The following one
be on the field ミ
F1 ガスリー ハンガリーGPへ向け コメント
Pierre Gasly
“I won there in 2013 in Renault 2.0, I was second in 2014 in 3.5, second in 2015 in GP2 and first, again in GP2, in 2016, so it’s a track that seems to work well for me. It’s one of my favourite tracks because it’s very technical, which is something I like. It’s important to get into a good, flowing rhythm and on a track with so few straight sections, the driver can really make the difference. With one corner leading straight into another, it’s important to get the flow working, because if you make a mistake at one turn, it has a big impact on the following ones. However, rather like Monaco, overtaking here complicated, therefore qualifying is even more important than usual.
"In terms of pure driving though, I love it, as there are all sorts of corner types: slow, medium and fast, long corners, heavy braking ones, so it has a bit of everything. Given that I really like it, I can’t wait to find out what it will be like in an F1 car.
↓ ↓
誤訳が あったらスイマセン
Pierre Gasly
ピエール ガスイー
“I won there in 2013 in Renault 2.0,
僕は ここで勝ってるんだ 2013年にね ルノー2.0でだよ、
I was second in 2014 in 3.5,
2014年には(ルノー3.5)で2位だったし
second in 2015 in GP2
2015年にはGP2で2位
and
そして
first, again in GP2, in 2016,
2016年に もう一回GP2で1位だったんだ
so
だから
it’s a track
that seems to work well for me.
僕にとっては うまくいくと思える
コースなんだ。
**Renault 2.0:ルノー製2リッターのエンジンのマシンを使うカテゴリー
**GP2:F1の一つ下のフォーミュラ カテゴリー
It’s one of my favourite tracks
ハンガリーは 僕の意気に入りのコースの一つなんだ
because it’s very technical, which is something I like.
だって すごくテクニカルだからね、そこが 僕の好きな所なんだ。
It’s important to get into a good, flowing rhythm
重要なんだ 流れるよなリズムで うまく入ることがね
and
そして
on a track with so few straight sections,
わずかな直線しかないセクションのコース上では
the driver can really make the difference.
ドライバーは ほんとの違いを見せつけらっるんだよ。
With one corner leading straight into another,
次のコーナーへ向かう直線へ通じる コーナーでは
it’s important to get the flow working,
流れをつかむのが 重要なんだ
because
なぜなら
if you make a mistake at one turn,
もし あるコーナーでミスをしたら
it has a big impact on the following ones.
大きな影響があるんだ それに続くコーナーでね。
However,
だけど
rather like Monaco,
モナコの様なところより むしろ
overtaking here complicated,
ここでの追い抜きは 難しんだ
therefore
そんな訳で
qualifying is even more important than usual.
予選は さらに重要なんだ 普通(の所)よりもね
**Monaco:モナコ市街の公道を使ったレース
”絶対に抜けない”と 言われることが多いコース
"In terms of pure driving though,
純粋に走る という面では だけど
I love it,
ハンガリーは好きだよ
as there are all sorts of corner types
すべてのタイプのコーナーが あるからね
: slow,
つまり それは低速(コーナー)、
medium
中速(コーナー)
and
それに
fast,
高速(コーナー)
long corners,
曲がりこんだコーナー
heavy braking ones,
強烈なブレーキ(が必要な)コーナー (が あるんだ)
so
だから
it has a bit of everything.
ハンガリーは 全ての要素があるんだよ。
Given that I really like it,
ハンガリーが 本当に好きだから
I can’t wait to find out what it will be like in an F1 car.
待ちきれないよ F1マシンでは どんな風なのかを見てみるる事がね。