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F1 アロンソ 表彰台は可能だった!

17 September 2017 – McLaren-Honda's Fernando Alonso reckons a podium finish was possible in the Singapore Grand Prix, had he escaped the first-lap drama at Marina Bay.

Alonso jumped up the order from eighth on the grid but was the innocent victim as Red Bull's Max Verstappen and the Ferrari drivers clashed on the run to Turn 1.

Räikkönen slid out-of-control towards Turn 1, where he made secondary contact with Verstappen, who then hit Alonso.

Alonso continued for several laps, but ultimately retired due to the extent of the damage.

"Today was the day; the first podium for the team was a clear target," he posted on Instagram.

"The car launch like a rocket and we could be running P2 in the first lap but we found ourselves in the wrong place at the wrong moment after Räikkönen and Verstappen had their contact.

"Thanks to the team for the superb effort all weekend and hope for better luck in Sepang."

Alonso later expanded on the start melee from his cockpit.

"The car did an amazing launch and I managed to gain several positions, up to third place, but after that we were in the wrong place at the wrong time," he said.

"I wasn't aware of what was happening on the inside, all I know is that at Turn 1 some cars crashed and hit us. In that situation, you are just a passenger, there's nothing you can do.

"Unfortunately, that hit was too much for our car.

"From the cockpit you don't understand how much damage there is, but the car didn't feel great.

"It had a lot of oversteer, so I asked the team what was the damage but they were not completely sure because they'd lost the telemetry.

"At the end, we had some electrical problems and we had to stop."

 

↓         ↓        ↓

誤訳は ご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね

 

 

17 September 2017

2017年 9月17日

 McLaren-Honda's Fernando Alonso 

マクラーレン ホンダの フェルナンドアロンソは                

                reckons a podium finish was possible in the Singapore Grand Prix

              シンガポール グランプリで 表彰台は可能だったと 考えている          

                         ,had he escaped the first-lap drama at Marina Bay.

                                                                      マリーナ米での1周目のドラマを避けていたのならば。

 

 

 

 



Alonso  jumped up the order from eighth on the grid

アロンソは 8番グリッドから 順位をジャンプアップしたが

             but

           しかし

            was the innocent victim

    始まってすぐ 犠牲者になってしまった

               as  Red Bull's Max Verstappen

                 レッド ブルのマックス フェルスタッペンと

                   and 

                  そして                  

                  the Ferrari drivers  clashed  on the run to Turn 1.

                フェラーリのドライバーたちの 1コーナーでのクラッシュのためだ。

 

 


Räikkönen  slid out-of-control towards Turn 1,

ライコネンは 1コーナーへ向かってコントロールを失ってスライドしていった、    

           where he made secondary contact with Verstappen,

           そこで彼はバースタッペンと2次的に接触した

                              who then hit Alonso.

                     フェルスタッペンはアロンソに衝突したのだが。

 

 

 



Alonso  continued for several laps,

アロンソは 数周の間(走り)続けた

      but

     しかし

      ultimately

     最終的には

      retired     due to the extent of the damage.

     リタイヤした  ダメージが進行したためだ。

 

 

 

 



"Today was the day

今日は こんな日だった

; the first podium for the team      was a clear target,"

つまり チームにとっての最初の表彰台が  明確な目標だったんだ

                           he posted on Instagram.

                     と アロンソはインスタグラムに投稿した。

 

 

 

 



"The car launch     like a rocket

マシンは発進したんだ  ロケットのようにね

 and

そして

we could be running P2        in the first lap

僕たちは2位を走ることが出来てたんだ  1周目にはね

but

だけど

we    found     ourselves in the wrong place at the wrong moment

僕達は 解ったんだ   僕ら自身が 危ない場所に 危ない瞬間に居たってことをね

                  after Räikkönen and Verstappen  had their contact.

              ライコネンと フェルスタッペンが 接触した後に(わかったよ)。

                    

 

 

 



"Thanks to the team for the superb effort  all weekend

今週末通しての チームの素晴らしい努力に感謝して

 and

そして

 hope for better luck in Sepang."

セパンでの 幸運を願っているよ。

 

 

 

        *** Sepang → セパン:次戦のマレーシアGPの開催される場所***

 

 

 



Alonso later expanded

アロンソは 後で 話を広げた

            on the start melee from his cockpit.

            コックピットから見た スタートの格闘に関して。

 

 



"The car did an amazing launch

マシンは 素晴らしい 発進をしたよ

and

そして

I managed to gain several positions

いくつか 順位を上げることができたんだ

, up to third place,

 3位までね

but

だけど

after that we were in the wrong place at the wrong time,"

     僕らは 危ない場所に 危ない瞬間に 居たということだね

                              he said.

                             とアロンソは語った。

 

 

 



"I wasn't aware of    what was happening on the inside,

気づかなかったんだよ   (僕の)インサイドで何が起こってるか にね

all I know       is  that at Turn 1 some cars crashed  and us.

僕が解ってるのは  1コーナーで何台かのマシンがクラッシュして

                       僕らにぶつかったということだよ

 

 

 

 

In that situation,

こんな状況では

 you are just a passenger,

ドライバーは 乗客と同じだよ

 there's nothing byou can do.

できることは 何もないって 事だよ。

 

 



"Unfortunately,

不運なことに

 that hit   was too much for our car.

この衝突は  僕らのマシンにとって(ダメージが)多すぎたんだ

 

 



"From the cockpit

コックピットからは

you      don't understand    how much damage there is,

ドライバーは 解らないんだよ     どれだけダメージが あるかはね

but

だけど

 the car didn't feel great.

マシンは いい感じでは 無かったね

 

 

 



"It had a lot of oversteer,

かなり オーバーステアに なったんだ

 so

だから

 I asked the team  what was the damage

チームに尋ねたんだ このダメージは 何なのかをね

but

だけど

they were not completely sure

チームは 完全には確かめられなかったんだ

                because they'd lost the telemetry.

                テレメートリー(機能)を失ってたからね。

 

 

            

           **oversteer → ハンドルを切ったとき後輪がスライドして

                    内側へ巻き込む状態 曲がりすぎる状態

 

           *telemetry → マシンについてる各部のセンサーのデーターを

                   ピットに送るシステム。

 

 

 



"At the end,

最後には

 we had some electrical problems

いくつかの電気系トラブルを抱えてしまったんだ

 and

だから

we had to stop."

止まらなければ ならなかったんだよ

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