goo

F1 イギリスGP決勝 HONDA代表コメント

イギリスGPの 13位とリタイヤという結果を受けて

HONDAテクニカル デイレクターの田辺氏のコメントです



Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director

“This has been a very tough weekend, particularly for the Honda and Toro Rosso mechanics who had to work so hard in the limited time available, especially on Saturday after Brendon’s accident, changing his PU and chassis and on Pierre’s car changing the suspension. So it was a great reward for them that Pierre drove a determined race, never giving up, taking tenth place and therefore a point with two laps to go. Unfortunately, on the reconnaissance lap prior to the race, we could see that something was not right on Hartley’s car. We tried to fix it and still sent him out, but it was clear there was a problem and we had to retire him. The problem has now been traced to a loose connector on the PU side.”

 

↓           ↓

誤訳は ご容赦を。

スマホ版は 開票がうまくいってないので PCで見てね

 

 

Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director

田辺 豊治、HONDA F1 テクニカル デイレクター



“This      has been a very tough weekend,

イギリスGPは ずっと とても厳しい週末でした、

particularly

特に

for the Honda and Toro Rosso mechanics

                 who had to work so hard in the limited time available,

                  限られた時間の中で とてもハードな作業を強いられた

    ホンダとトロロッソのメカニックにとっては。

 

especially

特に

on Saturday after Brendon’s accident,

土曜の ブレンドンのアクシデントの後は

changing his PU and chassis  and on Pierre’s car changing the suspension.

ブレンドンのPUとシャーシー  それに ピエールのマシンのサスペンションの交換がありましたからね。

 

 

          **PU :Power Unit  エンジン及びエネルギ回生システムの総称

          **chassis:エンジンや車輪回りを除いた 車体本体部分

 

So

それだけに

it was a great reward for them       that Pierre drove a determined race

彼らにとっては 素晴らしい報いとなりました    ピエールが果敢にレースをしたことは。

        , never giving up

         決して諦めず

        ,taking tenth place and therefore a point with two laps to go.

         10位を走り   そして それゆえの2週前のポイントなのです。

        

 

Unfortunately,

残念ながら

on the reconnaissance lap prior to the race,

 レース前の準備走行で

we could see      that something was not right on Hartley’s car.

我々は 見つけました    ハートレイのマシンに何か問題があるのを。

 

 

We tried to fix it    and still sent him out,

我々は修復にトライし そして そのまま送り出しましたが

but

しかし

it was clear there was a problem

問題があるのは 明らかでした

and

だから

we had to retire him.

我々は 彼をリタイヤさせなければなりませんでした。

 

 

The problem has now been traced to a loose connector on the PU side.”

この問題は     現在は PUのコネクターの緩みが引き金だとわかってます。

 

 

 

**管理者注釈**

ガスリーは 10位でフィニッシュしたが ペレスとの接触に関して レース後に

5秒加算ペナルティを受け、10位から13位へ降格した。

田辺氏のコメントは ペナルティで降格する前のコメントと思われます。

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )