The 5 Alfas I’d love most to own
I admit I have a (very) soft spot for Alfa Romeos.
So much so that I’ve written books about obscure Alfa models few really care about. However, there are some Alfas I’d rather own over others, and these are the top five Alfa models I’d love to own… Either individually or as a collection.
私が最も所有したいアルファ5台
私は、アルファロメオに(とても)好感を持っている。
そのため、あまり知られていないアルファロメオのモデルについて本を書いたこともあるほどだ。しかし、他の車よりも所有したいアルファがある。個人的に、あるいはコレクションとして、所有したいアルファのトップ5を紹介しよう。
クルマは "アート "と言ってはいけないと誰が言った?(画像は筆者より)
GT Junior Zagato
In my view, the Junior Zagato still is an underrated design. It was based on the Spider floorpan and running gear, but it might as well be made from Kryptonite, given how far ahead of its time Ercole Spada’s design was.
Gone was the GT Junior or the Spider’s grace and elegance, substituted by almost brutal functionality. The Zagato’s sharp wedge profile, from the concealed wiper mounts to the abruptly cut-off rear end, it’s a tribute to the gods of aerodynamics and speed.
GTジュニア・ザガート
ジュニア・ザガートは、いまだに過小評価されているデザインだと思う。Spiderのフロアパンとランニングギアをベースにしていますが、エルコーレ・スパーダのデザインがいかに時代を先取りしていたかを考えると、クリプトナイトで作られたようなものでしょう。
GTジュニアやスパイダーのような優雅さはなく、残忍なまでの機能性。ザガートのシャープなウェッジ・プロファイルは、隠されたワイパーマウントから突然切り落とされたリアエンドまで、エアロダイナミクスとスピードの神々へのオマージュである。
かわいいというより、ハンサム(写真は筆者より提供)
Last but not least, I love the exquisitely minimalistic way the traditional Alfa “scudetto” gets resolved: it simply is a cut-out in the plexiglass that covers the four headlights. Its presence is merely suggested, coherently with the no-frills ethos of the whole design.
Two different series were built, the original 1.3 liters model (1969–72) and an updated 1.6 liters model (1972–75). I very much prefer the original model, because it has better proportions. The updated 1.6 liters model had a longer rear overhang due to cost issues, as the short rear overhang of the 1.3 liters model imposed alterations to the donor Spider floorpan and dictated the use of a different fuel tank, taken from the Montreal.
4つのヘッドライトを覆うプレキシガラスに切り込みを入れるだけ。スクデットは、4つのヘッドライトを覆うプレキシガラスの切り欠きに過ぎず、その存在感は、デザイン全体のエスプリと首尾一貫している。
1.3リッターのオリジナルモデル(1969〜72年)と1.6リッターのアップデートモデル(1972〜75年)の2シリーズが作られた。私はオリジナルモデルの方がプロポーションがよくて好きですね。1.3リッターではリアオーバーハングが短いため、スパイダーのフロアパンを改造し、燃料タンクもモントリオールから流用したため、コストの問題で1.6リッターのアップデートモデルが長くなっている。
GTV6 2.5
The long-lived and much-loved Alfa Romeo V6, known among enthusiasts as the “Busso,” from its creator’s name, was first installed in Alfa’s flagship saloon, the Alfa 6. I love that car, but I’d rather have the V6 in a more compact and stylish package.
GTV6 2.5
アルファロメオのフラッグシップサルーン、アルファ6に搭載されたV6は、開発者の名前から「ブッソ」と呼ばれ、マニアの間では長く愛された。
私の希望する色ではありませんが、それでもとてもクールです(写真は筆者によるものです)。
I’d have mine in “Grigio Nube Metallizzato,” a shade that, in my opinion, makes the rather heavy plastic trims less unsightly while giving the GTV6 a badass, purposeful look.
私なら「Grigio Nube Metallizzato」にします。この色合いは、やや重めのプラスチックトリムを見苦しくなくすると同時に、GTV6にワルで目的意識の高い外観を与えていると思うのです。
8C Spider
Given this publication’s name, it shouldn’t come as a surprise to you that I quite like ragtops, especially when they look this good.
8Cスパイダー
本誌の名前からして、私がラグトップが好きなのは当然で、特にこれほどまでに格好いいラグトップがあれば、なおさらです。
アルファロメオのコレクションに保存されているプロトタイプ(画像は筆者提供)
I don’t know how angels singing in heaven sound like, but I guess it’s a lot like that engine…
As most of you will undoubtedly know, the 8C was basically a Maserati underneath, but that’s no bad thing, as the package included the Ferrari F136 4.7 liters V8 (code F136 YC). I don’t know how angels singing in heaven sound like, but I guess it’s a lot like that engine…
天国で歌う天使の声はどんなものか知らないが、あのエンジンに似ているのだろう......。
ご存知の方も多いだろうが、8Cは基本的に下回りがマセラティだが、フェラーリF136 4.7リッターV8(コードF136 YC)がパッケージされていたので悪いことはない。天国で歌う天使の声がどんなものか知らないが、あのエンジンに似ているのだろう......。
Giulia Quadrifoglio
The legacy of FCA’s outspoken CEO, Sergio Marchionne, is a complicated one. Still, if there’s one thing we shall all be grateful to him, it must be the Giulia Quadrifoglio super saloon.
ジュリア・クアドリフォリオ
FCAの暴言癖のあるCEO、セルジオ・マルキオンネが残した遺産は複雑である。それでも、彼に感謝しなければならないことがあるとすれば、それはスーパーサルーン「ジュリア・クアドリフォリオ」に違いない。
ニュルブルクリンクを7分32秒で周回した「ジュリアQV」(画像は筆者提供)
I’ve only ever got one drive in this thoroughbred, but it’s one I still look back fondly to. If I had the means, I’d buy one right way, as we’re simply not gonna get anything like it anymore. The future of the automobile is electric, and Alfa Romeo will be no exception, so the exhilarating Giulia Quadrifoglio can be considered the last of its kind, Alfa’s poignant farewell to 110 years of internal combustion engines.
このサラブレッドには一度しか乗ったことがないが、今でも懐かしく思える一台だ。もし私に資金があれば、すぐにでも購入したい。もうこのような車は手に入らないのだから。自動車の未来は電気自動車であり、アルファロメオも例外ではない。だから、この爽快なジュリア・クアドリフォリオは、110年の内燃機関に対するアルファの痛烈な別れの、最後の1台といえるだろう。
Spider 2.0 “Series 4”
Honestly, any of the around 124.000 Spiders made between 1966 and 1993 will do, as I love them all. But I’ve had the pleasure of putting a lot of miles on a 1992 Spider 2.0 last year, and I ended up liking it even more than I already did.
スパイダー2.0 "シリーズ4"
正直なところ、1966年から1993年の間に製造された約124,000台のスパイダーは、どれも大好きなので、どれでもいいんです。しかし、昨年、1992年のSpider 2.0に多くの距離を走らせることができ、結局、それまでよりもさらに好きになりました。
人生の目標(著者からの画像)
The late “series 4” model charmingly and successfully paired 1960s cool with 1980s all-around usability. It gets the top spot as this actually is my dream car, the one I swore to buy myself the day I’ll do well enough to allow such indulgence.
1960年代のカッコよさと1980年代の使いやすさを見事に両立させた「シリーズ4」後期型。このクルマは、いつか自分で買うと誓った、私の夢のクルマだからだ。
ー著者紹介ー
Matteo Licata
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I’ve been obsessed with cars for as long as I remember and, after working in automobile design for a decade, now I’m a lecturer, a published author, a YouTuber
マッテオ リカータ
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物心ついたときから車に夢中で、10年間自動車デザインに携わった後、現在は講師、作家、YouTuberとして活動しています。
引用サイト:https://medium.com/roadster-life/the-5-alfas-id-love-most-to-own-81c5a25a06b7
~DeepLで翻訳しました。~