Dr.Horiiのひとりごと

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10 Most Beautiful Italian Classic Cars

2021-08-15 11:45:37 | イタリア車

10 Most Beautiful Italian Classic Cars 最も美しいイタリアのクラシックカー10選

 

MASERATI A6GCS BERLINETTA, 1953 – 1955

Styled be legendary designer, Pininfarina, the A6GCS/53 is undoubtedly the best-looking Maserati of all time. Only four were ever built, meaning theyre in extremely high demand and their combination of racing-inspired engineering with sultry looks is clearly a winning one.

マセラティ A6GCS ベルリネッタ 1953-1955年

伝説のデザイナー、ピニンファリーナがスタイリングしたA6GCS/53は、間違いなく歴代のマセラティの中で最も優れた外観を持つモデルである。4台しか製造されなかったため、非常に需要が高く、レースにインスパイアされたエンジニアリングとセクシーなルックスの組み合わせは、明らかに勝利をもたらしている。

 

Ferrari F40 1987

The favorite Ferrari of an entire generation, the F40 - built in honor of the marque's 40th anniversary - was the last car that Enzo oversaw before his death. A small, twin-turbocharged V8 combined with a super-slick aerodynamcally-designed carbon-kevlar body to reach a top speed over 200mph, which in the mid 1980s,was even faster than the speed of greed.

フェラーリ F40 1987

全世代で愛されてきたフェラーリF40は、フェラーリ創立40周年を記念して製作されたもので、エンツォが亡くなる前に監督した最後の車である。小型のV8ツインターボを搭載し、カーボンケブラー製の空力設計された超スリムなボディと相まって、最高速度は時速200マイルを超え、1980年代半ばには欲の速さを超えていました。

 

FERRARI 250 GTO, 1962 – 1964

Not much hasn’t been said on the 250 GTO. Chassic number 3851 GT is now the most expensive car in the world after it sold at auction earlier this year, although each of the 39 cars are equally iconic thanks to their racing pedigree and iconic beauty.

フェラーリ250GTO,  1962-1964

250GTOについては、これまであまり語られてこなかった。シャシー番号3851のGTは、今年の初めにオークションで落札され、現在、世界で最も高価な車となっていますが、39台の車はそれぞれ、そのレースの血統と象徴的な美しさのおかげで、同じように象徴的な存在となっています。

 

FERRARI 212 TOURING BARCHETTA, 1951 – 1953

Built for racing, the super light 212 saw immediate success, winning a number of competitions including the prestigious Carrera Panamericana in 1951. Its curvaceous design is now adored by petrolheads the world over.

フェラーリ212ツーリング・バルケッタ、1951-1953年

レース用に製作された超軽量の212は、すぐに成功を収め、1951年の権威あるカレラパンアメリカーナを含む数々の大会で優勝しました。その曲線的なデザインは、今では世界中のエンスージアストに愛されています。

 

ALFA ROMEO 33 STRADALE, 1967 – 1969

The 33 Stradale is about as sexy as four wheels gets. It’s stunning in every way, and it’s quick too, with its mid-mounted, 2.0-litre V8 powering a lightweight, 700kg frame.

アルファロメオ33ストラダーレ、1967-1969年

ストラダーレ33は、4輪車の中でも最もセクシーなモデルです。700kgの軽量フレームにミッドマウントされた2.0リッターV8を搭載しているため、あらゆる面で魅力的で、しかも速い。

 

LAMBORGHINI COUNTACH, 1974 – 1990

The predecessor to the Miura, Lamborghini’s Countach is no less iconic than its older cousin. Its futuristic design was quite the statement back in the early ‘70s, yet it has aged wonderfully and today has one of the meanest road presence of any car.

ランボルギーニ・カウンタック、1974年~1990年

ミウラの前身であるランボルギーニのカウンタックは、旧型のミウラに劣らず象徴的な存在である。その未来的なデザインは、70年代初頭にはかなりの主張をしていたが、見事に熟成され、今日ではあらゆる自動車の中で最も意固地な道路上の存在感を示している。

 

LAMBORGHINI MIURA, 1966 – 1973

The Miura was the world’s first supercar, putting Lamborghini firmly on the map back in the mid ‘60s. It inspired multiple generations of cars, and was the poster boy for speed and good looks throughout its seven-year production run.

ランボルギーニ・ミウラ、1966-1973年

ミウラは世界初のスーパーカーであり、60年代半ばにランボルギーニを確固たる地位に押し上げた。7年間の生産期間中、スピードと美貌の申し子として、何世代もの自動車に影響を与えた。

 

FERRARI 250 GT LWB BERLINETTA TOUR DE FRANCE, 1956 – 1960

Ferrari was always going to feature prominently on this list, thanks in no large part to their vast list of achingly beautiful machines. The 250 GT ‘Tour de France’ is right up there though, with its perfect proportions, simple racing livery and functional design.

フェラーリ250GT LWBベリネッタ・ツール・ド・フランス、1956年〜1960年

フェラーリがこのリストの中で重要な位置を占めるのは、その美しいマシンの数々のおかげである。250GTの「ツール・ド・フランス」は、その完璧なプロポーション、シンプルなレーシングカラーリング、機能的なデザインで、このリストの上位にランクインしています。

 

FERRARI 275 GTB/4 COUPE, 1966 – 1968

Another classic Ferrari built derived from the racetrack, the 275 GTB/4 Coupe is a real wondrous machine. Steve McQueen owned one which, if his impeccable tastes are anything to go by, is a testament to this car’s enduring greatness.

フェラーリ275GTB/4クーペ、1966-1968年

レーストラックから生まれたもうひとつのクラシックなフェラーリ、275GTB/4クーペは、まさに驚異的なマシンです。スティーブ・マックイーンが所有していたことからも、彼の完璧な趣味がこの車の素晴らしさを証明していると言えるでしょう。

 

FIAT 500, 1957 – 1975

The original Fiat 500 produced just 13bhp, yet what it lacked in power it more than made up for in looks. Well-kept or restored 500s can now fetch tens of thousands of pounds, and it’s not hard to see why with their effortless style and unique charm.

フィアット500、1957年~1975年

初代フィアット500の出力はわずか13bhpでしたが、不足していたパワーを補って余りあるルックスを備えていました。手入れの行き届いた、あるいはレストアされた500は、今では数万ポンドの値がつくこともありますが、その無理のないスタイルと独特の魅力を見れば、その理由を理解するのは難しくありません。

 

あとがき

本文は動画中キャプションを"DeeplL"で翻訳したものです。(ほとんど自然な翻訳でびっくりします。)

やっぱり動画はイイですね。伝わってくるものが違います。映像はもちろん楽しめたけど、音楽を聞いたあとそのままオーディオにつなげて見ていたので迫力あるサウンドも楽しめました。

コメント
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