.
これまでは それは機能しています。
“If you want to be competitive
もし 競争力をつけたいなら
you have to be a bit aggressive
ちょっとアグレッシブになり
and
そして
have ambition.
野心的になる 必要があります。
Is it too much?
言い過ぎ でしょうか?
I don’t think so,
私は そうは思いません
we just have to make sure that with this strategy,
我々は それを確かめる必要があるんです この戦略でね。
we leave ourselves enough time to do everything.
我々は十分な時間を残しています 全てを やりきるためのね。