水道橋のFtarri(2022/3/27)。
Tokutaro Hosoi 細井徳太郎 (g)
Masatake Abe 阿部真武 (b)
Guitar has elastic sound of strings, while electric bass has a kind of plasticity. With frequency width, Masatake Abe's bass tells a story, which becomes continuous long tones gradually, not simple drone, but with fluctuation bending from deep undercurrent. Meanwhile Tokutaro Hosoi's guitar jumps incessantly as if it never recognizes gravity. Surprisingly not just using feedback, in the 2nd set Hosoi played with himself recorded in the previous set (he said after the gig).
Then it can be said Abe's sound is made of increasing sound layers, and Hosoi's aggregate of countless incidents.
Fuji X-E2, Carl Zeiss Jena Flektogon 35mmF2.4 (M42), Carl Zeiss Jena Sonnar 135mmF3.5 (M42)
●阿部真武
かみむら泰一+古和靖章+遠藤ふみ+阿部真武@神保町試聴室(2021年)
池田陽子+阿部真武+岡川怜央@Ftarri(2021年)
●細井徳太郎
吉田達也+神田綾子+細井徳太郎@公園通りクラシックス(2021年)
神田綾子+細井徳太郎+岡川怜央@水道橋Ftarri(JazzTokyo)(2021年)
有本羅人+類家心平+細井徳太郎+池澤龍作+レオナ@神保町試聴室(2021年)
Dance x Music Session Vol. 01(2020年)
坪口昌恭+細井徳太郎@下北沢No Room For Squares(2020年)
秘密基地『ぽつねん』(2019年)
細井徳太郎+松丸契@東北沢OTOOTO(2019年)
WaoiL@下北沢Apollo(2019年)
李世揚+瀬尾高志+細井徳太郎+レオナ@神保町試聴室(2019年)
細井徳太郎+君島大空@下北沢Apollo(2019年)
秘密基地@東北沢OTOOTO(2019年)
謝明諺+高橋佑成+細井徳太郎+瀬尾高志@下北沢Apollo(2019年)
WaoiL@下北沢Apollo(2019年)
ヨアヒム・バーデンホルスト+シセル・ヴェラ・ペテルセン+細井徳太郎@下北沢Apollo、+外山明+大上流一@不動前Permian(2019年)
合わせ鏡一枚 with 直江実樹@阿佐ヶ谷Yellow Vision(2019年)
SMTK@下北沢Apollo(2019年)
伊藤匠+細井徳太郎+栗田妙子@吉祥寺Lilt(2018年)