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F1 アゼルバイジャンGP決勝 フェルスタッペン コメント

Max Verstappen, 4th

“In general we had a good race. I always had the Mercedes and Ferrari in sight and I was just trying to close the gap. At the start I was blocked and couldn’t really brake deep into the corner, which allowed Perez to get past me. Of course, that lost me a bit of ground but you don’t want to risk everything on Lap 1. Once I got back past, we went a little bit longer than the others on the soft tyre and I had a good feeling with the car. We had good pace, especially on the medium tyre in the second stint where I closed the gap by seven or eight seconds. With the Virtual Safety Car, I think I lost too much tyre temperature and I couldn’t get it back as quickly as the others. Around here, tyre temperature is key and you end up sliding a lot more with low temperatures so it wasn’t worth risking the position in the final laps. The performance in Barcelona will of course depend on the upgrades that everyone is bringing but hopefully we can be even more competitive and close the gap even further.”

↓         ↓

誤訳は ご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

Max Verstappen, 4th

マックス フェルスタッペン (決勝4位)




“In general  we had a good race.

全体的には  僕達は 良いレースが出来たよ。

 

I always had  the Mercedes and Ferrari in sight

 いつも    メルセデスと   フェラーリを視界に捉えていたんだ

and

だから

I was just trying to close the gap.

   単純にその差を縮めようとしてたんんだ。

 

 

 

At the start

スタートで

I  was blocked

    ブロックされて

 and

 それで

   couldn’t really brake deep       into the corner

 本当に深いブレーキが出来なかったんだ コーナーへの侵入でね

             , which allowed Perez to get past me.

              それでペレスに 抜かれちゃったんだけどね。




     **brake deep;減速開始をなるべく遅くして

              コーナーに より近い位置からブレーキする時の表現



Of course,

もちろん

that lost me a bit of ground

それで ちょっと行き場を失ったよ

but

でも

you don’t want to risk everything  on Lap 1.

何もリスクなんて 取りたくないよね  1周目には。

 

 


Once

一旦

I got back past,

順位を取り戻すと、

we went a little bit longer      than the others on the soft tyre

僕達は ちょっと 長く走ったんだ      ソフトタイヤの他の(ライバル)よりもね

and

だから

I had a good feeling   with the car.

良い感触を得てたんだ    マシンにね。




We had good pace,

僕達は 良いペースだったよ

especially

特に、

on the medium tyre

ミディアム タイヤでの

in the second stint

     where I closed the gap by seven or eight seconds.

          7~8秒 差を縮めた

セカンド スティントではね。




          **second stint :1度目のタイヤ交換から 2度目の交換までの走行




With the Virtual Safety Car,

バーチャル セーフテイーカーの時

I think     I lost too much tyre temperature

僕は思ったんだ タイヤ温度が下がりすぎだ てね     

and

だから

I couldn’t get it back        as quickly as the others.

タイヤの熱を取り戻せなかったんだ  他のライバルほど早くにはね。




     **Virtual Safety Car :コース上に事故車が留まってる時などに提示

                  追い抜き禁止かつ徐行しなければならない。


     **I lost too much tyre temperature ;

                タイヤはレーシングスピードの時に最適温度になるよう

               セッティングしてるため ゆっくり走ると冷えてグリップしない。




Around here,

ここでは

tyre temperature is key

タイヤの温度が   キーなんだ

and

それで

you end up sliding a lot more   with low temperatures

もっとスライドする事になるんだ    タイヤが冷めた状態ではね

so

だから

it wasn’t worth risking the position       in the final laps.

順位を上げるリスクを取る価値は無かったんだよ  最終ラップではね。




The performance in Barcelona  will of course depend on the upgrades

バルセロナでのパフォーマンスは     もちろん アップグレード次第だよ

                                that everyone is bringing

                         皆が持ってくる(アップグレード次第だね)

but

でも

hopefully

できれば

we can be even more competitive

    もっと競争力をつけて

    and

    そして

    close the gap even further.”

    さらに差を縮められたら いいな。



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