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CoSpace Rescue 2015 4.10 Penalty

2015-10-27 | Rescue Rules 2015

次のお題は「罰則」です。

 

4.10 Penalty
4.10.1 It is compulsory for teams to specify the team name in virtual games. Teams will be given a yellow card if they failed to do so for the first time. A red card will be given if the team fails to add the team name for the second time in a virtual game.
4.10.2 If a virtual/real robot is hit/attacked by another virtual/real robot, the attacking robot will be separated from the attacked robot and repositioned at the same location with different orientation (if there is collision), and be frozen for 10 seconds. There will be no point deduction.
4.10.3 If two virtual/real robots bump into each other, both robots will be separated from each other and repositions at the same location with different orientation (if there is collision). Both robots will be frozen for 10 seconds. There will be no point deduction.
4.10.4 For the Secondary Category, if a real robot moves out of boundary, the robot will be frozen for 10 sec and then be placed inside the competition arena. There will be no point deduction.
4.10.5 If a robot repeats its action for at least 10 seconds (looping – one type of “lack of progress”), team captain can request to move the robot to a different location but close from where it was located. However, the robot will be frozen for 10 seconds after relocation.

4.10 罰則
4.10.1 仮想競技においては、必ずチーム名を指定します。チームがそれをしないのが初めての場合はイエローカードが与えられます。仮想競技において再びチーム名を指定しなかった場合はレッドカードが与えられます。
4.10.2 仮想/現実ロボットが、他の仮想/現実ロボットに一方的に衝突した場合は、衝突した側のロボットを離します。(衝突した場合は同じ場所で逆方向に向けます)そして10秒間停止させます。減点はありません。
4.10.3 2台の仮想/現実ロボットがお互いに衝突した場合は、同じ場所で両方のロボットを逆方向に向けてロボットを離します。両方のロボットは10秒間停止させます。減点はありません。
4.10.4 セカンダリのロボットが境界から出てしまった場合は、10秒間停止させます。そして競技アリーナにロボットが置かれます。減点はありません。
4.10.5 ロボットが少なくとも10秒間、同じことを繰り返し行った場合(ループした場合:競技進行停止の一種)には、チームのキャプテンは、ロボットを別の場所に移動することを要求できます。その場合、ロボットが移動した後に、10秒間停止します。

 

こんな感じでしょうかねぇ。

CoSpace Rescue の罰則は、あんまり聞いたことがありません。

4.10.1 は、チーム名を指定していないと、イエローカード、2回目はレッドカードだそうです。初めて聞きました!! 

4.10.2 と 4.10.3 はロボットが衝突した場合です。片方が悪い場合(AがBにぶつかった)は、衝突した方のロボットだけが持ち上げられて、これ以上衝突しないように置かれます。減点は無いものの、10秒間停止させられます。

一方、両方のロボットが衝突した場合(正面衝突など)は、両方のロボットを持ち上げて、これ以上衝突しないように置きなおされます。やっぱり10秒間の停止です。

ここらへんの判断は仮想競技の場合でも CsBot が自動的にやる訳ではなく、審判の判断のようです。

4.10.4 は境界(というか、世界の果てから)出てしまった場合です。この場合、再スタート地点は、アリーナの内側としか書かれていないので、どこの場所に移動されるかは規定されていないってことなんですね。

4.10.5 は、チームキャプテンによる、自己申告の競技進行停止です。(これは4.9章に入れるべきだと思うのですが・・・) 競技進行停止をいつでも宣言できる訳ではなさそうです。ル-プなど、同じ動作を繰り返すようにならないと宣言できないの・・・ですかねぇ。

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