コンビニ入口では、つい先だってまでらPloom TECHの新製品やgloの新製品に関するパネルが目についていました。
At the entrance to the convenience store, we had noticed panels about the new Ploom TECH and glo products until just a few days ago.

近頃になって、それがIQOSのバージョンアップ製品のパネルに替わったようです。そして「売り切れ」とか「入荷しました」の札が貼られており、加熱式たばこトップシェアの強みなのでしょうか。
Recently, that seems to have been replaced by a panel of upgraded IQOS products. And there are "Sold Out" or "In Stock" tags on them, perhaps the strength of the top market share for heated cigarettes?

また、コンビニで売ることに加え、先日、私宛にTポイントからDMが届き、開封してみるとgloのTポイント付与キャンペーンでした。
In addition to selling at convenience stores, I recently received a DM from T Points addressed to me, and upon opening it, I found it was a campaign to give T Points for glo.

コンビニでgloの︎本体を買えば、実質無料になるので「早くしないとキャンペーンが終わってしまいますよ」というか内容でした。
If you buy a glo ︎ unit at a convenience store, it will be practically free, so it was more like "hurry up or the campaign will be over".

加熱式たばこのブームは、一段落しているようですが、受動喫煙防止条例の強化によって、加熱式たばこへのシフト傾向は続くものと予測されています。現実的に、︎飲食店や室内外での喫煙場所は急激に減っています。このような環境変化によって、ますます限られたシェアの争奪をめぐり、日々刻々と競争が繰り広げられているのですね。
Although the heated cigarette boom appears to be winding down, the trend toward heated cigarettes is expected to continue due to stricter passive smoking prevention ordinances. In reality, the number of restaurants and indoor/outdoor smoking areas is rapidly decreasing. So these changes in the environment are creating a daily and ever-changing competition for an increasingly limited share of the market.
Translated with DeepL.com (free version)