本日のGetUpEnglishは、Amazon.comを作ったジェフ・ベゾス(Jeff Bezos, 1964- )の名ゼリフを紹介する。
◯Practical Example
"We know from asking people, both quantitatively and in focus groups and anecdotally, that there are three things that matter most to our customers, in this order: Selection is number one, ease-of-use is number two, and price is number three."
「私たちはたくさんの人たちからアンケートを取りましたし、同時にフォーカスグループでも意見を聞いたりして、各自の体験に基づいた情報を集めました。そしてお客さまにとってもっとも大事なものが3 つあるとわかりました。この順です。第一が本のセレクション。使いやすさが2 番目。値段が3 番目です」
●Extra Point
ベゾスは次のようにも言っている。
◎Extra Example
"But all three of them are important. We make sure every day that we are the best in those three things, and that’s the only way, I believe, that we’ve been able to compete against these large competitors."
「でも、この3 つすべてが重要です。アマゾンでは、この3 点について、最高の結果が出せるよう、日々努力しています。大型販売店に負けないようにするには、それしかないと考えています」
このコメントは、上岡伸雄『名演説で学ぶアメリカの文化と社会』で読めます。付属CDには、ベゾスの生声が収録されています。