The following one
be on the field ミ
F1 メキシコGP決勝 バンドーン コメント抜粋
メキシコGPを19番手でスタートし 12位で完走した バンドーンのコメントの一部です。
"We had an amazing start– we were 13th after the first lap – but we've seen how much we are missing in a straight line," he said.
"We couldn't even keep a Sauber behind and we couldn't really overtake after that, so we lost ground.
"But our pace in clean air was very positive, the car felt very good, and starting from the back we knew it was always going to be tough for us.
"The end of the race got very exciting with a few cars coming close together, but it still shows that our straight-line speed is not good enough.
"It was a difficult race for us – there were definitely points on the cards, but we were just too compromised because of our speed and losing time in the pitstop with the late VSC call.
"The positives we can take away are that our pace was really strong and we made it to the end, but our deficit on the straights is still too big."
↓ ↓ ↓
誤訳はご容赦を。
スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね
"We had an amazing start
僕たちは 素晴らしいスタートを切ったんだ
– we were 13th after the first lap –
ー13位だったんだよ 1周目の後にはね -
but
だけど
we've seen how much we are missing in a straight line,"
目の当たりにする事になったんだ 僕らが どんだけ直線(スピード)を欠いているかをね
he said.
とバンドーンは語った。
"We couldn't even keep a Sauber behind
僕たちは ザウバーを後ろに抑え続ける事さえ出来なかったんだよ
and
それに
we couldn't really overtake after that,
その後 本当に 追い抜くこともできなかったんだ
so
だから
we lost ground.
順位を失ったんだよ。
**Sauber ;今年 選手権最下位のF1チーム
’10~’12年に小林可夢偉が在籍していた
"But
だけど
our pace in clean air was very positive,
クリーンエアでの僕らのペースは とてもポジティブだったよ、
the car felt very good,
マシンは とてもいい感じだったし
and
それに
starting from the back
後方からスタートするってのは
we knew it was always going to be tough for us.
解ってるよ いつも厳しい状態になるってね 僕らにとっては。
** in clean air :単独で走ってるときの
乱れていない空気の流れ の事だと思います。
"The end of the race got very exciting with a few cars coming close together,
レースの最後は とてもエキサイトしたよ 数台のマシンが互いに接近した状態だったので。
but
だけど
it still shows that our straight-line speed is not good enough.
依然として示すことになったよ 僕たちの直線のスピードが 十分でない事をね。
"It was a difficult race for us
難しいレースだったよ 僕たちにとってはね
– there were definitely points on the cards,
間違いなく ポイントを獲得する チャンスがあったよ
but
だけど
we were just too compromised
僕たちは まさに被害を受けたって事だね
because of our speed
僕たちのスピード(の欠如)と
and
さらに
losing time in the pitstop with the late VSC call.
VSCの情報が遅れ ピットストップで 時間を失った ためにね。
**VSC ;Virtual Safety Car
レース中の事故処理の時などに提示される
VSC中は徐行かつ追い抜き禁止のため周回タイムが大きくなる
故に この時 即座にPITに入りタイヤ交換をするとレースを有利に運べる
"The positives we can take away
僕たちが そこから得られたポジティブな事は
are that our pace was really strong
僕らのペースは 本当に力強く
and
そして
we made it to the end,
最後まで その状態にできた という事だね、
but
でも
our deficit on the straights is still too big."
僕たちの直線での(スピードの)欠如は 依然として悪すぎるよね。
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F1 メキシコ決勝 アロンソ ハミルトンとのバトルを言及
"He knows how strong the McLaren car is in the corners.
"I think next year hopefully we can give a little bit of a harder time to him.
"This year was too easy, Mercedes [with] four races to the end [of the season] are Constructors' Champions, Hamilton [with] three races before the end is Drivers' Champion.
"Hopefully McLaren-Renault will change this easy time for them."
On his race, Alonso said: "We lacked a little bit of straight-line speed to attack or defend, so we were stuck behind a Sauber for half of the race.
"Then we could not pass [Kevin] Magnussen for many laps.
"As soon as we lost the DRS with him we became very vulnerable, so in the end I think there was nothing we could do to keep Lewis behind.
"We fought hard, trying to brake a little bit later every time and defend the position, but we couldn't manage to keep ninth place and save that point.
"It was a good battle but it's hard when you don't have the same car."
↓ ↓ ↓
メキシコGPを10位で完走した アロンソの
ハミルトンとの9位争いに関する コメントです。
"He knows
ハミルトンは 解ってるよ
how strong the McLaren car is in the corners,
マクラーレンのマシンが どんだけ力強いかをね コーナーにおいてだよ。
"I think
僕は思うんだ
next year hopefully we can give a little bit of a harder time to him.
来年 願わくば 僕達が ちょっとだけ厳しい時間を与えられればねって。
ハミルトンに対してだよ。
"This year was too easy,
今年は (タイトルを獲るのは)簡単すぎだったんじゃないかな
Mercedes [with] four races to the end [of the season]
メルセデスは(シーズンの)終わりまで4レースの時点で
are Constructors' Champions,
コンストラクターズ チャンピオンになり
Hamilton [with] three races before the end is Drivers' Champion.
ハミルトンはシーズン終了の3レース前に ドライバーズ チャンピオンになった からね。
"Hopefully
できれば
McLaren-Renault will change this easy time for them."
マクラーレン ルノーが 彼らにとっての”簡単な時間”を 変えるつもりだよ。
**McLaren-Renault :来シーズンからアロンソの所属するマクラーレンは
HONDAに代わりルノーのパワーユニットを搭載する
On his race,
彼のレースに関して
Alonso said:
アロンソは語った。
"We lacked a little bit of straight-line speed to attack or defend,
僕たちは欠けてたんだ 直線のスピードが少しだけね アタックやデイフェンスのための(スピード)だよ
so
だから
we were stuck behind a Sauber for half of the race.
僕たちは ハマってしまったんだ ザウバーの後ろにね レースの半分の間もだよ。
"Then
それから
we could not pass [Kevin] Magnussen for many laps.
僕たちは(ケビン)マグネッセンを抜くことが出来なかったんだ 沢山の周回の間ね。
"As soon as we lost the DRS with him
僕たちが彼に対してのDRSを失って すぐに
we became very vulnerable,
(競争力が)とても 弱くなっしまったんだ
so
だから
in the end
最後には
I think
僕は思ったよ
there was nothing we could do to keep Lewis behind.
できることは何もないってね ルイスを抑え続けるために(出来ることだよ)
**DRS :Drag Reduction System
F1はコーナーを速く走るために前後にウイングが付いているが
それは直線では空気抵抗を増大させる
故に直線でウイングの角度を寝か空気抵抗を減らすようにするシステム。
**Lewis :Lewis Hamilton
ルイス ハミルトン このレースで9位に入り今年のタイトルを確定させた。
"We fought hard
僕たちは激しく戦ったんだよ
,trying to brake a little bit later every time
毎回 ちょっとだけブレーキを遅らせて
and
そして
defend the position,
順位を守ろうとしたんだよ、
but
でも
we couldn't manage to keep ninth place
僕たちは 9位をキープし
and
そして
save that point.
そのポイントを貯めることは 出来なかったんだ。
"It was a good battle
いいバトルだったよ
but
だけど
it's hard when you don't have the same car."
同じマシンじゃない時は 厳しいよね。
【 監理者 感想 】
メルセデスとマクラーレン マシンの実力に かなりの格差があり
普通であれば 同一周回での争いは ありえない。
結果として 抜かれたが アロンソにしてみれば
因縁の相手 しかも今年の王者ハミルトンとのバトルは 楽しかったんだろうな。。
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