goo

先週の採れ高

homemade vegetabke                                                                    harvest in last week

 

 

先週の採れ高。

まだまだ夏野菜。。

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

F1 日本GP アロンソ バトン コメント



Alonso managed only 16th place, his worst finish of the season, with team-mate Jenson Button further back in 18th spot.

"Our race reflected the whole weekend: it was just anonymous," said Alonso.

"To finish 16th and 18th is a rather nasty surprise, especially after finishing seventh in Singapore, and seventh and ninth in Malaysia, just a weekend ago.

"I hope this was an exceptional and unique event, and that we'll return to business as usual at the next race, in Austin. "

"It was clear that the layout of the track didn't suit our package – we lacked downforce through the faster corners."

Button nonetheless insisted he enjoyed his race, despite starting from the back after McLaren changed some elements in his power unit.

"I made a poor start – the components in the back of the car were all-new, so I got massive wheel spin and was therefore somewhat left behind on the start line," he said.

"Then it was really difficult to get past the Manors – they'd started the race on the Soft tyre, and I was on the Hard, so it was hard to make a move stick.

"I eventually got past them though and, despite racing with the backmarkers, I still had some fun out there – a few little battles – but we were a long way behind the points-scorers."

 

↓   ↓     ↓   ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行が うまくいってないのでPCで見てね。

 

 



Alonso managed only 16th place, his worst finish of the season,

アロンソは16位で走り切った  (それは)彼のシーズン最悪のフィニッシュだが。

   with team-mate Jenson Button further back in 18th spot.

   チームメートのジェンソンバトンは さらに後ろの18位だった。

 

 


"Our race reflected the whole weekend

僕たちのレースは 週末全体を反映してたね。

: it was just anonymous," said Alonso.

ほんと 意味わかんないよ  とアロンソは語った。

 

 

 



"To finish 16th and 18th

16位と18位での完走てのは

           is a rather nasty surprise,

               かなり不快だね。

especially

特に

   after finishing seventh in Singapore,

          シンガポールでの7位

                and

                そして

          seventh and ninth in Malaysia,

                                                      just a weekend ago.

          ほんの一週間前の

                           マレーシアでの7位の完走の後ではね。

 

 



"I hope

   this was an exceptional and unique event,

    これは唯一例外のイベントであって

         and

         そして

   that we'll return to business as usual at the next race,

                            in Austin. "

   オースティンでは いつものような業務に戻ることを

   希望してるよ。

 

 

       as usual  → いつものように

 

 



"It was clear

   that the layout of the track didn't suit our package

   トラックのレイアウトが

      僕たちのパッケージに合ってなかったことは

   明らかだったね。

– we lacked downforce through the faster corners."

つまり僕たちは高速コーナーでダウンフォースが

                 欠けていたんだ。

 

 

    clear 明らかだった内容はthat以下に記載

     → ~が合ってなかったことは 明らかだった。

 

 



Button nonetheless insisted

バトンは それにも関わらず主張した

  he enjoyed his race, despite starting from the back

     after McLaren changed some elements in his power unit.

   マクラーレンが彼のパワーユニットのいくつかの要素を変更した後

  最後尾からのスタートにも関わらず レースを楽しめたということを。

 

 

 



"I made a poor start

ショボい スタートだったよ

– the components in the back of the car were all-new,

  マシンの後方の構成は 全部新品だったからね

so  I got massive wheel spin

だから すごいホイールスピンをして

      and

     そして

   was therefore somewhat left behind on the start line,"

   それゆえ スタートラインで 幾分取り残されたんだ

 he said.

と彼は語った。

 

 



"Then

そして

  it was really difficult to get past the Manors

  マノー勢を置き去りにすることは 

              ほんとに難しかったんだ

– they'd started the race on the Soft tyre,

 彼らは ソフトタイヤでレースをスタートしていて

         and

        そして

 I was on the Hard,

 僕は ハード(タイヤ)だったんだ
so it was hard to make a move stick."

だから 後ろにつけるのは 大変だった

 

 

I eventually got past them though

結局 彼らを抜き去った「

      and,

      そして

    despite racing with the backmarkers,

  バックマーカーたちとのレースにも関わらず

   I still had some fun out there

            – a few little battles

 ちょっとたのしかったよ。

       いくつかの ちょっとしたバトルもあったし

  

– but we were a long way

          behind the points-scorers."

 だけど 僕たちはポイントを獲得したドライバーの

                    遥か後ろだったよ

 

 

 

 

【管理者 感想】

マクラーレン勢 まさかの失速・・・・

金曜から ちょっと不味い感じだったけど

まさか こんなに決勝結果わるくなるとは・・

 

エンジンていうより

シャーシー側のもんだいなのかな?!

 

 

日本GPってことで 無料放送もあったのに

ここで こんな結果では

日本のモータースポーツの未来は暗い・・・かも。。

 

 

 

 

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

W杯 最終予選 イラク戦

W杯 アジア最終予選イラク戦

さいたま2002に観にいってきました。

 

 

さいたま2002行くの初めて。

 

かなり遠くの駅でもブルーのユニフォーム着てる人

沢山いたなあ。

 

 

最寄り駅の浦和美園駅に着いてっと。

人の流れに身をまかせ

そこから20分ほど徒歩。

 

 

 

行きながら グッズと食べ物買って。。

到着。



どかんと現れる さいたま2002.

 

 

ゲートくぐって

満員のスタンドみて 鳥肌たったよ・・・

デカイ専用スタジアムでみるの初めてなんだけど

日産スタジアムや 旧国立に比べ 

すっごく臨場感あった。

 

 

 


国家斉唱

力いっぱい うたったです。

歌詞あんまり わからないけど・・・・

 

 

 

試合?

最後は あと何秒あるの?

あと 何プレーできるの??

みたいな感じで 一喜一憂。

 

これが最後のプレー?

って思ったその瞬間の劇的な勝越弾!!

もう 涙 でるかと思ったよ。

 

 

 

ってことで

日本代表

勢いにのってオーストラリアに行けそうですね!!

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

F1 マレーシアGP決勝 アロンソ コメント

最後尾 22番グリッドから7位まで追い上げた決勝後の

アロンソのコメント。



"It was definitely a very exiting race for us today, with some great battles," he said.

"Having started from the very back, we recovered some good places at the start – and were lucky not to get caught up in the first-corner accident.

"I was actually surprised by my position, because I'd already got into the points after just a bunch of laps.

"At that point, we had some debate over the radio about the strategy – about whether to be aggressive or more conservative.

"Eventually, we decided to attack and use all the new sets of Option tyres we had left over from qualifying.

"The final Virtual Safety Car [caused when Lewis Hamilton retired] certainly played in our favour, because it allowed us to use the last new set.

"After this weekend's penalties, we needed some luck – and we got that today."

 

↓    ↓       ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないので pcで見てね。

 

 


"It was definitely a very exiting race for us today,

今日 僕らにとっては 本当に明確にエキサイティングなレースだったよ

with some great battles,"

素晴らしい バトルもあったしね。

 he said.

と彼は語った。

 

 



"Having started from the very back,

本当に後ろからのスタートだったけれど

 

we recovered some good places at the start

僕らはスタートで いくつかの順位を挽回して

    – and

    そして

  were lucky not to get caught up

               in the first-corner accident.

幸運なことに 第一コーナーでのアクシデントには遭遇しなかったんだ。

 

 



"I was actually surprised by my position,

実際 自分の順位には驚かされたよ

because

なぜならば

I'd already got into the points after just a bunch of laps.

ほんの数周後には すでにポイント圏にいたからね。

 

 



"At that point,

その時点で

we had some debate over the radio about the strategy

僕らは 戦略について 無線を通して 少し議論した

– about whether to be aggressive

                             攻撃的に行くか

                                 or

            または

                              more conservative.

           もっと 保守的にいくか についてね。

 

 



"Eventually,

最終的には

we decided to attack

僕らは    アタックして

        and

       そして

       use all the new sets of Option tyres

       すべての新しいオプションタイヤを

               すべて使うことを決めたよ

          we had left over from qualifying.

         (使ったタイヤは)予選の時残してたやつだけどね。

 

 

 

     tyresの詳しい説明はwe had left以下に記載

         →予選の時 残してたタイヤ

 

 



"The final Virtual Safety Car [caused when Lewis Hamilton retired]

最後のバーチャル セーフティカーは(ルイス ハミルトンがリタイヤした時のやつね)

            certainly played in our favour,

            確実に 僕らに有利に作用したよ

 

 because

なぜなら

it allowed us to use the last new set.

最後の新しいセット(のタイヤ)を使えるようになったからね。

 

 



"After this weekend's penalties,

今週末のペナルティの後、

 we needed some luck

僕らは 幾分 幸運が必要だったけれど

– and we got that today."

今日 その幸運が巡ってきたんだ。

 

 

 

 

【管理者 感想 】

アロンソ 最後尾から爆走!

低速から高速コーナーまであり 長い直線ありの

バランスサーキットでの この結果は鈴鹿でも行ける!

って感じました。

 

タイムペースも williamsやF-Indiaに対し1秒くらい

速かったし!!

 

でもtop3チームに対しては まだ0.7~1秒くらい遅い。

自力表彰台への道は 遠く険しいです。

 

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

F1 マレーシア アロンソ バトン コメント

Alonso, though, is set to start from the back of the grid, due to a 30-place grid penalty for having new engine components fitted to his MP4-31.

"We completed a good number of laps today and got through all the tests we'd planned to do," he said.

"We even managed to conduct some experiments aimed at next year's car, which was really positive.

"We still need to see how well we can do tomorrow, especially in FP3, where we'll be concentrating on long runs.

"For me, qualifying is going to be pretty short because of my penalties: I'll do a lap to set a time within 107% and then I'll watch it on TV."

Team-mate Jenson Button rounded out the top 10 but is confident that further gains can be made.

"We were out a bit late in FP2 because some of the set-up changes we made to the car took a little bit longer than we thought," he explained.

"That meant I got out when everybody else was on high-fuel. Then I caught up with Kevin [Magnussen] in Turn 10, and he kept on the racing line, which hurt me in terms of lap-time.

"So the single-lap pace of the car isn't too bad – and I even think we can be further up tomorrow.

 

↓    ↓      ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCでみてね。

 

 

Alonso, though,

アロンソは しかしながら

    is set to start from the back of the grid,

    グリッドの後方からスタートになる

due to a 30-place grid penalty

   for having new engine components fitted to his MP4-31.

彼のMP4-31に新しいエンジンコンポーネンツを積んだことに関して

30グリッド(後方に下がる)ペナルティのためだ

 

 



"We completed a good number of laps today

僕たちは今日 沢山のいい周回を成し遂げて 

       and

       そして

   got through all the tests we'd planned to do,"

   やるべき計画をすべてできた

 he said.

と彼は語った。



"We even managed to conduct some experiments

                aimed at next year's car,

僕たちは 来年のマシンを見据えた いくつかの実験さえも行ったんだ

               which was really positive.

           そしてそれは本当にポジティブだったよ

 

 

    experimentsの具体的内容はaimed at next year's car

            →来年のマシンを見据えた実験

 



"We still need to see how well we can do tomorrow,

僕たちは依然として明日どのようにうまくできるか見なければならない

 

 especially in FP3,

特に練習走行3回目はね

where we'll be concentrating on long runs.

そして そこではロングランに集中するつもりだよ。

 

 

     FP3  → free practice 3  練習走行3回目


 

 


"For me,

僕にとって

qualifying is going to be pretty short

予選は     かなり短くなるだろうね

 because of my penalties

僕にはペナルティがあるからね

: I'll do a lap to set a time within 107%

(TOPの)107%以内のタイムをだして

 and then

そして それから

I'll watch it on TV."

テレビで予選を見ることになるだろう。

 

 

   within 107%・・・TOPの107%以内のタイムを出さないと

            決勝に出れないというルールがある。

 

 



Team-mate Jenson Button rounded out the top 10

チームメートのバトンは  10位あたりにいた

but

だけど

   is confident that further gains can be made.

  さらなるものを得られる自信があった。

 

  



"We were out a bit late in FP2

僕たちは練習走行2回目で ちょっと遅れて出走した

 

 because

some of the set-up changes

   we made to the car took a little bit longer than we thought,"

思ってたより ちょっとだけ長く時間がかかった 

いくつかのセットアップの変更のためのにね。

he explained.

と彼は説明した。

 

    
      changesの詳しい内容はwe made to 以下に記載

            →思ってたより長くかかった変更

 

 

 


"That meant I got out

          when everybody else was on high-fuel.

それは 他の皆が沢山燃料を積んだ状態の時

僕が出て行ったことを意味するんだ。

 

 

Then

それから

I caught up with Kevin [Magnussen] in Turn 10,

10個目のコーナーでケビン(マグネッセン)に追いついた

 

 and

そうすると

 he kept on the racing line,

彼はらーしんぐラインに居続け

which hurt me in terms of lap-time.

そしてそれは 僕のラップタイムを害したんだ。

 

 

      catch up with  → 追いつく

   in terms of ~ → ~の点では

 

 



"So

だから 

the single-lap pace of the car isn't too bad

マシンの1周のペースは そんなに悪くないんだよ

 

– and I even think we can be further up tomorrow.

そして 明日 僕らはもっと良くなると思ってるんだ。

 

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
   次ページ »