磯丸水産横浜駅西口店の喫煙所に、キャメルのキャンペーンポスターが貼ってありました
以前、違うお店の喫煙所でも見かけたのですが、意味がわからなくて試しませんでした
私は「自分でやってみよう」と思い、喫煙所近くにいた女性スタッフに「キャメルある?」と聞いてみました
すると、彼女は「あります。メンソールは品切れなので、6か12のレギュラーになります。どちらにいたしますか?」と聞かれたので「6をください」と答えました
すぐに、彼女はキャメルを持ってきてくれました。私は「へーっ、こんな販売促進の方法があるんだなぁ」と半信半疑で納得したのです
There was a camel campaign poster in the smoking area of Isomaru Suisan Yokohama Station West Exit.
I've seen it before in a smoking area at a different store, but I didn't know what it meant so I didn't try it.
I thought, "Let's try it myself," and asked a female staff member near the smoking area, "Do you have camel?"
Then she said, "Yes, we're out of menthol, so we'll have 6 or 12 regulars. Which would you like?"
Soon she brought me a camel. I was skeptical and agreed, "Hey, there's a way to promote sales like this."