goo

F1 ガスリー ハンガリーGPへ向け コメント

Pierre Gasly 

“I won there in 2013 in Renault 2.0, I was second in 2014 in 3.5, second in 2015 in GP2 and first, again in GP2, in 2016, so it’s a track that seems to work well for me. It’s one of my favourite tracks because it’s very technical, which is something I like. It’s important to get into a good, flowing rhythm and on a track with so few straight sections, the driver can really make the difference. With one corner leading straight into another, it’s important to get the flow working, because if you make a mistake at one turn, it has a big impact on the following ones. However, rather like Monaco, overtaking here complicated, therefore qualifying is even more important than usual.

"In terms of pure driving though, I love it, as there are all sorts of corner types: slow, medium and fast, long corners, heavy braking ones, so it has a bit of everything. Given that I really like it, I can’t wait to find out what it will be like in an F1 car.

↓                  ↓

誤訳が あったらスイマセン


Pierre Gasly 

ピエール ガスイー



“I won there                    in 2013       in Renault 2.0,

僕は ここで勝ってるんだ 2013年にね ルノー2.0でだよ、

I was second in 2014 in 3.5,

         2014年には(ルノー3.5)で2位だったし

   second in 2015 in GP2

   2015年にはGP2で2位

   and

   そして

   first, again in GP2, in 2016,

   2016年に もう一回GP2で1位だったんだ

 

so

だから

it’s a track

      that seems to work well for me.

       僕にとっては うまくいくと思える

コースなんだ。

 

 

 

      **Renault 2.0:ルノー製2リッターのエンジンのマシンを使うカテゴリー

      **GP2:F1の一つ下のフォーミュラ カテゴリー

 

 

 

It’s one of my favourite tracks

ハンガリーは 僕の意気に入りのコースの一つなんだ

     because it’s very technical,      which is something I like.

      だって すごくテクニカルだからね、そこが 僕の好きな所なんだ。

 

 

 

It’s important  to get into a good, flowing rhythm

  重要なんだ   流れるよなリズムで うまく入ることがね

and

そして

on a track with so few straight sections,

わずかな直線しかないセクションのコース上では

the driver can really make the difference.

ドライバーは   ほんとの違いを見せつけらっるんだよ。

 

 

 

 

With one corner leading straight into another,

次のコーナーへ向かう直線へ通じる コーナーでは

it’s important to get the flow working,

流れをつかむのが 重要なんだ

because

なぜなら

if you make a mistake at one turn,

もし あるコーナーでミスをしたら

it has a big impact  on the following ones.

大きな影響があるんだ それに続くコーナーでね。

 

 

However,

だけど

rather like Monaco,

モナコの様なところより むしろ

overtaking here complicated,

ここでの追い抜きは 難しんだ

therefore

そんな訳で

qualifying  is even more important   than usual.

予選は     さらに重要なんだ    普通(の所)よりもね

 

 

        **Monaco:モナコ市街の公道を使ったレース

               ”絶対に抜けない”と 言われることが多いコース

 

 

 

"In terms of pure driving though,

純粋に走る という面では だけど

I love it,

ハンガリーは好きだよ

    as there are all sorts of corner types

      すべてのタイプのコーナーが あるからね

          : slow,

           つまり それは低速(コーナー)、

           medium

                                中速(コーナー)

           and

           それに

           fast,

           高速(コーナー)

           long corners,

           曲がりこんだコーナー

           heavy braking ones,

           強烈なブレーキ(が必要な)コーナー (が あるんだ)

so

だから

it has a bit of everything.

ハンガリーは 全ての要素があるんだよ。

 

 

Given that I really like it,

ハンガリーが 本当に好きだから

I can’t wait   to find out what it will be like in an F1 car.

待ちきれないよ   F1マシンでは どんな風なのかを見てみるる事がね。

 

 

 

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )