The following one
be on the field ミ
F1 アゼルバイジャンGP決勝 フェルスタッペン コメント
Max Verstappen, 4th
“In general we had a good race. I always had the Mercedes and Ferrari in sight and I was just trying to close the gap. At the start I was blocked and couldn’t really brake deep into the corner, which allowed Perez to get past me. Of course, that lost me a bit of ground but you don’t want to risk everything on Lap 1. Once I got back past, we went a little bit longer than the others on the soft tyre and I had a good feeling with the car. We had good pace, especially on the medium tyre in the second stint where I closed the gap by seven or eight seconds. With the Virtual Safety Car, I think I lost too much tyre temperature and I couldn’t get it back as quickly as the others. Around here, tyre temperature is key and you end up sliding a lot more with low temperatures so it wasn’t worth risking the position in the final laps. The performance in Barcelona will of course depend on the upgrades that everyone is bringing but hopefully we can be even more competitive and close the gap even further.”
↓ ↓
誤訳は ご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。
Max Verstappen, 4th
マックス フェルスタッペン (決勝4位)
“In general we had a good race.
全体的には 僕達は 良いレースが出来たよ。
I always had the Mercedes and Ferrari in sight
いつも メルセデスと フェラーリを視界に捉えていたんだ
and
だから
I was just trying to close the gap.
単純にその差を縮めようとしてたんんだ。
At the start
スタートで
I was blocked
ブロックされて
and
それで
couldn’t really brake deep into the corner
本当に深いブレーキが出来なかったんだ コーナーへの侵入でね
, which allowed Perez to get past me.
それでペレスに 抜かれちゃったんだけどね。
**brake deep;減速開始をなるべく遅くして
コーナーに より近い位置からブレーキする時の表現
Of course,
もちろん
that lost me a bit of ground
それで ちょっと行き場を失ったよ
but
でも
you don’t want to risk everything on Lap 1.
何もリスクなんて 取りたくないよね 1周目には。
Once
一旦
I got back past,
順位を取り戻すと、
we went a little bit longer than the others on the soft tyre
僕達は ちょっと 長く走ったんだ ソフトタイヤの他の(ライバル)よりもね
and
だから
I had a good feeling with the car.
良い感触を得てたんだ マシンにね。
We had good pace,
僕達は 良いペースだったよ
especially
特に、
on the medium tyre
ミディアム タイヤでの
in the second stint
where I closed the gap by seven or eight seconds.
7~8秒 差を縮めた
セカンド スティントではね。
**second stint :1度目のタイヤ交換から 2度目の交換までの走行
With the Virtual Safety Car,
バーチャル セーフテイーカーの時
I think I lost too much tyre temperature
僕は思ったんだ タイヤ温度が下がりすぎだ てね
and
だから
I couldn’t get it back as quickly as the others.
タイヤの熱を取り戻せなかったんだ 他のライバルほど早くにはね。
**Virtual Safety Car :コース上に事故車が留まってる時などに提示
追い抜き禁止かつ徐行しなければならない。
**I lost too much tyre temperature ;
タイヤはレーシングスピードの時に最適温度になるよう
セッティングしてるため ゆっくり走ると冷えてグリップしない。
Around here,
ここでは
tyre temperature is key
タイヤの温度が キーなんだ
and
それで
you end up sliding a lot more with low temperatures
もっとスライドする事になるんだ タイヤが冷めた状態ではね
so
だから
it wasn’t worth risking the position in the final laps.
順位を上げるリスクを取る価値は無かったんだよ 最終ラップではね。
The performance in Barcelona will of course depend on the upgrades
バルセロナでのパフォーマンスは もちろん アップグレード次第だよ
that everyone is bringing
皆が持ってくる(アップグレード次第だね)
but
でも
hopefully
できれば
we can be even more competitive
もっと競争力をつけて
and
そして
close the gap even further.”
さらに差を縮められたら いいな。